עינת קליש רותם (צילום: ראובן כהן, דוברות עיריית חיפה)
עינת קליש רותם (צילום: ראובן כהן, דוברות עיריית חיפה)

סקר: 23 אחוזי תמיכה בלבד בקליש רותם

מסקר ביצועי השלטון המקומי בחיפה לשנת 2020 שערך ד"ר איתי בארי מאוניברסיטת חיפה עולה כי אילו הבחירות לראשות העיר חיפה היו נערכות היום, עינת קליש רותם היתה זוכה ב-23 אחוזי תמיכה בלבד לעומת 56 אחוזי תמיכה בבחירות שנערכו בשנת 2018

פורסם בתאריך: 15.3.21 16:50

אילו הבחירות לראשות העיר חיפה היו נערכות היום, עינת קליש רותם היתה זוכה ב-23 אחוזי תמיכה בלבד – כך עולה מסקר ביצועי השלטון המקומי בחיפה לשנת 2020. את הסקר ערך ד"ר איתי בארי, ראש המחלקה למינהל ומדיניות ציבורית בבית הספר למדעי המדינה באוניברסיטת חיפה.

נתוני המחקר נאספו בסקר מקוון בסיועה של חברת iPanel, והמדגם מייצג את תושבי חיפה מעל גיל 18. במדגם השתתפו 500 מתושבי חיפה – 55 אחוז נשים ו-45 אחוז גברים. גילם של הנחקרים נע בין 18 ל-86, כאשר הגיל הממוצע הוא 45. המדגם התפלג בין שמונה רבעים, כאשר 20 אחוז ממשתתפיו מתגוררים ברובע רמות הכרמל, 19 אחוז ברובע הכרמל, 17 אחוז בנוה שאנן, 15 אחוז בהדר, 12 אחוז במערב חיפה, עשרה אחוזים ברמות נוה שאנן, חמישה אחוזים בקרית חיים ובקרית שמואל, ושני אחוזים בעיר התחתית, בוואדי ניסנאס ובמושבה הגרמנית.

אחד מהנושאים שנבחנו בסקר היה שביעות הרצון מהשירותים העירוניים, וממנו עולה כי "ממוצע שביעות הרצון מכלל השירותים העירוניים היתה בינונית, ומעט גבוהה יותר מאשר ב-2019". שביעות הרצון עמדה על 2.9 בסולם של חמש דרגות שנע בין "מאוד לא מרוצה" (1) ל"מרוצה מאוד" (5). השירות העירוני שזכה למידת שביעות רצון הגבוהה ביותר הוא המוקד הטלפוני העירוני שזכה לציון 3.4, והשירותים שזכו למידת שביעות הרצון הנמוך ביותר היו התברואה ואיכות הסביבה עם ציון של 2.5 ותחזוקת תשתיות עם ציון של 2.2.

נושא אחר שנבחן בסקר היה האמון שהנשאלים רוחשים למנהיגות המקומית. במסגרת זו נבחנו שישה גורמים ובעלי תפקידים – ראש העיר קליש רותם, ממלא מקומה נחשון צוק, חברי מועצת העיר, מנכ"ל העירייה אוהד שגב, חברות בת ותאגידים עירוניים, והוועדה המקומית לתכנון ובנייה. מניתוח התשובות עולה כי "ממוצע האמון הכללי במנהיגות המקומית בשנת 2020 בקרב כלל התושבים היה נמוך ועמד על 2.5 – זהה ל-2019 ומעט נמוך יותר בהשוואה ל-2018 (שנת כהונתו האחרונה של יהב; ב"כ)". חברות הבת והתאגידים העירוניים זכו במידת האמון הממוצעת הגבוהה ביותר (2.7), ואחריהם חברי מועצת העיר ומנכ"ל העירייה (2.5), הוועדה המקומית (2.4), ראש העיר (2.4) וממלא מקומה (2.3).

נושא נוסף שנבחן היה מידת התמיכה וההתנגדות של הציבור החיפאי לתחומים שונים שעל סדר היום. מהסקר עולה כי נמצאה תמיכה רחבה בקידום ועדי שכונות שייבחרו באופן דמוקרטי וייצגו אותן בפני העירייה. כמו כן נמצאה תמיכה רחבה של החיפאים בכך שראש העיר תפעל לקידום תהליכים שיישאו פירות בטווח הזמן הארוך, אפילו אם אין להם תמיכה ופירות מיידיים. החיפאים תומכים חלקית או מתנגדים קלות להעדפה של הולכי רגל ורוכבי אופניים על פני נהגים ורכבים פרטיים, ותומכים בהעדפת משתמשי תחבורה ציבורית על פני נהגים ורכבים פרטיים. תמיכה קלה לצד התנגדות קלה נרשמו ביחסם של החיפאים לכלי המקוון "תובנות חיפה", שמופיע באתר האינטרנט של העירייה, כמתאים ביותר לשיתוף ציבור בקבלת החלטות ולהיוועצות עם הציבור.

 

 

להמשך המאבק בהרחבת התשתיות הפטרוכימיות במפרץ נמצאה תמיכה רחבה, ותמיכה גבוהה יש לשימוש מבוקר בציד להתמודדות עם אוכלוסיית חזירי הבר בכרמל. כמו כן יש תמיכה רחבה מאוד של החיפאים במיזם 20 דקות חניה בחינם סמוך לבתי עסק (פרויקט "20 דקות זוז"). דעות חלוקות נמצאו באשר לתמיכה בפרויקט הפוד טראקס, והחיפאים תומכים מאוד בהמשך העסקתם של יועצים חיצוניים בעלי התמחות ייחודית בנושאים עירוניים.

תמיכה רחבה נרשמה בהיגדים שלפיהם ראש העיר צריכה להתייצב מול משרדי ממשלה ושרים באופן פומבי כאשר האינטרס החיפאי עלול להיפגע; יש לאשר לאוכלוסיות מסוימות כמו קשישים וסטודנטים חניה חינם ברחבי העיר; יש לאפשר לתושבי קרית חיים להיפרד מחיפה ולהתאחד עם אחת מהקריות אם רוב תושבי קרית חיים תומכים בכך; ויש לתת עדיפות לתלמידים תושבי חיפה בהרשמה למוסדות חינוך על פני תלמידים שמתגוררים ברשויות מקומיות אחרות.

על השאלה למי מהמתמודדים הבאים שהתמודדו בבחירות 2018 ייתנו הנשאלים את קולם בבחירות 2023, בהנחה ש"כל ראשי הסיעות המכהנות כיום ורק ראשי הסיעות המכהנות כיום במועצת העירייה יתמודדו על תפקיד ראש הרשות המקומית", השיבו 23 אחוז בלבד כי הם יתמכו בקליש רותם, לעומת 56 אחוזי התמיכה שהיא קיבלה בבחירות 2018. אחריה סופי נקש (11 אחוז), אביהו האן (שמונה אחוזים), צבי ברבי (שבעה אחוזים), דוד עציוני ושמשון עידו (ארבעה אחוזים כל אחד), שרית גולן שטיינברג, מיכאל אלפר, הרב דובי חיון ואריה בליטנטל (שני אחוזים כל אחד), ואחרונים יואב רמתי, לזר קפלון, אלי לנדאו ואורי אוזן (אחוז אחד). 20 אחוז השיבו כי לא יצביעו.

 

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

43 תגובות
  1. 9 מתוך 10 שהצביעו לה לא יעיזו לעשות זאת פעם נוספת !!

    לעולם !! פעמיים בחרנו בה. ראשונה ואחרונה.
    הכל הרוס העיר

  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    לא מבין את מחלקת התאורה רחוב חולדה 270 מדרגות לא מוכנים לאוסיף פנס נוסף לטובת הגיל השלישי איך איך הזה עיר.

  3. מצביע שטעה

    הבה נדייק: קליש לא נבחרה, היא נכנסה לואקום שהשאיר יהב שהודח!

  4. חכם ניסיון

    בחיפה מאז ימי גוראל ז"ל נדמה שכל ראש עיר חדש שנבחר גרוע מקודמו
    חוץ מזה,אם היא מצליחה לקבל רק סיקורים שליליים מהתקשורת המקומית הסיכוי שלה לקדנציה נוספת משתפרים..למדה את זה כנראה ממישהו שכבר 200 שנה מנהיג את המדינה:)

  5. אורית

    זה שקר סקר. רבים מתושבי חיפה תומכים בקליש, בינהם רבים שלא הצביעו עבורה. ואני בינהם.

  6. ירון

    זה מדהים כמה שכלי התקשורת המקומיים שונאים אותה. ממש שטופי שנאה וזעם כלפיה. חחחח….הזיזה להם את הגבינה….ולכן אצביע לה שוב…

  7. חי-פה

    הצחקתם אותי 23% ….? תורידו את ה-2 אולי 3% !!!
    קליש כשלון אחד גדול, מתגעגעים ליונה יהב, 60 שנה אני בעיר הזאת ולא היה ראש עיר כזה גרוע/ה! לא יכול להצביע על דבר אחד גדול טוב ומעשי שהיא עשתה/בצעה. מחכים שתלך כבר.

  8. כרמית

    נשגב מבינתי איך מישהו יכול להצביע לה שוב. שגיתי, טעיתי, הצבעתי לה. לא עוד. הלוואי ויקום מישהו ראוי שיוכל להתמודד עם הוועדים והשחיתות. היא בהחלט כשלה בכך.

  9. צפוני

    טעות בידי החוקר המלומד, התמיכה בקלעש היא אולי 13%, או במילים פשוטות בבחירות הבאות היא הולכת הביתה.

  10. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    ראש עיר הגרועה ביותר במדינה
    לא מטפלת בכלום .
    הגברת עברינות מורשעת
    לכי הביתה

  11. אולגה

    ראש העיר הכ גרועה שיש המדינה הרסה את העיר בתקווה שתסיים גקרוב ולא תחזור ניא לא יודעת מה עושה רק הורסת ומותנת לתדיים הכל רק בכדי להשאר ראש עיר מלקק ומנשקת את התחת לדתיים קליש די לכי הביתה באמא שלך הרסת מספיק שונאים אותך לא הבנת

  12. עדנה, כרמל

    התמיכה בקליש בחיפה גדולה מאד. הבחירות הבאות יוכיחו, לא שקרים מגמתיים ומקומונים.

  13. זקוקה למלכודת

    לירון, גם העכבר (שהעירייה מסרבת להדביר) שחדר למטבח שלי, הזיז לי את הגבינה……

  14. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    כגבר (סטרייט) שבכלל לא הצביע בבחירות אני כמעט בטוח שחלק גדול מהביקורות כלפי קליש נובעות מהסתה של התקשורת + שנאת נשים. יש מצב שגם קמצוץ של גזענות. הבעיות שאנשים טוענים לגביהן היו קיימות כבר בתקופת יהב. במגבלות של הממשלה הדפוקה שלנו יחד עם הקורונה אי אפשר לצפות שהכל ייפתר תוך שנה או שנתיים. עושה רושם שקליש מנסה לעשות ריסט למערכת וזה תהליך קשה וארוך. לא אומר שהיא מושלמת אבל באמת שלרוב האנשים אין שמץ של מושג על מה הם מדברים כשהם יורים ביקורת ברשת.

  15. יוסף

    חגיגת החזירות כחגיגת החזירים העיר הזאת רפת אחת גדול טרף למהדרין

  16. יאן טיפארזי

    מסכים עם "משתמש אנונימי (לא מזוהה)" ! יש כאן מלא גיבורי מקלדת שדבר לא מספק אותם. הריקבון שפשה במסדרונות העירייה טרם כניסתה לתפקיד עדיין לא נעלם.
    ההסתה התקשורתית שקיימת נגדה בגלל אי הרצון שלה לשתף איתם פעולה עוברת גבולות.
    ניקוי ואיוורור אורוות הינו תהליך שברור שיקומו לו מתנגדים.
    אני עדיין אבחר בה – יקח לה זמן לשפר ולנקות את מה שקודמה בתפקיד השאיר.

  17. שי

    מחריבה את העיר בדרכה ועקשנותה החלמאית
    וגם פוגעת בתושבים על ימין ועל שמאל מכל בחינה אפשרית מהחינוך לגיל הרך ומוסדות חינוך ועד למבוגרים.
    ראש עיר לא ראויה .
    לא סתם הורשאה בפלילים . פשוט אין לה כישורים מתאימים והאג'נדה שלה זו דיקטטורה בולשביקית.
    כל משפט אצלה מסתיים בנקודה, סתימת פיות והסתרה מהציבור.

  18. ישראל

    קליש תמשיך לנקות את הרפש במסדרונות עיריית חיפה. הסרחון שם גדול ולא יעזור לכל כלבלבי יהב.

  19. חיפאית בת 30

    קליש הרסה כל יוזמה ברוכה שיהב עמל עליה. ביטלה פסטיבלים ואירועים עוד הרבה לפני הקורונה, ביטחה והאטה תוכניות בנייה, הסתכסכה עם בכירים וגרמה לנזקים בבתים של משפחות. העיר מוזנחת ולא מטופלת, החזירים מתרבים ואין למי לפנות. לכי כבר הביתה. לא גזענות, לא שנאת נשים, אני אישה צעירה בעצמי ואין לנו כאן מקומות עבודה, לא התפתחות עירונית, לא אווירה. רק הזנחה. סופרת ימים עד הבחירות הבאות. הרסת את העיר שלי, הבית שלי.

  20. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    הסקר לא אמין אף אחד לא רוצה אותה

  21. שרה

    סוף סוף יש ראשת עיר עם מעוף ואחריות לבריאות התושבים,סקר מטה בכוונה על תכניע למלעיזים

  22. לדעתי כשלה באופן שמחייב החלפה

    הייתי מכדוחי תומכיה כולל חוגי בית
    האכזבה של כל מי שאני מדבר איתו עמוקה וקשה.
    לא אתייחס למפגעים הרבים שברור לכולנו שלא מטופלים, או לביטול והרס ארועי תרבות על ידי דובי חיון הזוועתי, שהייתה בקיץ 2019 הרבה לפני הקורונה.
    האכזבה התחילה מעצם שותפיה לקואליציה.
    ההסתמכות על החרדים מתן כח בלתי סביר לאלפר.
    האנטיפתיות וההתנשאו לכל מהתנהלותו של צוק, שמסרב להבין שהוא לא נבחר אלא היה ברשימתה ודה פקטו נכנס איתה כשאיש לא מכיר אותו והוא חסר הישגים בזירה ציבורית.
    ההתנכלות ליוזמות תושבים תוך חשד פרנואידי שהכל מזימה.
    חוסר הטיפול בעיריה האימתנית על מאות ג'ובים לחמולות שיהב הכניס וזלילת תקציבי ענק לשכר יועצים בכפילות לאגפים המנופחים ממילא.
    האכזבה מרה מאד.
    בבחירות הבאות אם לא ייבחר מישהו רציני עם נסיון מוצלח בניהול עירייה או חברה גדולה מאד, כנראה אמכור ואעזוב את העיר כי מטרתנו הנאה מסביבת המגורים ולא סבל פחד וצער ממנה.
    אמנה 10 כשלונות בקלות: נסיון מינוי המסית הקיצוני זעתרא לסגן רהע ואז שלבי שותפתו בשנאת המדינה; ביטול ארועי תרבות; מנהלת מיותרת מנופחת של יועצים מטעמה; תמיכתה בהתחרדות הדר וסגירת מתנס הדר; הפסקת דילול חזירים; הכסאחיזם עם משרד התחבורה; נסיון סגירת בית ספר גבריאלי; כשלון השארת אריאל וטרמן עם כל כך הרבה מחדלים ושיתוק מנהל ההנדסה; כשלון מניעת הפצת קורונה בשכונות ערביות וחרדיות עם טיוח וטשטוש בדיווח ובאכיפה לא קיימת; בלאגן התמיכות העירוניות; בלאגן מינוי מקורבתה סגל לתפקיד מומצא ומיותר 3 פעמים..
    ואפשר להמשיך. לטעמי מה שאי אפ'ר זה להמשיך לתמוך בעירייה כושלת ובראש עיר מעמיסה עוד כשלונות ולא הייתה מסוגלת לטפל בעירייה שגורמת נזק לעיר

  23. ועדה קרואה לעשות סדר ודילול באגפי העיריה

    תמיכה של 2 מכל 10 תושבים זה בזיון לכל ראש עיר.
    לא מבין את נבחרת המעודדות שנכנסו להגיב עבורה.
    הציבור יצא מהאדישות, ורואה עיריה לא מתפקדת.

  24. תגובה מיידית

    אמרו שהיא לא מתאימה לתפקיד. לא הקשיבו, נסחפו ובחרו. קבלתם בדיוק במה שבחרתם. בפעם הבאה תחשבו, תקשיבו ותנהגו בתבונה!

  25. חיפאי ותיק

    קליש מאכזבת ! לא שולטת על הכפופים לה שחוגגים על הקופה העירונית ! התחזוקה ירודה ! מצב הכבישים הגינות הנקיון במצב גרוע !!! אין קשר בין הדיווחים שהיא מקבלת למצב בשטח . שתתחיל לצאת לשטח !!!!!!!!!!!!

  26. צ.

    העיר זקוקה לראש עיר.. שמעודד יזמות חופשית כמו בתל אביב.. יהב התחיל בתהליך.. נתן חינם ללא דמי השכרה.. חנויות בעיר.. רק כדי להביא לכאן יזמים צעירים.. כך צריך…קאליש נכשלה.. חבל.. רצינו שינוי.. כל העיר חזירים….. הפכנו לצחוק ולעג
    בחדשות.. די תתפטרי… אולי צביקה בראביי… היחיד ששומעים אותו… שכואב לו באמת מה שקורה כאן…. למה לא שומעים אותה? לא מגיעה לשכונות…. חיים בחיפה? חחח.. הרגת את העיר הזאת לגמרי.. וידוי הריגה.. כל הצעירים בורחים.. עוני.. מקבצי נדבות בשוק….. מראות קשים.. הדר מוזנחת… בא לבכות…

  27. דליה

    לתמוך בעבריינית מורשעת זו צביעות ושפלות.
    היא הורשעה אפילו יותר מפעם אחת בבתי משפט בישראל.
    לתשומת לב אלה שממשיכים לתמוך ולדבוק בה למרות כל ההוכחות שהיא כישלון חרוץ וחסקת כישורים בסיסיים.

  28. אריה

    גם זה יותר מידי.
    כשלון חרוץ.
    נקיון ציון אפס
    חינוך ציון אפס
    תהועה ציון אפס
    אפס אחת גדול

  29. התכוונתם ל-23%- אחוזי תמיכה בקליש ?

    זה נראה כמו טעות בהדפסה- אחוזי התמיכה בקליש נמוכים משמעותית מאפס

  30. חי בן דוד

    קליש הטובה ביותר,בועז כהן ועוד כמה שונאים אותה ויורדים עליה כל פעם והיא הרבה יותר טובה מהקודם

  31. רוצה שינוי ומיד

    הבו לנו את דוידוביץ, ראש עיריית באר שבע‼️

  32. יש לאדריכלית קליש תפקיד ב2023.

    עם נסיון שצברה היא מתאימה לתפקיד מנהלת האגף לתכנון ארוך טווח.

  33. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    אני סבור שישנה טעות בכותרת: צריך להיות מינוס 23 או בקיצור אפס אחד גדול. בושה וחרפה שהיא יושבת על כסאה דקה אחת נוספת.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר