ההפגנה נגד הנהלת הטכניון
ההפגנה נגד הנהלת הטכניון

עשרות סטודנטים הפגינו נגד הנהלת הטכניון

בתמיכה של אגודת הסטודנטים הפגינו עשרות סטודנטים נגד הטיפול הכושל לטענתם של הטכניון בסטודנטים תומכי טרור. אחד מהמוחים: "בהנהלה אומרים שנעשה טיפול משמעתי עם הסטודנטים האלה, אבל בפועל הם עדיין לומדים כאן". הטכניון: "התארגנות פרטית ומצומצמת, שמנתה לכל היותר כ-40 איש שחלקם אינם סטודנטים בטכניון"

פורסם בתאריך: 17.1.24 13:26

עשרות סטודנטים מהטכניון מפגינים כעת (רביעי) מול בניין צ'רצ'יל בקמפוס נגד הטיפול הכושל לטענתם של הנהלת הטכניון בסטודנטים תומכי טרור. המפגינים מסבירים כי בבניין צ'רצ'יל מתקיים כעת כנס שבו משתתפים חברי הנהלת הטכניון, ובהם הנשיא פרופ' אורי סיון, ולכן זוהי הסיבה לכך שההפגנה נערכת שם.

הסטודנטים מוחים על כך שעל אף הבטחות של הטכניון להשעות את הסטודנטים תומכי הטרור, הם עדיין לומדים במוסד. "אומרים לנו בהנהלה שנעשו בירור וטיפול משמעתי עם הסטודנטים האלה, אבל בפועל הם עדיין לומדים בטכניון", אומר אחד מהמפגינים, שמציין כי ההפגנה קיבלה את אישור אגף הביטחון בטכניון ואת תמיכת אגודת הסטודנטים בטכניון (אס"ט).

בפוסט שהעלתה האגודה נכתב: "אנחנו נמצאים בקשר שוטף והדוק עם מארגני ההפגנה ונותנים להם גב מלא למחאה. כפי שידוע לכולנו – לאס"ט יש לא מעט חילוקי דעות עם הנהלת הטכניון בכל הנוגע לטיפול בסוגיה זו. ב-1 בנובמבר בחרו שני סטודנטים להשחית את קיר הזיכרון לנרצחים ולנופלים במלחמה. מיד עם היוודע הדבר, הטכניון החל את הבדיקה שלו בנושא. אנו שיתפנו פעולה מיד ואף אנחנו אלו שהצלחנו לאתר את אותם הסטודנטים. הנהלת הטכניון התכוונה לשלוח אותם מיידית לטיפול בבית הדין, אך הדבר נדחה עקב טיפול משטרתי וגורמי מודיעין בנושא. מיד עם סיום הבדיקה הם יישלחו לבית הדין – אנו עוקבים".

 

 

באשר ל"טיפול הערכי" שהטכניון מעניק לסטודנטים תומכי הטרור נכתב: "מרבית המקרים שאותרו ברשת לגילויי תמיכה בטרור היו מקרים של סימון לייק/ים לפוסט/ים המהללים את מעשי הזוועות של החמאס. מצד הטכניון מעשים אלו לא 'מצדיקים משפטית' הגשת תלונה בבית הדין – דבר שאנחנו מחינו לגביו. מהטכניון נמסר כי הסטודנטים הללו יעברו 'טיפול ערכי' על ידי דיקני הפקולטות. אנחנו באס"ט לא הסכמנו להליך כזה ואף דרשנו טיפול חמור וחריף יותר, בהתאם להשלכות מעשיהם. לאחר שיח נוסף עם הנהלת הטכניון, הם הסכימו לדרישותינו במתן טיפול מעמיק וחריף יותר, ואנו נמצאים ממש בימים אלו בדיונים בנושא".

מהטכניון נמסר בתגובה: "הבחירה בהדגשת התארגנות פרטית ומצומצמת, שמנתה לכל היותר כ-40 איש שחלקם אינם סטודנטים בטכניון מתוך כ-15,000 סטודנטים בטכניון, מחמיצה את העיקר – מאות סטודנטים שהתאספו היום ביחד עם סגל הטכניון והנהלתו לטקס מכובד ומרגש לפתיחת שנת הלימודים. בטקס התייחד בית הטכניון עם זיכרון הסטודנטים הנופלים וחיבק את משרתי המילואים ואת כל הסטודנטים ששבו לקמפוס. הנהלת הטכניון הביעה מעל לכל במה אפשרית שאט נפש וגינתה בחריפות את גילויי התמיכה והאהדה בארגון הטרור חמאס, והודיעה כי תילחם בתופעה בכל הכלים העומדים לרשותה. נגד חמישה סטודנטים מתנהל הליך בבית הדין המשמעתי, וכולם הורחקו מהלימודים ומהקמפוס בצו ביניים. לטכניון מסורת ארוכה של חיים משותפים של כל הקהילות בקמפוס, ואנו נמשיך לפעול בנחישות כדי לשמר אותה".

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

16 תגובות
  1. אביב

    בשלב הבא סטודנט ערבי בטכניון יעשה בו פיגוע רב נפגעים, אבל תמיד יצדיקו אותו.

    אני במקומם הייתי נעלב, השמאל מתייחס אליהם כמו לילדים קטנים שלא מבינים מה הם עושים ולכן לא אחראים למעשיהם.

  2. א

    זו מדינה שלי וערבים לא יגידו לי מה להכניס רוצים נשק שיעברו לעזה שם יש נשק והרבה כולל אר פי ג'י מטענים ועוד כל מיני כולרה

  3. נועה

    פתרון מתבקש הוא שיימינג. לתלות תמונות של הפוסטר,הלינקים, תמונות ושמות הסטודנטים והפקולטה והשנה שלהם, בכל הטכניון. זה יעבוד מעולה במקום כל כך קטן. אם ההנהלה לא זזה- בפעם הבאה היא כבר תזוז….

  4. אזרח יהודי

    אם לא מסלקים את תומכי הטרור מהטכניון אז יש להחליף את כל הנהלת הטכניות כנראה שהם תומכים בתומכים.!!!

  5. סטודנט תואר ראשון בטכניון

    מצער לשמוע שהטכניון מנפנף 200 סטודנטים מוחים על עניין רציני מאוד כאילו היו קומץ לא רלוונטי, אולי אם נציגי ההנהלה היו יוצאים ממשרדיהם והרצאותיהם הם היו שמים לב לכך. התעלמות חמורה מאחריותם כמוסד מרכזי במדינה, תוך התחבאות מאחורי מילים ׳נחושות׳ כאילו היו שוות ערך למעשים.

  6. בושו והיכלמו

    בושה תרומות של ניצולי שואה ממנים את שונאינו ..אפליה מתקנת עאלק או שערבים בדירקטוריון אפליי. מתקנת ….השכלה לכל ובסופו של יום ההשכלה שלהם מחכימה נגדינו …מתי תתעוררו?????

  7. יוכבד

    ארגון הסטודנטים של הטכניון הופך אט אט לסניף של בן-גביר.
    אני מתביישת בשמם.

  8. מוטי

    חבורת מופרעים הנהלת הטכניון.תומכי טרור, להעיף אתכם לכל הרוחות,מהנהלת הטכניון,חבורת אפסים.

  9. מרים

    סטודנטים נגד דמוקראטיה
    במקום להפוך את ישראל למקום מתקדם
    הופכים אותנו לאפגאניסטאן

  10. אשר ורד בן 93 -השתתפתי בחמש מלחמות ממלחמת השיחרור תש"ח -1948 ועד מלחמת יום הכיפורים 1973

    מי שתומך בטרור ובחמאס יש לסלקו מידית מהטכניון , ולהעבירו לטיפול המשטרה.

  11. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    תגובת הטכניון יש רק 40 אנשים, בתמונה רואים רק שליש מההפגנה ויש שם 90+ … השקר הכי בסיסי מראה מה הכוונות שלהם

  12. עם ישראל חיי

    ככה זה בכל המוסדות האקדמים! כי הסגל העלוב תומך ברעיון שלכולם מותר להביע דעה, במכללת תל חי יש מתרגלת ערביה שעד לפני מספר שנים הייתה בקשר רומנטי עם יהודי, היהודי כמובן זרק אותה והיום הערביה הזאת מתנפת על יהודים ותומכת בעזה, היותר עצוב הוא שמרצה יהודיה תמכה בה וטענה שעזתים הם בני עמה ויש לה זכות להביע הזדהות עם העם שלה(העזתים העלובים נקראים עם מסתבר), חבל שאף אחד לא מספר למתרגלת העלובה הזאת שבתל חיי היא "שרופה" בשניהם שאפשר לחזור לתל חיי , בעל מקום אפשרי, אכתוב: "בראאה היא תומכת טרור ואין לה מקום בתל חיי" וככה גם לכל מרצה שיתמוך בה! כולל אותך הדר' שמעסיק אותה בפועל בתל חי!

  13. ורוניקה

    מתפלעים כי זה מה שקורה לנו? מדינת לפלפים , אם זה היה ההפך היו כורתים ראשים .

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר