מורן בן שלוש (צילום: סם יצחקוב)
מורן בן שלוש (צילום: סם יצחקוב)

מורן בן שלוש על שוק הנדל"ן בחיפה

והשבוע: שיחה עם מורן בן שלוש, שיווק וליווי פרויקטים Ben Shlush

פורסם בתאריך: 9.9.21 08:00

איך אתה מנתח את מצב הנדל"ן בחיפה היום? "כמו בכל הארץ, גם בחיפה מצב הנדל"ן יחסית בעלייה. יש ביקוש גבוה ורמת מחירים מאוד גבוהה. חיפה די דומה לממוצע הארצי, אך יש אזורים שמפתיעים לטובה. אני משווק עכשיו בחיפה את פרויקט 'בית השגריר' ברחוב הצלבנים 30 של חברת 'סמי נופי' ונמכרות שם דירות במחיר של 40 אלף שקלים למ"ר, שזה מאוד גבוה ביחס לאזור. נכון שזה פרויקט מאוד יוקרתי ברחוב שנחשב למאוד יוקרתי, לכן המחירים שם גבוהים".

האם השוק עוד יעלה או שאנחנו לקראת התמתנות מחירים? "אני לא רואה לאן השוק יירד, אלא להיפך. לפי המכרזים האחרונים, רואים שהקבלנים זוכים במחירי קרקע מאוד גבוהים, לכן זה יילך ויעלה. אני מקווה שזה לא סוג של בועה שבסוף יהיה שינוי".

מה עשתה הקורונה לשוק?

הקורונה שינתה הרגלים. הרבה אנשים מחפשים היום דירות מיוחדות, אם זה פנטהאוז, או דירת גן, בעיקר צמודי קרקע ובתים פרטיים. פחות דירות סטנדרטיות של ארבעה-חמישה חדרים בבניינים, אלא מחפשים שטח מרחב נוסף, כמו מרפסות וגינות".

 

 

מה הקושי המרכזי של יזמים בחיפה?

"יש קושי יחסי בגלל הביצוע שהוא יותר מורכב. בגלל שבחיפה בונים על צלע ההר, תמיד יש כניסה מקומת ביניים, ממנה עולים ויורדים. מה שמצריך תכנון טיפה שונה מהרגיל. עוד בעיות שפה נתקלים, בלא מעט פרויקטים, יש המון התנגדויות לפני קבלת היתר, מכיוון שחיפה זו סביבה אורבנית צפופה. תהליך הרישוי כאן לוקח יותר זמן".

מה הטיפ הכי חשוב שאתה יכול לתת למחפש דירה בחיפה?

"בכל בית יש את היתרונות והחסרונות שלו, אך כשבסוף קונים בית, צריך לראות איפה יש את מרב היתרונות בעלות הכי מתאימה לכם. להבדיל מהשקעה שהבחירה יותר שכלתנית ופחות רגשית, שבה קונים לפי מספרים ואחוזים".

ומה הפוטנציאל הגדול ביותר בחיפה שעדיין רחוק ממימוש?

"אזור נווה דוד והפינוי-בינוי שיהיה עם פוטנציאל מאוד גדול".

העסקה שחלמתם עליה מחכה לכם כאן. היכנסו עכשיו לזירת הנדל״ן של חיפה

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. אבי

    רצועות החוף בת גלים ק אליעזר נוה דוד קרית ים שפרינצק העתיד של חיפה והצפון

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר