"תודה לאל שלא נשרפו ספרי תורה". בית הכנסת שהוצת
"תודה לאל שלא נשרפו ספרי תורה". בית הכנסת שהוצת

הגבאי הגיע לפני השבת לבית הכנסת וגילה שהוא הוצת

בית הכנסת ״פאר ישראל״ בחליסה הוצת ביום שישי האחרון ונשרף בחלקו. דוד נזרי שביט, בנו של גבאי בית הכנסת: "במבנה יש בית תמחוי, וחבל שהמציתים לא חשבו על זה. אם הוא היה נשרף, לא היה אוכל למאות משפחות נזקקות מהשכונה לחג. עצוב שמפעל החיים של אבא שלי מוצת על שנאה, כאן אצלנו בתוך הבית, בחיפה"

פורסם בתאריך: 16.5.21 01:56

בית הכנסת ״פאר ישראל״ ברחוב יד לבנים (חליסה) הוצת ביום שישי האחרון. גבאי בית הכנסת זה 25 שנים, יוסף נזרי, הגיע לפני כניסת השבת למקום, כדי לנקות ולסדר והופתע לגלות את ההצתה, שככל הנראה נעשתה דרך החלון.

"תודה לאל שלא נשרפו ספרי תורה", אומר בנו של יוסף, דוד נזרי שביט, ל"כלבו – חיפה והקריות", "במבנה יש בית תמחוי, וחבל שהמציתים לא חשבו על זה. אם הוא היה נשרף, לא היה אוכל למאות משפחות נזקקות מהשכונה לחג. עצוב שמפעל החיים של אבא שלי מוצת על שנאה, כאן אצלנו בתוך הבית, בחיפה".

בית הכנסת ״פאר ישראל״ שהוצת

בית הכנסת ״פאר ישראל״ שהוצת

מה כן נשרף?

"ספסלי העץ ניזוקו, והמקום כוסה בפיח, על הרצפה, התקרה והקיר שבו נמצא החלון".

מה המשטרה אומרת?

"הם הגיעו בשישי, ויחזרו מחר בבוקר לאסוף ראיות".

נזרי שביט כתב פוסט ארוך ומרגש בעמוד הפייסבוק שלו: "זה לא בלוד, זה לא בעכו, זה כאן בחיפה! מטומטמים שכמותכם – מה שרפתם? תסבירו לי, בבקשה, אני מנסה להבין. את בית הכנסת שנמצא אי שם במבנה נטוש שלא מפריע לאיש? את בית התמחוי שצמוד אליו ומאכיל מאות מתושבי חליסה? את בית הכנסת הספרדי או האשכנזי? איזו מסורת רציתם להכחיד? את היהדות?. צר לי, רבותי, לא יילך לכם, ניסו בשואה ולא הלך להם. תכלס לפני חודש ציינו את זה שלא הלך להם, והנה אנחנו מדברים על שריפת בית כנסת בחיפה ואני נזכר בליל הבדולח, רק שהפעם זה במדינת ישראל ובבית שלי, בבית הכנסת של אבא שלי. למרות כל זאת, אנחנו כאן, ואין לנו ארץ אחרת".

 

 

נזרי שביט הוסיף פנייה נרגשת לאביו: "ובשבילך אבא יוסי היקר, הבן שלך גאה בך, שלמרות שזה מפעל חייך כבר 25 שנה, אתה לא אומר נואש, לא מוותר למטומטמים שהורסים לך את החיים, ואפילו בשבת, כשחצי בית הכנסת שרוף, לא ויתרת על מניין לכל המתפללים. כמו שאתה לא מוותר לעולם על מניין, קם לפני כולם לפתוח את בית הכנסת והולך הרבה אחרי כולם לסגור את בית הכנסת, 25 שנים של תרומה ללא קבלה מתוך טוב לב ותחושת שליחות. תמיד דואג שבית התמחוי יהיה נקי, ועל זה שבית הכנסת יהיה מוכן וערוך לכל חתונה, בר מצווה, ברית ואזכרה. כן קורונה לא קורנה, פשוט כך. בשבילך אבא, ובשביל כל הגבאים, שבני עשו המחבלים שרפו להם את מפעל חייהם אני אומר: בית הכנסת ימשיך לפעול. בתי הכנסת שנשרפו ישופצו ויחודשו ויהיו לתפארת הקדושה כמו שהיו, ויותר. המניינים יחזרו ויתגברו ומדינת ישראל תמשיך להיות מדינת היהודים לנצח נצחים. אין לנו ארץ אחרת. ובשביל מי שרוצה לשנוא אותי, כי אני יהודי, שזה ה'קומץ' וה'קיצוניים' שיש בעכו, לוד, יפו, חיפה, יישובי הגליל ועוד, אני אכתוב שוב: א-י-ן  ל-נ-ו  א-ר-ץ  א-ח-ר-ת!".

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

10 תגובות
  1. איפה כל יפי הנפש מהאקדמיה שיפגינו נגד הפרעות שם?

    דבר אחד בטוח הפגנה נגד הצתת בתי כנסת לא נראה בחורב או בחליסה.
    הם יודעם לפמפם רק הפגנות נגד המשטרה.

  2. א.א.חיפה.

    איזה דו קיום. איזה אשליה. ערבים הם עם מטומטם. מה עשה שהם ישרפו ויפגעו בנו.אתמול הסתטבב מכונית בחיפה שניסה לדרוס שוטר. וגם זרקו בקבוקי תבערה. כולם יםגעו לא נכנס לקניות במכולות שלהם. ובכל מי שהוא ערבי.

  3. אייל חיפה

    אם היה זה מסגד הרי היינו שומעים גינויים מנשיא המדינה, ראש הממשלה וראשי העיר. העיתונים היו זועקים טרור יהודי. אז למה כשזה טרור ערבי ובתי כנסת שהוצתו אין גינויים מהנשיא, ראש הממשלה, ראש העיר שותקת, הרב הראשי שותק, רב העיר שותק. מה קרה שכחתם לפתע לדבר?

  4. תושב העמק

    ועוד פעם יאמרו המילים המכובסות "קומץ שאינו מייצג"אז תדעו אותו קומץ צמח מאיפה שהוא וזה מקרבכם הוא שתה את השנאה מכם רק שאצלו זה התפרץ ואצלכם זה יתפרץ.לא יעזור אנחנו פה כי זו הארץ שלנו אם לא מתאים אתם מוזמנים לשתות כוס מים ולשתוק.

  5. שלמה

    יש להפעיל בערים המעורבות את יחידת המסתערבים,ההפעלה עם תגובות קשות לרבות ירי כנגד הנושאים מקטבי"ם

  6. צביעות במערומיה

    קליש – תגובה?
    נתניהו – תגובה?
    הנשיא ריבלין – תגובה?
    רב העיר חיפה – תגובה?
    אדון האן אופוזיציה – תגובה?
    איזה שקטים כולם אם זה העה כנסיה או מסגד כבר היו מגנים מעל כל במה נכון.?.

  7. לינדוש

    לצביעות במערומיה
    צודק במיליון אחוז כולם שותקים כמו דגים
    אין לי ארץ אחרת

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר