צ'ודו
צ'ודו

"העולם חייב לדעת על המנות האלה"

את אהבתו לאוכל ירש השף מארק אלדרוב מסבתו הקווקזית. כשהתחילה הקורונה הוא התחיל להכין אוכל רוסי, הונגרי וגאורגי במטבח הביתי שלו, וכעת הוא גם נותן ייעוץ קולינרי ועושה אירועים פרטיים תחת השם Marik Food. ויש לו כמה מנות כמו צ'ודו, קורזה וז'ארקויה שפשוט אסור לפספס

פורסם בתאריך: 18.1.21 09:52

מאז שהיה בן 3 נצמד מארק אלדרוב לסבתו הקווקזית וביחד הם היו יוצרים עיגולים מבצק, שאותם היא מילאה בתערובת של בשר עגל ובצל מקורמל ואז חרצה עליהם צמה לקישוט. קורזה קוראים לכיסונים האלה, וכשאלדרוב מכין אותם היום הוא אפילו עושה את אותן התנועות של סבתא. כשבני משפחתו אוכלים את המנות שלו, הם מזהים את הנגיעות של הסבתא, ועל כך גאוותו.

"אם אני צריך להגדיר את עצמי, הרי שמאז שאני זוכר את עצמי נעים חיי סביב האוכל", הוא אומר, "אני חולה על אוכל, מאוהב באוכל. סיימתי לימודים בהצטיינות במכללת השף, ואחרי זה עבדתי גם ברוסיה וגם בארץ כטבח, כסו שף וכשף. כשהתחילה הקורונה התחלתי להכין אוכל במטבח הביתי שלי. אני גם נותן ייעוץ קולינרי ועושה אירועים פרטיים תחת השם Marik Food".

אתה מכין מנות מהמטבחים הרוסי, ההונגרי והגאורגי.

"בכל שבוע אני מוציא ארבע מנות חדשות כי אני לא יכול להגביל את עצמי לאזור שאנחנו באים ממנו בקווקז. אנשים מבקשים ממני להכין להם את האוכל שהם אוהבים, ולכן התפריט מגוון לכמה מטבחים".

מאיפה ההשראה?

"קודם כל מסבתא, וגם יש לי ספרים מהקווקז. אני אוהב לקרוא את המתכונים משם כי הכל מרשים אותי מאוד. אני גם עוקב אחרי כל השפים המובילים בעולם ובישראל, ולכן אני מקבל השראה מהמון מקורות".

על מה אתה ממליץ בתפריט?

"יש שלוש מנות שהן משנות עולם אשר גדלתי עליהם מגיל אפס, וכל מי שאוכל אותן לא מפסיק להחמיא. אלו המנות הכי אותנטיות של המטבח הקווקזי. הראשונה היא צ'ודו שזו עוגת בשר ענקית בקוטר של 32 ס"מ, השנייה היא עלי הגפן שממולאים בבשר ולא באורז, והשלישית היא הקורזה. השליחות שלי בעולם הזה היא שאנשים יכירו את המנות האלה. העולם חייב לדעת על המנות האלה".

 

קורזה

קורזה

 

 

התפריט כולל תבשילי קדירה, מרקים, סלטים, ממרחים ומנות אחרונות: ורניקי תפוח אדמה (1 ק"ג ב-100 שקל); סירניקי – לביבות גבינה מתקתקות עם שמנת הדרים בצד (1 ק"ג ב-70 שקל); פלוב – תבשיל בשר עגל, אורז וירקות (שני ק"ג ב-120 שקל); פירושקי תפוחי אדמה (12 יחידות ב-100 שקל); קוטאבי – מאפה קווקזי ממולא בבצל ירוק, נענע, בזיליקום, מוצרלה וגבינה גרוזינית (שש יחידות ב-50 שקל); ז'ארקויה שזיפים – קדרת אסאדו ופירות יבשים, יין אדום, שום ותימין (שני ק"ג ב-120 שקל); צ'אחוחבילי – תבשיל עוף גאורגי עם עגבניות ופלפלים (שני ק"ג ב-120 שקל); דולמה – עלי גפן ובשר עגל בבישול ארוך, מגיע עם יוגורט ורימונים בצד (שני ק"ג ב-120 שקל); קורזה קפואים (1 ק"ג ב-100 שקל); צ'ודו (שתי יחידות ב-50 שקל); ובורשט (שני ליטרים ב-120 שקל).

הזמנות מתקבלות יום מראש בוואטסאפ 054-2563773. איסוף מהדר או משלוחים לכל הצפון.

 

ז'ארקויה

ז'ארקויה

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר