עינת קליש רותם עם משתתפי המיזם "Cash-Back" (צילום: ראובן כהן, דוברות עיריית חיפה)
עינת קליש רותם עם משתתפי המיזם "Cash-Back" (צילום: ראובן כהן, דוברות עיריית חיפה)

חיזוק העסקים הקטנים: העירייה יזמה מנגנון החזר כספי

במהלך שנועד לסייע לעסקים הקטנים בעיר להרחיב את פעילותם העסקית יזמה עיריית חיפה באמצעות מינהלת 2030 ובשיתוף עם החברה הכלכלית לחיפה, עם חברת האשראי ישראכרט ועם אפליקציית איזי מנגנון החזר כספי (Cash Back) שמעודד את התושבים לקנות בעסקים המקומיים

פורסם בתאריך: 15.3.21 13:59

עיריית חיפה באמצעות מינהלת 2030 בשיתוף עם החברה הכלכלית לחיפה, עם חברת האשראי ישראכרט ועם אפליקציית איזי מוציאות לדרך מיזם של מנגנון החזר כספי (Cash Back) שנועד לסייע לעסקים הקטנים בעיר להרחיב את פעילותם העסקית באמצעות עידוד של התושבים לקנות בעסקים המקומיים, ובכך להניע מחדש את כלכלת העיר.

המיזם, שנקרא "חיפה קאשבק" (“Haifa Cash-Back”), ינוהל על ידי החברה הכלכלית ויאפשר לבצע רכישות בעסקים המשתתפים בפרויקט באופן מצטבר, כך שעל כל רכישה בסכום כולל של 1,000 שקל באמצעות כרטיס אשראי של קבוצת ישראכרט יזכה הרוכש להחזר כספי של 50 שקל. לצורך מימון ההחזרים הכספיים הקימה החברה הכלכלית קרן ייעודית של עשרה מיליון שקל לתקופה של שלוש שנים, אשר תתמוך ותלווה את הפרויקט. את העסקים שישתתפו במיזם ניתן יהיה לאתר באמצעות אתר ואפליקציית איזי, שיאפשרו גם קבלת מידע על בית העסק ועל דרכי ההגעה אליו.

בימים הקרובים תפרסם העירייה קול קורא שבו יוזמנו בעלי עסקים חיפאים להירשם למיזם בהתאם לעמידתם בקריטריונים שנקבעו – עסקים חיפאיים קטנים שמחזור פעילותם השנתי אינו עולה על 200 מיליון שקל, שעוסקים בענפי המסחר או הקמעונאות ואשר נאלצו להפסיק את פעילותם באופן זמני בתקופת הסגרים.

המיזם יתחיל כפיילוט שיימשך כחצי שנה, ובתום תקופה זו יבוצע ניתוח נתונים לצורך למידת מאפייני פעילותה הכלכלית של העיר. במהלך תקופה זו יינתן ההחזר הכספי באופן חד פעמי.

 

 

ראש העיר עינת קליש רותם: "עיריית חיפה היא הרשות הראשונה בארץ שתעודד תושבים באופן אקטיבי לרכוש בעסקים מקומיים באמצעות יצירת מנגנון להחזר כספי. מיזם הקאשבק נועד לסייע לבעלי העסקים בכלל ולאלו שחוו פגיעה קשה כתוצאה ממשבר הקורונה בפרט, לשוב למסלול פעילותם העסקית".

יו"ר דירקטוריון החברה הכלכלית וסגן ראש העיר דוד עציוני: "לא רק שקנייה של חיפאים מעסקים חיפאיים היא הדבר הערכי והנכון לעשות, כעת זה גם הדבר המשתלם ביותר. החברה הכלכלית לקחה על עצמה, לצד מינהלת 2030, להניע מחדש את הכלכלה באמצעות שורת פעילויות לחיזוק העסקים הקטנים והבינוניים ולהשבתם של מובטלים למעגל התעסוקה".

מנכ"ל ישראכרט ד"ר רון וקסלר: "אנו גאים להיות שותפים של עיריית חיפה בהזנקת העסקים המקומיים בחזרה לפעילות. אנו שמחים לסייע לעסקים קטנים ובינוניים לצאת מהמשבר באמצעות מוצרים דיגיטליים מתקדמים שמאפשרים למכור מרחוק, בקלות ובמידיות, ללא השקעה וללא צורך בידע מוקדם. אנו גאים להיות חברת כרטיסי האשראי הראשונה והיחידה שמרימה את הכפפה לטובת החזרתם של העסקים בחיפה לשגרה במהירות וביעילות".

מנהלת פיתוח עסקי באפליקציית איזי שני מלניק: "אנו גאים להיות שותפים למיזם, שנועד לעודד צרכנות מקומית ולסייע לעסקים קטנים בעיר. במיוחד בתקופה זו, שבה עסקים חווים טלטלות וקשיים עצומים, איזי שמה לנגד עיניה את העזרה לעסקים הקטנים כנדבך משמעותי ועיקרי בפעילותה".

גילוי נאות: "כלבו – חיפה והקריות" ועיריית חיפה מקיימים שיתוף פעולה פרסומי בפרויקט.

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

6 תגובות
  1. כמה שאלות

    מה קרה לריחוק חברתי?
    למה כל המצולמים בלי מסכה?
    ולמה רק ישראכרט האם העירייה לא מפלה תושבים בעלי כרטיסים אחרים, כשהיא תומכת במליוני שקלים רק בישראכרט?

  2. אף אחד לא יזמין כרטיס אשראי נוסף בשביל זה

    הוכח שמנגנון קאש בק לא מניע לקניה.

  3. העיקר יש צילום להפצה לתקשורת

    זה לא מה שיעזור לעסקים הקטנים. אם רוצים לעזור, צריך תוכנית פעולה לטווח ארוך שנוגעת לכלל היבטי הפעלת העסק. אבל היי…..למה לטרוח ולעבוד קשה?אפשר לתת לישראכרט ( אגב מדוע דווקא הם?) להשתמש במצוקת העסקים כדי למכור עוד כרטיסי אשראי….והנה יש לנו עוד תמונה וכתבת תדמית לתקשורת…

  4. תמרה

    אין על ראש העיר וצוות ההנהגה של העיר, עציוני בפועל מאחורי הקלעים בצניעות וללא פופוליזם.
    זכינו בהם, מקסימים.

  5. תשובה לכמה שאלות

    אולי כי ישראכרט הם היחידים שרצו להשתתף במייזם? תשים לב שגם אמריקן אקספרס משתתפים

  6. גל

    קשקוש מבית מדרשה של הקלישאה קליש.
    רק יחסי ציבור אבל בפועל זה לא יתרום דבר לא לתושבים ולא לבעלי העסקים
    עוסקים בזוטות ובטפל מצד אחד ומחרבים את העיר ופוגעים בתושבים מצד שני.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר