תכשיטים של ביז׳ו תכשיטים (צילום: עדי וולפנפלד)
תכשיטים של ביז׳ו תכשיטים (צילום: עדי וולפנפלד)

תכשיטים עושים באהבה או לא עושים בכלל

הצורף עדי וולפנפלד מעצב ומייצר תכשיטי זהב, יהלומים ואבנים יקרות כבר כ-45 שנה. בחנותו מייצרים תכשיטים מכל סוג ובהזמנה אישית. "תכשיטים הם דבר מיסטי והם יישארו לנצח", הוא אומר

פורסם בתאריך: 13.4.21 14:44

"תכשיטים הם דבר מיסטי, לא רציונלי", אומר עדי וולפנפלד, צורף ובעלים של ביז'ו ייצור תכשיטים, חנות תכשיטים בייצור עצמי בשדרות רות הכהן בנוה שאנן. "כמו שאי אפשר לשאול גבר מדוע הוא צופה בכדורגל, שותה בירה ומפצח גרעינים, כך אי אפשר לשאול אישה למה היא צריכה עשרות תכשיטים או מאות זוגות נעליים ותיקים. אי אפשר להבין את זה, זה רגש, זו מיסטיקה, לא היגיון".

ביז'ו תכשיטים הוא בית עסק ותיק מאוד בחיפה. הוא נפתח בשנת 46' ונדד בין שלל מקומות וגלגולים. וולפנפלד עצמו, צורף ובונה תכשיטים מנוסה מאוד, נכנס אל העסק בשנת 77' ומאז המותג ביז'ו מזוהה עמו. בשנתיים האחרונות עברה החנות לשדרת רות הכהן ועדי מאושר.

"גם קודם היה לי טוב מאוד ברחוב חורב, אבל בגלל שהמקום מיועד לפינוי-בינוי נאלצתי לעבור שוב דירה. מאז שעברתי לנווה שאנן גיליתי עולם חדש שלא היה מוכר לי קודם", הוא אומר.

וולפנפלד בונה ומייצר תכשיטים מכל סוג לפי הזמנה אישית, וגם מוכר תכשיטים של יצרני איכות מן העולם. חומרי הגלם שעימם הוא עובד הם זהב, יהלומים ואבני חן יקרות. אבל, אם תשאלו אותו, את חומר הגלם המשובח ביותר שלו הוא אינו יכול לקנות בשום מקום.

"חומר הגלם החשוב ביותר שלי הוא אהבה. זו לא התפלספות. אהבה לעבודה ועבודה לאנשים. אחרי האהבה באה היצירה. כך אני עובד. כיוון שאני עושה הכל בעצמי, לא חלות עליי מגבלות כמעט כלל. אני יכול לעשות הכל".

בני האדם התקשטו בתכשיטים, מספר וולפנפלד, מקדמת דנא. אך בשנים האחרונות מרגישים בשינוי מהותי בסוגי התכשיטים המבוקשים.

"תכשיטים תמיד היוו סמל סטטוס ומעמד ושימשו ליופי ולקישוט. אבל פעם, בעבר, הלקוחות היו מבקשות תכשיטים כבדים מאוד, גדולים ומלאי זהב. אני חושב שזה היה חלק מתסמונת השואה. אנשים קנו תכשיטים מזהב כי בשואה זה מה שהציל אותם. אנשים גדלו עם המיתוס שזהב ויהלומים זה דבר חשוב. היום אנשים הם הרבה יותר פונקציונליים, הם מחפשים תכשיטים קלים יותר, שייראו אך לא יכבידו. לכן תכשיטים היום עדינים יותר וקלים יותר", אומר וולפנפלד.

"ולמרות זאת, כשגבר רוצה להציע לאשתו נישואים – הוא יקנה לה טבעת אירוסים. כשהוא מתחתן – קונה טבעת נישואים. כשנולד ילד – הוא יקנה לה תכשיט מתנה. ביקוש לתכשיטים תמיד יהיה ויהלומים לעולם יהיו רלוונטיים", הוא מסכם.

ביז'ו ייצור תכשיטים, שד' רות הכהן 2, נווה שאנן

 


תוכן שיווקי


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר