פעילות עמותת אח בוגר אחות בוגרת (צילום: אלי בוחבוט)
פעילות עמותת אח בוגר אחות בוגרת (צילום: אלי בוחבוט)

עמותת אח בוגר אחות בוגרת הפסיקה לפעול בחיפה

תמיכה זעומה של העירייה הובילה להפסקת הפעילות של העמותה שמעניקה תמיכה לילדים במשפחות שכולות. העמותה הודיעה לעירייה שאין עוד באפשרותה לממן את הפעילות, אך אנשיה טוענים כי פנייתם לא נענתה

פורסם בתאריך: 9.1.18 14:53

עמותת אח בוגר אחות בוגרת ישראל, המשרתת מאות מילדי חיפה, הודיעה לראש העיר יונה יהב על הפסקת פעילותה בחיפה. לטענת אנשי העמותה, היא אינה יכולה יותר לממן את הפעילות בכוחות עצמה והעירייה אינה מוכנה לסייע לה. עוד נטען כי מכתב בנושא נשלח ליהב לפני כחודשיים לא זכה לכל מענה.

עמותת אח בוגר אחות בוגרת הוקמה בחיפה בשנת 1974 – שנה לאחר מלחמת יום כיפור – במטרה לסייע לילדים ממשפחות ששכלו את יקיריהן. בשנת 2003 הוקמה אגודה ארצית שהרחיבה את הפעילות, ובשנת 2013 התמזגה העמותה החיפאית עם העמותה הארצית. הוצאות הסניף החיפאי מסתכמות ב־160,000 שקל בשנה, בעוד שהעירייה מעבירה לעמותה תמיכה בסך של 7,500 שקל בלבד.

במכתב ליהב כתב מנכ"ל העמותה רועי פלפל: "מאז שנת 1974 השירות ניתן ללא השתתפות כספית מצד עיריית חיפה, למעט תמיכה שנתית ומשרד לקיים בו הדרכות למתנדבים ואירועים של העמותה. המצב הזה התאפשר בעקבות תמיכה של תורמי העמותה. החל משנת 2018 לא תהיה לנו האפשרות להמשיך ולקיים את השירות במתכונתו הנוכחית. ללא שיתוף פעולה מצד העיר ניאלץ להפסיק שירות חיוני זה הניתן למאות ילדים בחיפה".

 

 

פלפל הוסיף כי בשנתיים האחרונות עשתה העמותה אין ספור ניסיונות להסדיר את השירות "הן מקצועית והן כלכלית עם גורמים שונים בעירייה ללא הצלחה. יהיה זה מצער מאוד אם דווקא בעיר שבה החלה פעילותינו בארץ לא תתקיים פעילות של אח בוגר אחות בוגרת ישראל". פלפל פירט במכתבו את הוצאות העמותה הכוללות העסקת עובדת סוציאלית ורכזת קשרי קהילה, הדרכה למתנדבים ומימון פעילויות חברתיות לטובת הילדים ועלויות תפעול".

בשיחה עם "כלבו – חיפה והצפון" הביע פלפל את אכזבתו מכך שעיריית חיפה אינה מעריכה את פועלם של מתנדבי העמותה: "פניתי לכל הגורמים האפשריים האמונים על הנושא בעירייה, אבל נראה שלאיש לא אכפת. חבל שפעילות חשובה כזו בחיפה תיפסק מסיבות כלכליות".

מהעירייה נמסר בתגובה: "לאור החשיבות שאותה מייחסת עיריית חיפה לפעילותה של עמותת אח בוגר אחות בוגרת הקצתה העירייה מבנה לטובת פעילותה והיא מזכה אותה מתשלום ארנונה באופן מלא. כמו כן מעניקה העירייה לעמותה תקצוב שנתי באמצעות ועדת התמיכות. פנייתו של מנכ"ל העמותה נבחנת בימים אלה על ידי מנכ"ל העירייה גדי מרגלית מתוך רצון לסייע להמשך פעילותה בחיפה".

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. מייקל

    ומאז ועד סוף 2020, כמובן לא התקדם שום דבר בנושא. החלפתו של יהב כמובן לא הזיזה דבר.
    מצער ומתסכל :/

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר