וולא עזייזה (צילום: באדיבות דוברות רמב"ם)
וולא עזייזה (צילום: באדיבות דוברות רמב"ם)

צפו: היסטוריה בישראל – השתלה צולבת של כליות ברמב"ם ואבו דאבי

כליה מאבו דאבי הושתלה במרכז הרפואי רמב"ם בגופה של וולא עזייזה, אם לשניים מדבוריה שבגליל. שעתיים וחצי לאחר תחילת הניתוח, התבשרו בני המשפחה כי ההליך הצליח וכי הכליה החלה לתת שתן. פרופ' רפי ביאר: ״זהו יום מיוחד למרכז הלאומי להשתלות"

פורסם בתאריך: 29.7.21 11:46

שיתוף פעולה יוצא דופן בין ישראל ואיחוד האמירויות בתחום ההשתלות: אמש בוצעו שלוש השתלות כחלק משיתוף פעולה בין המדינות במסגרתו הועברה כליה מישראל לאבו דאבי, וכליה נוספת מאבו דאבי לישראל.

המבצע התנהל כדלקמן:

בשעה 05:30 התחיל הניתוח להוצאת הכליה בבי"ח שיבא כשבמקביל, בשעה 07:30, החל הניתוח להוצאת הכליה באבו דאבי.
בשעה 08:00 החל ניתוח הוצאת כליה בבי"ח בילינסון וזו הושתלה בשיבא באם של התורמת שכלייתה הוטסה לאמירויות.
בשעה 08:35 הצידנית עם הכליה המריאה מישראל לאבו דאבי ונחתה שם כעבור שלוש שעות.
לאחר החלפת הצידניות עם הכליות באבו דאבי מיהרו שם לבצע את ההשתלה של הכליה שהגיעה מישראל, באישה שהכליה של בתה הוטסה לישראל.
הכליה שהוטסה מאבו דאבי הובאה לרמב"ם והושתלה באשתו של התורם שכלייתו הוצאה בבלינסון והושתלה בשיבא.

הכליה מאבו דאבי הושתלה בגופה של וולא עזייזה, אם לשניים מדבוריה שבגליל. לפני חמש שנים כליותיה של וולא הפסיקו לתפקד והיא נזקקה לטיפולי דיאליזה מספר ימים בשבוע. "החיים היו קשים מאוד – עם ילדים קטנים שיודעים שאמא חייבת להיות בדיאליזה כל יום, עם מאכלים שאסור לאכול. אני מלאת תקווה שזה ייגמר טוב", אמרה אתמול עזייזה טרם ההשתלה. בשעה 19:00 החל הניתוח של עזייזה ולאחר שעתיים וחצי בישר המנתח הראשי, ד"ר טוני כראם, מנהל מחלקת כירורגית כלי דם ברמב"ם, שהניתוח הסתיים בהצלחה והכליה החלה לתת שתן.

פרופ' רפי ביאר אמר: ״זהו יום מיוחד למרכז הלאומי להשתלות ששואף להרחיב את פעילותו מעבר לים, בחיפוש  התאמות עבור חולים ובני משפחתם שלא נמצאה ביניהם התאמה ואשר פרטיהם נמצאים במאגר ההצלבות הארצי. זו הצלבה בינלאומית ראשונה עם איחוד האמירויות ואנחנו גאים בהסכם ומודים להנהלת משרד הבריאות ולמחלקה ליחסים בינלאומיים והלשכה המשפטית,   ולמחלקת האמנות במשרד החוץ שאפשרו לנו להפוך את היוזמה שלנו  למעשה".

ד"ר תמר אשכנזי, מנהלת המרכז הלאומי להשתלות, אמרה: ״התכנית נולדה באופן תאורטי מרגע שנחתם הסכם אברהם בספטמבר 2020, ומיום שנחתם ההסכם בין משרדי הבריאות התחלנו להתקדם באופן מהיר לקראת הסכם תכנית ההצלבות. סייעה בהסכם חברה אמריקאית שמלווה את התכנית באמירויות. ביחד עם נתוני מעבדה שהעבירה לנו החברה, מצא את ההתאמות פרופ' איתי אשלגי, ישראלי חוקר בסטנפורד, בעזרת תוכנה שפיתח ואף תרם לנו אותה. מאז פרופ' אשלגי מלווה אותנו בכל ההצלבות הבינלאומיות ביחד עם רונה סימון מהמרכז להשתלות. תחושת סיפוק גדולה מלווה אותנו ופנינו להצלבות הבאות למצוא התאמות נוספות״.
המשפחה מאבו דאבי בקשה לא להיחשף לתקשורת, לעת עתה.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר