צוות הסיעוד בהכשרה לטיפול במצבי טראומה (צילום: הקריה הרפואית רמב"ם)
צוות הסיעוד בהכשרה לטיפול במצבי טראומה (צילום: הקריה הרפואית רמב"ם)

רמב"ם: נערכים לתרחיש חסר תקדים אם תיפתח חזית בצפון

ההבנה שתרחיש דומה לזה שקרה בדרום עלול לקרות גם בצפון הניעה את הצוות הסיעודי של הקריה הרפואית רמב"ם להגדיל את מספר אנשי הצוות ולהכשירם, כדי שיוכלו לסייע בטיפול בפצועי טראומה בהיקף גדול. מנהל רמב"ם: "מדובר בתרחיש של טיפול בפצועים בקנה מידה גדול, אולי אפילו חסר תקדים, בו זמנית"

פורסם בתאריך: 6.12.23 14:14

מאות אנשי צוות הסיעוד של רמב"ם עברו בשבועות האחרונים הכשרות בטיפול בפצועים במתאר טראומה. ההכשרות, שנעשות בגישות שונות ובכמה פלטפורמות, מתבצעות במטרה להיערך לתרחיש שבו תיפתח מלחמה בגבול הצפון, ובית החולים התת קרקעי ברמב"ם יחל לפעול ולטפל בעשרות ואף במאות פצועים שיגיעו מאזור הצפון כולו. באירוע כזה, בדומה לזה שהתרחש ב-7 באוקטובר ובימים שאחרי אותה השבת, הפעלת המתקן והטיפול במספר גדול של פצועי טראומה שמגיעים למקום אחד, בו זמנית, יחייבו גם הפעלה של אנשי צוות המיומנים בטיפול בטראומה, בהיקף גדול יותר מזה שפועל ברמב"ם בימים כתיקונם.

"כבר מתחילת המלחמה התחלנו להעביר הכשרות לצוות הסיעודי", מסבירה מנהלת הסיעוד ברמב"ם גילה היימס, המשמשת גם מנהלת המרכז ללימודי טראומה, רפואה דחופה ואר"ן בבית החולים, "ההבנה שתרחיש דומה לזה שקרה בדרום יכול לקרות גם בצפון הניעה אותנו להגדיל את מספר אנשי הצוות שיוכלו לסייע באספקטים השונים של טיפול בפצועי טראומה בהיקף גדול, אם נידרש לכך. צוותי הסיעוד בפנימיות, ביולדות, באונקולוגיה וכו' מחזיקים במיומנויות שונות מאשר העובדים בטראומה ובכירורגיה. ההכשרות שאנחנו מבצעים מסייעות לנו בקידום המשימה".

 

 

עד כה הוכשרו ברמב"ם מאות אחים ואחיות, והכוונה היא להמשיך ולהגדיל את מספרם. במקביל מכשיר בית החולים עשרות מתנדבים מתחומי הרפואה ומסקטורים אחרים, שאמורים לסייע בזמן אמת כצוות תומך בתרחיש של הזרמת פצועים מסיבית, כמו פתיחת חדרי ניתוח נוספים.

"לצערי הרב, מה שאירע בדרום ב-7 באוקטובר שינה את כללי המשחק", אומר מנהל רמב"ם פרופ' מיקי הלברטל, שמשמש גם יו"ר המרכז ללימודי טראומה, רפואה דחופה ואר"ן בבית החולים, "אם בעבר דיברנו על בית החולים התת קרקעי כמתקן שצפוי לשרת את כל תושבי הצפון בהיבט של טיפול בחולים בזמן חירום תחת אש, כאן מדובר בתרחיש של טיפול בפצועים בקנה מידה גדול, אולי אפילו חסר תקדים, בו זמנית. כוח אדם שמוכשר לביצוע המשימה הוא חלק בלתי נפרד מהאירוע הזה. אנו מנצלים את הזמן שעומד לרשותנו כדי להיות מוכנים ככל האפשר לכל תרחיש, כולל אלו שלא העזנו לדמיין בעבר ולדאבוננו התרחשו במציאות".

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר