קנאביס רפואי (צילום: TeriVirbickis/depositphotos.com)
קנאביס רפואי (צילום: TeriVirbickis/depositphotos.com)

קנאביס רפואי: רפורמת המעבר מרישיונות למרשמים

מתווה רפורמת המעבר מרישיונות למרשמים לטיפול רפואי בקנאביס פורסם על ידי משרד הבריאות להערות הציבור. במסגרת הרפורמה, המעבר מרישיונות למרשמים בטיפול בקנאביס רפואי יתבצע על ידי כל רופא מומחה בתחום התמחותו, ובלבד שהדבר יקרה ברפואה הציבורית. המתווה מותנה באישור התקנות בכנסת

פורסם בתאריך: 29.8.22 11:39

משרד הבריאות פרסם היום (שני) להערות ציבור את מתווה רפורמת המעבר מרישיונות למרשמים לטיפול רפואי בקנאביס.

בישראל כ-114,000 מטופלים בעלי רישיון לטיפול רפואי בקנאביס. על אף שהקנאביס אינו מוגדר כתרופה, יש עדויות רבות לכך שהוא עשוי לסייע לחולים אשר סובלים ממצבים רפואיים מסוימים ולהקל על סבלם. כיום מטופלים הזקוקים לקנאביס רפואי נדרשים לקבל לכך רישיון מהמדינה, והתהליך כרוך בביורוקרטיה ובהתנהלות מול מספר מצומצם יחסית של רופאים המורשים לעסוק בתחום, ומטופלים רבים פונים לרופאים פרטיים ומשלמים סכומים גבוהים כחלק מתהליך הנפקת הרישיון.

לאחר שהושלמה עבודת המטה של ועדת לב בראשותו של ד"ר בועז לב, שר הבריאות ניצן הורוביץ הנחה לקדם מתווה כולל של מעבר מרישיונות למרשמים בטיפול רפואי בקנאביס על ידי כל רופא מומחה בתחום התמחותו, ובלבד שהדבר יתבצע ברפואה הציבורית. המתווה מותנה באישור התקנות בכנסת.

 

 

המודל שמפורסם להערות הציבור נבנה בהתאם להמלצות הוועדה ולעמדות גורמי המקצוע במשרד הבריאות ובמערכת הבריאות. המתווה המוצע יאפשר הנגשה והקלה ביורוקרטיות משמעותיות למטופלים אשר להם קנאביס יכול לסייע, במקביל לשמירה על הדגשים הבריאותיים והרפואיים שעליהם עמדו גורמי המקצוע בוועדה, במשרד הבריאות ובקופות החולים. המתווה גם כולל הסדרה של סוגיות תפעוליות וכלכליות, והוא מאפשר לקופות לאשר רישיונות בתקופת הביניים.

המתווה והמסמכים הרלוונטיים מפורסמים להערות הציבור עד 13 בספטמבר, ולאחר מועד זה יוטמעו ההערות, כאשר המתווה הסופי יוגש לאשרור של שר הבריאות ויועבר לאישור הכנסת.

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. עמותת ליגלייז

    נמשיך לפעול עד ששיטת המרשמים תאושר ותקבל תוקף בכנסת וכמות המטופלים תצמח פלאים,
    מהלך שיאפשר זכות קיום גם לחברות הקנאביס הרפואי ובמיוחד לציבור הישראלי!
    https://lglz.org.il/

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר