הבקר של חברת סימנס (צילום: דוברות הטכניון)
הבקר של חברת סימנס (צילום: דוברות הטכניון)

חוקרים מהטכניון הצליחו לפרוץ לבקר התעשייתי המאובטח בעולם

חוקרים ממרכזי הסייבר בטכניון ובאוניברסיטת תל אביב השתלטו על בקר של חברת סימנס שנחשב לאחד מהבקרים המאובטחים בעולם. במסגרת הדגמת התקיפה הצליחו החוקרים לכבות ולהדליק את הבקר, לטעון לתוכו לוגיקות בקרה ולשנות את קוד ההפעלה ואת קוד המקור

פורסם בתאריך: 11.8.19 07:58

חוקרים ממרכזי הסייבר בטכניון ובאוניברסיטת תל אביב בשיתוף עם מערך הסייבר הלאומי הצליחו להשתלט על אחד מהבקרים התעשייתיים המאובטחים בעולם של חברת סימנס. במסגרת הדגמת התקיפה הצליחו החוקרים לכבות ולהדליק את הבקר, לטעון לתוכו לוגיקות בקרה שונות כרצונם, לשנות את קוד ההפעלה ואת קוד המקור שלו, וליצור מצב שבו המהנדסים המפעילים את הבקר לא זיהו את ההתערבות העוינת.

הבקר של סימנס הוא חלק מסדרה של בקרים שניתנים לתכנות ומשמשים בספקטרום רחב מאוד של יישומים, ובהם תשתיות קריטיות כמו תחנות חשמל, משאבות מים, בקרת מבנים, פסי ייצור, מערכות תאורה, כלי רכב, כלי טיס, השקיה אוטומטית, רמזורים ובתים חכמים. הבקרים מקבלים הוראות ממחשב ומפעילים לפיהן את ציוד הקצה הרלוונטי באופן אוטומטי.

 

פרופ' אלי ביהם (צילום: דוברות הטכניון)

פרופ' אלי ביהם (צילום: דוברות הטכניון)

 

 

את המתקפה הובילו ראש מרכז המחקר לאבטחת סייבר בטכניון פרופ' אלי ביהם, ד"ר שרה ביתן מהפקולטה למדעי המחשב בטכניון, פרופ' אבישי וול מבית הספר להנדסת חשמל באוניברסיטת תל אביב והסטודנטים אביעד כרמל, אלון דנקנר ואוריאל מלין. במסגרת המתקפה ניתחו החוקרים וזיהו את רכיבי הצופן של סימנס, ועל בסיס הניתוח יצרו תחנה הנדסית מזויפת, חליפית לתחנה הרשמית. התחנה ההנדסית המזויפת מסוגלת לפקד על הבקר ולהורות לו מה לעשות לפי רצון התוקף. כך הם הצליחו לכבות ולהדליק את הבקר, לטעון לתוכו לוגיקות בקרה ולשנות את קוד ההפעלה ואת קוד המקור.

 

ד"ר שרה ביתן (צילום: דוברות הטכניון)

ד"ר שרה ביתן (צילום: דוברות הטכניון)

 

גרסה של המאמר שכתבו החוקרים לאחר התקיפה נשלחה לחברת סימנס כדי שתוכל לתקן את הליקויים שנמצאו בבקר. החוקרים הציגו את הדגמת התקיפה בכנס ההאקינג היוקרתי Black Hat שהתקיים השבוע בלאס וגאס.

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר