פרופ' אלדד דן (צילום: אתר הקריה הרפואית רמב"ם)
פרופ' אלדד דן (צילום: אתר הקריה הרפואית רמב"ם)

מנהל בנק הדם ברמב"ם תלש דגלי ישראל

הנהלת הקריה הרפואית רמב"ם תלתה דגלי ישראל בכל המחלקות, אך זה לא מצא חן בעיניו של מנהל בנק הדם פרופ' אלדד דן, שהורה לעובדים להסיר אותם. משסירבו תלש דן את הדגלים לעיני העובדים ההמומים שדיווחו להנהלה. מרמב"ם נמסר: "תוך פחות מחמש דקות מקבלת התלונה נתלו הדגלים בחזרה במחלקה"

פורסם בתאריך: 14.11.23 21:02

זה יומיים סוערות הרוחות במחלקת בנק הדם בקריה הרפואית רמב"ם. עובדים בבית החולים סיפרו ל"כלבו – חיפה והקריות" כי ההנהלה חילקה דגלי ישראל לתלייה בכל המחלקות כדי להעלות את המורל, וגם במחלקה המדוברת נתלו דגלים. אך זה ממש לא מצא חן בעיניו של מנהל בנק הדם פרופ' אלדד דן, שנשמע אומר בכעס "מה זה צריך להיות? מי תלה את הדגלים ללא רשותי? פה לא יהיו דגלים", והורה לעובדים להסיר אותם. משסירבו לעשות כך תלש הפרופסור את הדגלים בעצמו למרות המחאות של העובדים.

"מנהל המחלקה אמר לנו להסיר באופן מיידי את הדגלים, תוך שהוא מאיים בסיום עבודתו של מי שלא יסיר אותם", סיפר אחד מהעובדים שהיה עד לתקרית, "אנחנו פשוט לא מאמינים שבמהלך מלחמה, שבה אנו מטפלים בחולים ובפצועים מהלחימה, איבדנו חברים קרובים ומשפחות שלמות נמחקו, דורשים מעובדים להוריד את דגל ישראל, דגל המדינה שלנו, בטענה שזה פוגע ברגשות של מטופלים לא יהודים".

עובד אחר אמר: "בתקופה הזו, שבה אנו נדרשים לגלות חוזק וחוסן גם בעורף, ובייחוד בבית חולים שבו אנו מטפלים במגוון של אוכלוסיות, מצופה שהדגל יתנוסס ושנהיה גאים בעם ישראל, במדינת ישראל ובמי שאנחנו".

העובדים ההמומים עוד ניסו להתווכח עם פרופ' דן, וכשזה לא עזר הם הגיעו להתלונן בפני הנהלת בית החולים. תגובתה של ההנהלה לא השתמעה לשתי פנים – תוך דקות נשלחו לבנק הדם עובדי אחזקה עם דגלים חדשים שנתלו במקום אלו שהוסרו. עוד נודע כי מנהל בנק הדם נקרא לשיחה עם הנהלת בית החולים.

 

 

פרופ' דן, תגובתך לתקרית הדגלים במחלקה שלך.

"אני עובד מדינה ואסור לי לדבר עם עיתונאים בלי שקיבלתי אישור מדובר בית החולים. אני יכול רק לומר לך שלא מדובר בתקרית אלא זו סערה בכוס מים".

ואתה לא יכול לפרט?

"לא".

אתה מכחיש שהיה עניין עם הדגלים?

"לא".

מהנהלת בית החולים נמסר: "הנהלת רמב"ם הגיבה במהירות לאירוע הורדת הדגל במחלקה ושלחה אנשי משק לתלות דגלי ישראל מיד כשהתקבל דיווח מהמחלקה. סגנית מנהל בית החולים ד"ר מיכל מקל הודיעה למנהל המחלקה שהנהלת רמב"ם הנחתה לתלות דגלי מדינת ישראל בכל מחלקה ולחזק את משפחות הלוחמים ואת מורל הציבור הישראלי. תוך פחות מחמש דקות מקבלת התלונה נתלו הדגלים בחזרה במחלקה".

לאחר פרסום הכתבה מסר פרופ' דן: "אני מבקש להעמיד על דיוקו פרט בכתבה שפגע בי אישית – לא תלשתי את דגל מדינת ישראל. לא היה מקובל עלי שעובד במחלקה יתלה דגל של שני מטר אורך במחלקה בלי ליידע אותי כמנהל מחלקה או להתייעץ על מיקומו. ניגשתי והורדתי את הדגל בכבוד רב ודאגתי לקיפול ראוי שלו".

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

20 תגובות
  1. פטרה

    לשלול לבן אלף את הרשיון לא צריך אויבים בתוכינו מספיק מה שיש לנו…שילך לגור בעזה המגעיל הזה…

  2. מאיר

    חלאה יהיה תואר כבוד לעוכר ישראל הזה….חייבים לפטרו ולדאוג שיצטרך מנות דם ואז להחדיר לו דם של חמאסניק….דומה בדומה…!!! לתלות את תמונתו ברחבי העיר ולהקים פינות יריקה כשכל עובר וכלב יירקו וישתינו עליו…בן של אלף זונות

  3. לודמילה אלפרון

    "מהרסייך ומחריבייך ממך יצאו.."
    צריך לשלוח אותו לשבועיים בזק"א..

  4. לאמור את האמת

    מנהל בנק הדם זקוק בדחיפות למנות דם בשכל. הוא עדיין עובד? לשלוח ללשכת העבודה לעמוד בתור לאבטלה.

  5. א

    בבקשה מגיבים יקרים, אני מבקשת מדם ליבי- הירגעו. מתוך הכרות אישית עם פרופ' דן אלדד אני מתחייבת כי כל מהותו הוא טיפול בחולים, הצלת חיים ומניעת סבל. הוא מטפל בכל מגוון האוכלוסיה, ציוני ולב אחד גדול. האמינו לי, הוא לא הבן אדם להוציא עליו את כעסכם בתקופה זו, הוא נכס לרמב"ם ולמדינה.
    הדברים הוצאו מהקשרם, הוא סה"כ ביקש שיתייעצו עימו בטרם מבצעים מהלך/שינוי במחלקה בתקופה נפיצה זו ובמחלקה עם מטופלים מאוד מאוד קשים.
    אנא מכם, שימרו על לשונכם והימנעו מרצח אופי כה מהר בתקופה כה נפיצה זו רק על סמך כתבה באינטרנט.

  6. רוני

    מדוע חלאת האדם הזו עדיין אוחזת בתעודת זהות ישראלית ?! יש לשלול את אזרחותו הוא יכול לקבל תפקיד בכיר בשיפא, ככל הנראה ישתלב היטב ביחידות הפועלות במנהרות שמתחתיו.

  7. יהוידי

    שמאלן הזוי צריך מידית לפטר את הזבל הזה זה מה שגידל השמאל ההזוי רק דגל פלסטין מזמנין את הרצח חולי רע לזרוק אותן מיד ללא פיצויים שילח לחפש עבודה בעזה

  8. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    טיפש, יהודי עם שנאה עצמית, אוטו ויינינגריות במלואה!

  9. דובי

    לאומנים הם חלאות העולם. הלמאס הוא ימין לאומני, החיזבאללה, פוטין, והנאו נאצים, אצלנו הם בדיוק אותו הדבר

  10. נירה

    גועל נפש שהפרופסור קיבל תשובה מוכנה מהדובר של בעת החולים כדי שהתגובה שלו תהיה הגיונית.
    לפטר אותו מיידית!! את בית החולים מעניין דבר אחד שהתורמים של בית חולים רמב"ם לא ימשכו את כל התרומות שלהם כפי שהם עושים לאוניברסיטאות בארה"ב!!!

  11. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    מי תורם לבית חולים רמב"ם??? שתדעו שהם מגנים על פרופסור ששונא ישראל

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר