עו"ד יעל בן דוד (צילום: דוד דרזי ואלי נווה)
עו"ד יעל בן דוד (צילום: דוד דרזי ואלי נווה)

"מוצאת פתרונות קסם מתוך הבנה של הסיטואציה"

כשעו"ד יעל בן דוד הייתה אשת חינוך, היא נתקלה בלא מעט מקרים מורכבים, שבהם נדרשה התערבותה. בשלב כלשהו הרגישה שיש לה מה לתרום לעולם המשפט, ויצאה לדרך חדשה. גם כיום, כשהיא כבר עורכת דין ותיקה ומנוסה, יש לה עוד יעדים להשיג. "השמיים", היא אומרת, "הם לא הגבול"

פורסם בתאריך: 8.3.22 00:13

שם: יעל בן דוד.

עיסוק: עורכת דין ומגשרת מוסמכת.

מגורים: חיפה.

רזומה: בעלת תואר שני מאוניברסיטת חיפה במינהל ציבורי ותואר ראשון (LL.B) במשפטים בהצטיינות יתרה. חברה בוועדה לקידום נשים בלשכת עורכי הדין מחוז חיפה.

למה דווקא עריכת דין: "במשך שנים רבות, הייתי אשת חינוך, ותוך כדי עבודה נתקלתי בסיפורים לא פשוטים, מקרים בהם הייתי צריכה לטפל ולעזור, בין אם זה לכתוב מכתב, להרים טלפון, פניות חוזרות ונשנות. עזרתי למשפחות של תלמידים וייעצתי להן, מבלי שבאמת למדתי את התחום. בשלב כלשהו הרגשתי שיש לי מה לתת לעולם המשפט. נרשמתי ללימודים, וכבר מהשיעור הראשון התאהבתי במקצוע, ובכל שנה סיימתי בהצטיינות דיקן. הבנתי שזה תחום שמגרה לי את החשיבה ושאני יכולה לעשות בו המון על מנת לשנות את פני החברה".

התמחות: "דיני משפחה, מקרקעין, ליווי בעלי עסקים – חוזים, הנפקת דרכון פורטוגלי, אשרות שהייה בארץ, טיפול בחובות ועוד".

מה החזון שלך: "להילחם עבור הלקוחות שלי על מנת להוציא עבורם את הצדק אל לפועל. מאוד חשוב לי שגם תיקים מאוד מסובכים יסתיימו בצורה הכי טובה לאינטרס של הלקוח שלי, וניתן לעשות זאת גם בהסכמי גישור".

קשיים בדרך: "כשסיימתי את לימודי עריכת הדין, המשכתי לעבוד במערכת החינוך. באחת השיחות מנהלת בית הספר, שלי סיגל, הייתה האדם הנכון במקום הנכון. היא אמרה לי שתתמוך בי ביציאה אל הדרך החדשה, תוך התחשבות בשעות עבודה ובכל עזרה שאצטרך, והוסיפה שאילו הייתה צריכה עורך דין, הייתה פונה רק אליי, כי אני משדרת אמינות וזה הכי חשוב. הדבר אישר לי את מה שכבר ידעתי, וזה למרות החשש לעזוב מקום עבודה מסודר. יצרתי קשר עם חבר טוב שהיה לו משרד עצמאי, והוא, מתברר, חיכה לי. עד היום אנחנו חברים טובים, אחרי תקופה הבנתי שאני צריכה לצאת לדרך עצמאית ולעסוק בתחומים נוספים".

מוטו בעבודה: "לתת שירות איכותי ומקצועי. כל לקוח מקבל את מלוא תשומת הלב ויודע שיש לו על מי לסמוך".

 

 

סיפור בלתי נשכח: "שגרירות סין בישראל הפנתה אליי בחורה סינית צעירה, קוסמטיקאית במקצועה, שהתחתנה בסין עם בחור ישראלי, ונולדה להם ילדה משותפת. כשהילדה הייתה בת 3, האב חטף את הבת לישראל. האם הגיעה לישראל במטרה לפגוש את הילדה, אך האב לא אפשר זאת ודאג לקבל משמורת מלאה. האם חזרה לסין, וכעבור שלוש שנים החליטה לחזור לארץ ולנסות שוב להיפגש עם הילדה. היא הגיעה אליי עם מתורגמנית סינית, והגשנו בקשה להסדרי ראייה, ואז גילינו שהוצא נגדה צו הרחקה. התחלנו הליך חדש עם מומחה שתמך במפגשים עם הילדה. אחרי תהליך לא פשוט, חודש הקשר בין האם לבת והוגשה בקשה הומניטרית לדאוג לה לאישור עבודה בישראל, על מנת שתוכל להיות לצד הבת שלה".

הלקוח החיפאי: "הלקוח החיפאי הוא לקוח נאמן. לא מעט לקוחות אומרים לי ששיניתי את דעתם על עורכי דין, כי הם רואים שמה שעומד למול עיניי זה מקצועיות, טובת הלקוח, נגישות וזמינות".

מתחרים: "יש מספיק עבודה לכולם. לכל עורך דין יש את הייחודיות שלו, ובסופו של יום, אנחנו קולגות ויש בינינו שיתופי פעולה".

העצמה נשית: "בתחום דיני המשפחה יש לנשים עורכות דין יתרון. נשים מערבות רגש ואמפתיה, לא פעם הן מביאות ידע מתוך ניסיון אישי, ואני רואה מצבים שאני עושה הנגשה לחיים עצמם ומוצאת פתרונות קסם מתוך הבנה של הסיטואציה".

חיפה לאן: "חיפה היא עיר עם פוטנציאל אדיר. על מנת שהיא תתקדם, היא חייבת השקעות רבות מהממשלה. לאחרונה ביקר בעיר סגן השר אביר קרא, אותו אני מייצגת באזור מטרופולין חיפה. הוא נפגש עם ראש העיר עינת קליש-רותם, ובמהלך המפגש התקיים כנס של אנשי עסקים ועלו רעיונות רבים. אביר פרסם מיד לאחר המפגש את הבשורה – שעצמאים יקבלו מענקים במתכונת של צוק איתן".

איפה תהיי בעוד 20 שנה: "ממשיכה להרצות באקדמיה ונוגעת גם בתחום המחקר האקדמי, מתפתחת בתחום המשפטי, תוך כדי הבאת החשיבה המשפטית לידי ביטוי לטובת הלקוחות, כשהשמיים הם לא הגבול".

כתובת: דרך העצמאות 57 חיפה, המסגר 18 תל אביב.

טלפון: 073-3246767, 054-5653999, פקס: 04-8620566

פייסבוק: יעל בן דוד (עורכת דין ומגשרת מוסמכת).

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר