מסעדת אוקטגון (צילום מתוך דף הפייסבוק של אוקטגון)
מסעדת אוקטגון (צילום מתוך דף הפייסבוק של אוקטגון)

אחרי 20 שנה: אוקטגון נסגרת, ולא בגלל הקורונה

מסעדת אוקטגון בכניסה לבסיס חיל האוויר ברמת דוד נסגרת אחרי שני עשורים. זיו בנטוב מבעלי המסעדה: "אני לא רוצה להסביר למה, אבל אני יכול להגיד שהסיבה לא קשורה לקורונה"

פורסם בתאריך: 8.10.20 08:00

בום על קולי נשמע השבוע בשמי עמק יזרעאל ולא בפעם הראשונה, רק שהפעם הוא לא נגרם על ידי F16 שהמריא מבסיס חיל האוויר הסמוך ברמת דוד. לאחר 20 שנות פעילות מסעדת אוקטגון נסגרת. המסעדה הכפרית, שהגדירה את עצמה כמסעדה יזרעאלית בשל מיקומה על כביש 73 בכניסה לבסיס, מול נופיו המדהימים והמרחבים של העמק, ושחיפאים רבים פקדו אותה במשך שני עשורים, נפרדת מלקוחותיה במכירה של כל הפריטים שגדשו את חלליה, אשר נבחרו בקפידה על ידי השותפים זיו בנטוב ודודו ששון, שניהם ילידי נהלל.

בבגרותם עזבו השניים את המושב, ובמהלך לימודיהם הם פתחו ביחד עסק של גינון ברחובות. בהמשך חזר בנטוב לעבוד את האדמה וששון פנה לתעשייה, אך השניים התחייבו האחד לשני שאם מי מהם יפתח עסק עצמאי, הוא יזמין את השני להיות שותף. בנטוב חלם על פתיחת מסעדה בקצה הנחלה של משפחתו, היכן שסבו, שהיה ממקימי המושב השיתופי הראשון בארץ, גידל ירקות וחיטה. ששון, כבנו של רופא המושב, נענה לאתגר, אך המשיך להתגורר בדרום וגמא את הדרך לצפון בכל יום.

המסעדה נפתחה בשנת 2001 כמסעדת בשרים, והשם שנבחר – אוקטגון – מספר סיפור. נהלל בנוי במעגלים, וכך הם דמיינו את המסעדה שלהם – עגולה. אלא שהמשימה לא היתה פשוטה, בנטוב וששון נאלצו להתפשר, וכך קיבלה המסעדה את צורתה ואת שמה – אוקטגון (מתומן בעברית), שהוא מצולע בעל שמונה צלעות. במרוצת הזמן הוגדרה המסעדה כפרית, והשניים המשיכו ליישן את הבשרים בעצמם, אך התפריט התאים את עצמו לרוח התקופה ופזל גם לצמחונים, לטבעונים ולרגישים לגלוטן. חומרי הגלם כולם יוצרו על ידי חקלאים, גבנים וייננים מהאזור.

 

 

המסעדה הציעה חווית בילוי קולינרי באווירה רגועה, מנותקת מהמולת העיר, ובשבתות אי אפשר היה להשיג בה שולחן אם לא הזמנתם מקום מראש. המנות היו גדולות במיוחד והותאמו לאכילה משותפת, כאשר המוטו היה "למה הסתפק במנה אחת, כשאפשר לחלוק שתיים או יותר, לגוון ולחוות חוויה משותפת".

"בזמן האחרון", מספר תושב האזור, "המסעדה היתה ריקה. השמועות מדברות על סכסוך עסקי, משהו שקשור בנכס".

בנטוב, השמועות נכונות בקשר לסכסוך?

"אני לא מעוניין להתראיין".

לפחות הסבר לקוראים למה המסעדה נסגרת?

"זו בדיוק הסיבה שאני לא רוצה להתראיין. אני לא רוצה להסביר למה, אבל אני יכול להגיד שהסיבה לא קשורה לקורונה. כבר עיקר העניין ירד".

זה עצוב ולא משנה הסיבה.

"נכון, את צודקת".

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

4 תגובות
  1. אבי

    חילול שבת הוא בעייתי וגורם צרות וסכסוכים.
    כמו שאנו רגילים לומר "שבת שלום" השלום תלוי בשבת. חבל שהמסעדה חיללה את השבת. ממש חבל.

  2. מייקל

    אכלתי שם פעמיים . פעם ראשונה ואחרונה . מכרתי כליה כדי לממן ארוחה משפחתית שם . כנראה הרבה לקוחות היו כאלה עם חשבון הוצאות ע"ח מקום העבודה.
    ועדיין חבל שעסק נסגר אבל כנראה יקום במקום עסק אחר. מקווה שעם רמת מחירים שלא נוסקת לשמיים.

  3. באדרה

    חבל מאד.
    אהבתי את המסעדה ותמיד בחרתי בה כמקום מועדף לחגוג את יום ההולדת שלי יחד עם בעלי והילדים.
    אין בארץ הרבה מסעדות כאלה והמחירים הוגנים ומתאימים לסוג האוכל המוגש ברמה גבוהה.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר