אמה מיקוומן (צילום: RITVO PHOTOGRAPHY)
אמה מיקוומן (צילום: RITVO PHOTOGRAPHY)

"חשוב לי מאוד שנשים יפסיקו לפחד מהמילה 'מוסך'"

מאז קיבלה לפני כארבע שנים את ההחלטה לקנות מוסך, אמה מיקוומן קמה בכל בוקר לעבודתה במוסך "מורג שירותי רכב בנהריה" עם חיוך. היא אוהבת את העבודה, את העובדים ואת הלקוחות, ומייחלת ליום, שבו יותר ויותר נשים לא יחששו להגיע עם הרכב למוסך. "אישה יכולה לעשות הכל", היא פוסקת 

פורסם בתאריך: 7.3.24 12:17

אמה מיקוומן עבדה במשך 13 שנה כמנהלת משרד שכירה במוסך "מורג שירותי רכב" בנהריה והייתה יד ימינו של הבעלים, דוד טולדנו ז"ל. ביום בהיר אחד לפני ארבע שנים, כשכבר היה על ערש דווי, הציע לה טולדנו לרכוש ממנו את המוסך. "המוסך היה מפעל חייו במשך 40 שנה, והיה חשוב לו שהוא ימשיך לפעול ושאף עובד לא ייפגע", היא מספרת.

אמה לקחה את ההצעה בשתי ידיה, לפני כשנתיים הצטרף אליה לעבודה במוסך גם בעלה ובשנה שעברה, לאחר שהשתחרר מצה"ל, גם בנה הבכור. היום, כבעלת מוסך, הראשונה בצפון, יש לה חזון ברור: "המשימה שלי", היא אומרת, "היא העצמה נשית. לגרום לכמה שיותר נשים לא לפחד להגיע למוסכים. חשוב לי לתת לכל אישה שמגיעה לכאן עם הרכב שלה הרגשה של בית, של משפחה. אנחנו מסבירים לה כל דבר, מראים לה כל מה שצריך. בשנת 2024 אישה לא צריכה גבר שייקח את הרכב שלה למוסך. היא יכולה לעשות זאת בעצמה בלי לפחד שיסדרו אותה".

העצמה נשית תמיד הייתה ערך עליון של אמה, ועד שפרצה המלחמה נהגה לערוך על חשבונה ערבי נשים בעיר מגוריה, נהריה. "בכל פעם היינו מתכנסות באיזשהו בית קפה לערב שהוא כולו העצמה נשית, בכל פעם בנושא אחר", היא מספרת.

היא בת 45, נשואה ליבגני, אימא לשלושה בנים עדי (22 וחצי), חייל משוחרר, יניר (21), חייל בשירות סדיר ומאור בן 10. "מורג שירותי רכב" הוא מוסך ותיק ובעל שם בנהריה ובצפון. הוא הוקם על ידי דוד טולדנו ז"ל בשנת 1978, ובמשך 40 שנה היה מוסך מורשה של צ'מפיון פולקסוואגן בצפון. כיום הוא מוסך מורשה טעם משרד התחבורה לכל סוגי הרכבים והוא מונה מספר מחלקות: מחלקת מכונאות רכב כללית, מחלקת דיאגנוסטיקה/חשמל רכב, מחלקת מיזוג אוויר, מחלקת כיוון פרונט ומחלקת פחחות וצבע. המוסך עובד בהסדרים עם חברות הביטוח ומתמחה גם ברכבים היברידיים. שירות נוסף שמציע המוסך הוא לקיחת רכבים לטסט מבית הלקוח למכון הטסטים.  "לקוח שמגיע אליי", אומרת אמה, "זוכה למלוא השירות תחת קורת גג אחת. אין לו שום צורך להתרוצץ ממקום למקום. אם צריך, אנחנו גם מגיעים לבית הלקוח או למקום העבודה שלו ולוקחים את הרכב".

עם לקוחותיו של "מורג שירותי רכב" נמנים גם מוסדות וגופים גדולים, אך רוב לקוחות המוסך הם פרטיים. תודעת שירות גבוהה, אמינות ושקיפות כל אלה הם נר לרגליה של אמה, ועל כך היא אומרת: "היחס והשירות שאני רוצה לקבל זה היחס והשירות שאנחנו מעניקים ללקוחותינו. יחס חם ושירות מקצועי אמין וטוב חשובים ללקוח יותר מהמחיר, כי גם אם המחיר מעולה, אבל השירות הוא על הפנים, מה יוצא לו מזה?".

וכשאמה אומרת יחס חם היא מתכוונת גם לחדר ההמתנה, שבו מחכות ללקוחות המוסך עמדה של שתייה חמה וקרה וגם כורסת מסז' מפנקת. "האווירה כאן היא משפחתית וביתית והיחס בהתאם", אומרת אמה. היא עצמה לא מוותרת על קשר ישיר ובלתי אמצעי עם לקוחותיה: "אני זמינה להם 24 שעות ביממה. אני אוהבת לקבל את פניהם, חשוב לי להיות מעורבת, להרגיש את השטח, ובכלל, אני נהנית מכל רגע".

ולסיום. מילה של אישה ליום האישה?

"חשוב לי מאוד שנשים יפסיקו לפחד מהמילה 'מוסך'. אנחנו בשנת 2024, ונשים יכולות לעשות הכל. אני קמה בכל בוקר לעבודה עם חיוך, נהנית מכל רגע ומהדרך שבחרתי ללכת בה. אני מאמינה שכך גם מרגישים 19 העובדים והעובדות כאן וגם הלקוחות. יש כאן עובדים ותיקים שעובדים כאן יותר מ-30 שנה, והמוסך הזה הוא בית שני עבורם“.


מורג שירותי רכב בע"מ, אזור תעשייה דרום נהריה

טלפון: 04-9827308

לאתר של מוסך 'מורג' – שירותי רכב בע"מ >>>

לפרטים ויצירת קשר: 072-3924939 / 072-3924993


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר