הפקולטה לרפואה של הטכניון (צילום: Golf Bravo, via Wikimedia Commons)
הפקולטה לרפואה של הטכניון (צילום: Golf Bravo, via Wikimedia Commons)

סטודנטים לרפואה במילואים שלומדים בחו"ל ייקלטו בבתי הספר לרפואה בארץ

בהודעה שפרסם פורום דיקני הפקולטות לרפואה בישראל נכתב כי בעקבות המלחמה גובש מתווה לקליטתם בפקולטות לרפואה בישראל של סטודנטים שלומדים רפואה בחו"ל וגויסו בצו 8 ואינם יכולים לחזור ללימודיהם. גם מועמדים שלא התקבלו ללימודים בישראל יוכלו בכל זאת להתקבל

פורסם בתאריך: 4.12.23 16:27

פורום דיקני הפקולטות לרפואה בישראל, אשר פועל במסגרת ועד ראשי האוניברסיטאות (ור"ה), גיבש מתווה לקליטת סטודנטים בפקולטות לרפואה בישראל בעקבות המלחמה. מדובר בסטודנטים אשר לומדים רפואה בחו"ל וגויסו בצו 8 ואינם יכולים לחזור ללימודיהם.

בהודעה שפרסם הפורום היום (שני) נכתב כי הדבר נעשה מתוך הוקרה לתרומתם של הסטודנטים ומתוך מטרה לצמצם את הפגיעה בהם. בפורום, שבו חבר גם דיקן בית הספר לרפואה ע"ש רפפורט בטכניון, מציינים כי הדיקנים קיימו דיונים מעמיקים וגיבשו מתווה וקריטריונים שיאפשרו לשלב את אותם הסטודנטים בפקולטות לרפואה בישראל כבר בשנת הלימודי תשפ"ד.

לצורך ביצוע המתווה תוקם ועדת קבלה ארצית שבה יהיו חברים נציגים מכל בתי הספר לרפואה בישראל. הוועדה תדון בבקשות ותקבע את מספר המתקבלים לכל אחד מבתי הספר ולאלו תוכניות (שלוש, ארבע או שש שנתיות) בהתאם ליכולת של כל אחד מבתי הספר לרפואה להגדיל את מספר הסטודנטים שיכולים ללמוד בו. בפורום מדגישים כי תנאי הבסיס לביצוע המתווה הוא קבלת מימון מלא מהמדינה לקליטתם של הסטודנטים הנוספים.

 

 

כמו כן החליט הפורום כי מועמדים ללימודי רפואה בשנת הלימודים הקרובה בישראל, שלא נרשמו או התקבלו ללימודים בחו"ל, עברו את כל מסלול הקבלה לרפואה ולא התקבלו לאף אחד מבתי הספר לרפואה בישראל, יוכלו בכל זאת להתקבל ללימודים בגלל המלחמה. "הפורום סבור שיש לאפשר לאחדים מהם להיקלט בלימודי הרפואה בישראל בתשפ"ד ביחד עם הקבוצה של הסטודנטים מחו"ל", נמסר מהפורום, "קריטריונים לקליטה של מספר מצומצם של מועמדים כאלה ללימודי רפואה בתשפ"ד יגובשו בהקדם".

בהודעה של הפורום לבתי הספר לרפואה נכתב: "המתווה הוא ייחודי וחד פעמי, ונובע כולו ממלחמת חרבות ברזל. הוא יחול על שנת הלימודים תשפ"ד בלבד. אין בכך כדי להוות תקדים לקבלה ללימודים בשנים אחרות או בתחומי ידע אחרים. כל הנקלטים במסלול זה יהיו חייבים בכל החובות האקדמיים במעבר משנה לשנה ככל הסטודנטים לרפואה בישראל".

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר