למען חלוקה שווה בנטל

יום האישה הבינלאומי, המצוין מדי שנה ב-8 במארס, הוא יום שבו אנו בוחנים את הישגיהן של הנשים החברתיים, פוליטיים וכלכליים וחושבים כיצד אנו בונים מודלים חדשים של חלוקה בנטל שיובילו אותנו להצלחה. לפניכם שבע נשים קרייריסטיות, שהלכו עם הלב, והגשימו חלום

פורסם בתאריך: 8.3.22 18:16

יום האישה הבינלאומי, שנקרא במקור "יום הפועלות הבינלאומי", מצוין מדי שנה ב-8 במארס. את יום זה מציינים ברחבי העולם המערבי משנת 1978 ביוזמת האו"ם. יום שמעצים את מאבקן של הנשים לשוויון מגדרי, יום שנועד להפגנת כבוד ואהבה כלפי נשים וציון ההישגים הכלכליים, הפוליטיים והחברתיים של נשים.

יום האישה הבינלאומי מעורר שלל דיונים ומעודד קמפיינים. אבל למרות הניסיון להבליט את המגמה החיובית בכל הקשור לצמצום פערים ולמעמדן של הנשים – הדרך עוד ארוכה.

לצד הקידום המקצועי, יש מתח לא פתור בין קריירת נשים לניהול משפחה, ואנו עדיין דורכים במקום בכל הנוגע לתפקידים המסורתיים הקשורים לבית. המגיפה העולמית החריפה את המציאות הזו, ומחקרים מראים כי מעמדן של נשים בעולם הורע, וכי הישגים רבים בתחומי השכר והקידום המקצועי נמחקו. נשים רבות פוטרו ממקום עבודתן, חזרו לשבת בבית עם הילדים והמשפחה בחוסר יכולת לספק פרנסה ראויה והנתונים מורים על משפחות רבות שאף ירדו בעקבות זאת מתחת לקו העוני.

 

 

בישראל 2022, ניהול הבית והמשפחה הוא עדיין, בעיקר, עניינן של הנשים. מדובר בעומס שלא מתחלק באופן שוויוני, ושברוב המקרים פוגע בנשים שמוסיפות על העומס שבניהול הקריירה גם את שלל המשימות של ניהול הבית. הדבר מקשה על התפקוד ועל קבלת ההחלטות, לצד תחושות תסכול הקשורות להערכת היכולות שלהן, ביקורת עצמית גבוהה ואפילו דיכאון.

השבוע, לציון יום האישה ובצד האירועים והמתנות שהרעפנו על הנשים שלנו, אנו פונים אל הגברים ונותנים לכם חומר למחשבה: איך אישה באשר היא יכולה לשאת פחות בנטל? איך אישה יכולה להגשים כל חלום? לפתח קריירה מצליחה, לכלכל את עצמה בכבוד, ולהרוויח שכר שאינו מתחשב במגדר ובמצבה המשפחתי?

יש כיום גברים רבים שמעורבים ונוכחים לא פחות מנשותיהם, אולם בתמונה הכללית – הם עדיין לא רוב.

אז גברים, יום האישה הבינלאומי הוא שלכם בדיוק כמו שהוא של הנשים. יום זה הוא יום שבו אנו מחליטים לייצר מודלים חדשים של חלוקה בנטל כדי להוביל את כולנו לעתיד של הצלחות והישגים, ללא מעצורים.

לפניכם סיפורן של שבע נשים פורצות דרך, שהלכו עם הלב, הגשימו חלומות ובנו קריירה, לצד טיפוח משפחה. הן עורכות דין, רופאות, מעצבות פנים, מרגישות טוב עם עצמן ועבורן, השמיים הם כבר לא הגבול.

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר