מעבר חצייה (צילום: מוטי מילרוד)
מעבר חצייה (צילום: מוטי מילרוד)

סטודנטיות בטכניון פיתחו אפליקציה שמסייעת לעיוורים לעבור כביש בבטחה

אפליקציה שפיתחו רוני אש ודולב עפרי מהפקולטה להנדסת חשמל בטכניון תסייע להולכי רגל עיוורים ובעלי ליקויי ראייה לחצות כביש מרומזר. האפליקציה הוצגה בכנס בין לאומי להנדסת חשמל שהתקיים באילת וזכתה בפרס לפרויקט מצטיין

פורסם בתאריך: 30.7.19 13:51

אפליקציה שפיתחו רוני אש ודולב עפרי – שתי סטודנטיות מהפקולטה להנדסת חשמל בטכניון – תסייע להולכי רגל עיוורים ובעלי ליקויי ראייה לחצות כביש מרומזר בבטחה.

האפליקציה מזהה עבור הולך הרגל את הרמזור ומודיע בקול מהו צבעו – אדום או ירוק. במקביל נדרש המשתמש לכוון את מצלמת הטלפון הסלולרי שלו בכיוון הכללי הרצוי לחצייה (לא צריך לדייק), והאפליקציה מודיעה לו אם אפשר לחצות את הכביש. נחיצותו של הפיתוח היא חשובה במיוחד במעברי חצייה שבהם אין חיווי קולי לעיוורים וללקויי ראייה.

 

 

האפליקציה הוצגה בכנס בין לאומי להנדסת חשמל שהתקיים באילת וזכתה בפרס לפרויקט מצטיין. אמינותה הגבוהה מבוססת על למידה לעומק של הנושא ועל אימון רשת עצבית מלאכותית אשר לומדת לזהות את צבע הרמזור על סמך מאגר גדול של דגמי רמזורים. המאגר נבנה על ידי אש ועפרי כפרויקט גמר לתואר ראשון במעבדה לעיבוד אותות ותמונות בפקולטה להנדסת חשמל.

בטכניון מציינים שכדי להגביר את המודעות לשימוש באפליקציה יצולם בקרוב סרטון הומוריסטי קצר שידגים את השימוש בה. את הסרטון יביים במאי הקולנוע יליד חיפה אלעד קידן – זוכה פרס אופיר לשנת 2015 על סרטו "יורד למעלה" – ששמע על האפליקציה ונרתם למשימה בהתנדבות.

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. לא יעזור כי התרבות פה כושלת

    נהגים נוסעים כמו מטורפים
    עשרות הולכי רגל נהרגים כל שנה אבל יותר מעניין לדבר על ילדים בן שקיבלו מכה ביד

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר