הטכניון (צילום: dnaveh/depositphotos.com)
הטכניון (צילום: dnaveh/depositphotos.com)

ירידה חדה בשביעות הרצון של הסטודנטים מהלימודים בטכניון

הטכניון מדורג רק במקום הלפני אחרון בשביעות הרצון של סטודנטים מהלימודים - כך מסקר דעת קהל שערכה התאחדות הסטודנטים בישראל. אוניברסיטת חיפה מדורגת שנייה. הטכניון בתגובה: "נתוני הסקר אינם משקפים נכונה את שביעות הרצון של הסטודנטים מלימודיהם בטכניון"

פורסם בתאריך: 26.3.24 07:50

ירידה חדה בשביעות הרצון של הסטודנטים מהלימודים בטכניון. הסטודנטים העניקו למוסד בשנת 2023 ציון ממוצע של 3.55 בפרמטר זה – כך עולה מסקר דעת הקהל ה-14 של התאחדות הסטודנטים בישראל, שנערך בחודשים יולי-ספטמבר 2023 על ידי מכון מחקר וייעוץ בינתחומי מאגר מוחות באמצעות שאלון מובנה באינטרנט.

בפרמטר שביעות הרצון התבקשו הסטודנטים להעריך את איכות הלמידה במוסד שבו הם לומדים לפי חמישה קריטריונים שונים ולתת ציון לכל פרמטר. ברמת הקורסים נתנו הסטודנטים לטכניון ציון של 3.76, בטיב ההוראה של המרצים – 3.55, בטיב ההוראה של המתרגלים – 4.00, ביחס המרצים לסטודנטים – 3.66 ובשילוב של טכנולוגיות למידה – 3.49.

הציון שקיבל הטכניון נמוך בהשוואה לציונים בפרמטר זה שקיבלו כל האוניברסיטאות בארץ, למעט אוניברסיטת בן גוריון שבה העניקו הסטודנטים למוסד ציון ממוצע נמוך יותר – 3.45. את הרשימה מובילה אוניברסיטת בר אילן עם 3.67, אחריה אוניברסיטת חיפה עם 3.66, האוניברסיטה העברית עם 3.60 ואוניברסיטת תל אביב עם 3.58.

יצוין כי בסקר של שנת 2022 עמד הציון בפרמטר שביעות הרצון על 3.69, בעוד שבשנת 2019 העניקו הסטודנטים לטכניון ציון של 3.89 בשביעות רצון כללית. היתה זו שנת הכהונה האחרונה של הנשיא הקודם פרופ' פרץ לביא, ותחילת כהונתו של הנשיא הנוכחי פרופ' אורי סיון.

 

 

האם הירידה החדה בשביעות הרצון כפי שמתבטאת בסקר הביאה לירידה גם ברישום למוסד לשנת הלימודים הבאה? לקראת היום הפתוח שהתקיים בטכניון ב-28 במרץ פרסם המוסד הודעה כי הוא יעניק ההנחה בדמי הרישום בשיעור של 50 אחוז לנרשמים ביום הפתוח – הנחה גבוהה שככל הזכור לא ניתנה בעבר.

"כלבו – חיפה והקריות" פנה לטכניון בבקשה לברר אם ההנחה ניתנה בגלל נתוני רישום נמוכים ואם מספר הנרשמים לטכניון לתואר ראשון לשנת הלימודים הבאה הוא נמוך יותר בהשוואה לשנים קודמות.

מהטכניון נמסר: "נתוני הסקר אינם משקפים נכונה את שביעות הרצון של הסטודנטים מלימודיהם בטכניון. הלימודים בטכניון היו מאז ומעולם מאתגרים, ומשום כך הסטודנטים שלנו הם המבוקשים ביותר בקבלה לעבודה בקרב חברות במשק, ויריד התעסוקה בטכניון הוא המבוקש ביותר מבין חברות התעשייה בישראל. תוצאות שביעות הרצון בסקר התאחדות הסטודנטים משתנות מעת לעת, ובוודאי לאור אירועי החודשים האחרונים".

עוד נמסר כי "משיחות עם סטודנטים ומסקרי שביעות רצון פנימיים שערכנו ניכר כי מאז תחילת המלחמה מתבלט הטכניון בין המוסדות האקדמיים בישראל בתמיכתו באלפי הסטודנטים משרתי המילואים. הטכניון מעניק לסטודנטים אלה מעטפת תמיכה מקיפה הכוללת התאמות אקדמיות, סיוע כלכלי ומתן מענה רגשי".

באשר לנתוני הרישום נמסר: "אין לנו כל אינדיקציה לנתוני הרשמה נמוכים, נהפוך הוא – הרישום ליום הפתוח גדול השנה. ההנחה בדמי הרישום ביום הפתוח נועדה להמשיך ולעודד רישום לטכניון ולמשוך לטכניון מועמדים מצוינים מכל הארץ, בלי קשר למספר הנרשמים עד כה. בשל דרישות הקבלה הגבוהות במספר מסלולים, יש מועמדים המנסים להירשם למספר מוסדות במקביל – עובדה המטילה על המועמדים נטל כספי. המטרה היא להבטיח שאף סטודנט עם נתוני הקבלה מצוינים ומתאימים לטכניון לא יימנע מרישום ללימודים בשל שיקול כספי. אנחנו בטוחים שהנחה ביום הפתוח תקל על הנרשמים ותעודד את הגעתם ליום הפתוח".

עוד נמסר כי "עקב מלחמת חרבות ברזל, ההרשמה לטכניון נפתחה השנה מאוחר יותר. ציוני הפסיכומטרי של פברואר (שהוא עצמו חלק ממועד דצמבר שנדחה בעקבות המלחמה) הנדרשים להרשמה עדיין לא פורסמו, ואנחנו עדיין בתקופת מלחמה. בהתחשב בכל אלה, ובהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד, קצב הרישום משביע רצון. לקראת הקבלה לשנת הלימודים תשפ"ה, הטכניון ימשיך לעשות כל מאמץ עבור משרתי המילואים, חיילי הסדיר ומפונים מקו העימות, ויאפשר ערוצי קבלה חליפיים לאלו שלא יוכלו לגשת לבחינה הפסיכומטרית. הטכניון יציע קורסי הכנה במתמטיקה במהלך חודשי הקיץ. הקורס יתנהל במקביל בקמפוסים של הטכניון בחיפה ובתל אביב, ובסופו תתקיים בחינת סיווג במתמטיקה שתאפשר קבלה למרבית המסלולים בטכניון על סמך בגרות וציון הבחינה. בנוסף, המסלולים הפתוחים באפיק זה ישמרו מקומות לרישום לתשפ"ה למועמדים שייבחנו בבחינות הסיווג ויתקבלו באפיק זה".

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

5 תגובות
  1. סימי

    עד עכשיו בטכניון לא עסקו בפוליטיקה. מאז שהפגנות פוליטיות נכנסו לקמפוס כנראה שגם הרמה ירדה. לטכניון באים כדי ללמוד לאם זה התקלקל, בשביל מה לבוא ללמוד שם?.?

  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    חדרים קטנים, המון סטודנטים באותו חדר, יושבים על הרצפה
    גרוע ביותר

  3. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    הטכניון כל כך מלא בגאווה ושביעות רצון מעצמו ששכח שהוא מוסד שמיועד לשרת סטודנטים ולא עושה טובה לאף אחד שהוא מוכן לפתוח את שעריו.

  4. לאמור את האמת

    הטכניון כל כך מלא בגאווה ושביעות רצון מעצמו ששכח שהוא מוסד שמיועד לשרת סטודנטים ולא עושה טובה לאף אחד שהוא מוכן לפתוח את שעריו.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר