פרויקט אופיס סיטי (הדמיה: גיא ארבל)
פרויקט אופיס סיטי (הדמיה: גיא ארבל)

אזור תעסוקת ההייטק החדש של חיפה יוצא לדרך

שני פרויקטים בדרך להיתר בנייה באזור תעשיית ההייטק החדש בצ'ק פוסט, ליד מנהרות הכרמל, תחנת הרכבת וכביש 22. ראש העיר יונה יהב: "אני שמח שפרויקט נוסף שקידמתי מגיע לשלב המימוש"

פורסם בתאריך: 16.7.17 12:14

חמש שנים לאחר שאושרה התוכנית להקמת אזור תעסוקת הייטק חדש בצ'ק פוסט, מקודמות סוף סוף יוזמות קונקרטיות לבנייה במתחם. בשבועות האחרונים הוגשו לוועדה המקומית לתכנון ובנייה של עיריית חיפה בקשות לאישור היתרי בנייה לשני בניינים במתחם, שהקמתם תהיה יישום ראשון של התוכנית החולשת על שטח של 284 דונם במשולש הקרקעות התחום על ידי דרך בר יהודה, שדרות ההסתדרות ומסילת רכבת החוף.

התוכנית מאפשרת בניית 253,000 מ"ר בייעוד תעסוקה הכולל מבנים לתעשיות עתירות ידע, כולל מחקר, פיתוח וייצור וכן משרדים. בקומת הקרקע של המבנים במתחם מאפשרת התוכנית הקמת חזית עסקית לשימושי מסחר, חנויות, בתי קפה ומסעדות. את הבקשות להיתרי בנייה הגישו חברת קפיטל גרופ וחברת סלע בינוי והשקעות.

בקשתה של חברת קפיטל גרופ כוללת הקמת בניין של שבע קומות – שש קומות להייטק ומשרדים מעל קומת מסחר וחניה. הפרויקט, ששמו "אופיס סיטי" ואשר תוכנן על ידי משרד אורן אדריכלים, יוקם על מגרש של ארבעה דונם, ושטחו של הבניין יהיה 10,300 מ"ר. מנהל השיווק של הפרויקט רועי בן שלוש: "למאכלסי הבניין אני קורא החלוצים. התוכנית מאפשרת תעסוקת הייטק לצד משרדים, למשל לעורכי דין ולרואי חשבון, והיתרון הגדול שלה הוא סמיכותה לכל מסופי התחבורה".

בקשתה של חברת סלע בינוי והשקעות כוללת הקמת בניין של שבע קומות – שש קומות להייטק ומשרדים מעל קומת מסחר, וכן אגף נפרד לחניה. הפרויקט, ששטחו הבנוי יהיה כ-13,000 מ"ר, יוקם על מגרש של ארבעה דונם.

מנהל הפרויקט בחברת סלע בינוי והשקעות אלעד כהן: "התנופה הכי גדולה לתחום התעסוקה בצפון יכולה לצמוח מהתוכנית, ואנו שמחים שהפרויקט שלנו הוא חלוצי במתחם שייהנה מקרבה לעורקי תחבורה ראשיים ולמסופי תחבורה ציבורית. מכיוון שהתוכנית מאפשרת גם הקמת משרדים, המתחם ינהל ממשק גם עם נמל המפרץ ההולך ונבנה, ויישבו כאן חברות ספנות גדולות ונותני שירותים משרדיים לפעילות הנמלית. המתחם החדש יהיה גם מוכוון עסקים, כי בכל בניין מתאפשרת חזית מסחרית".

גם מהנדס העיר אריאל וטרמן מצביע על מיקומו של המתחם כיתרונו הגדול ביותר: "אני לא מופתע מכך שהתוכנית מתחילה להתממש. יש שלושה תנאים אופטימליים להצלחתו של פרויקט נדל"ן – מיקום, מיקום ומיקום. זה דבר ידוע בתחום הנדל"ן, ואין מיקום יותר אטרקטיבי מזה של התוכנית הזו, ליד מנהרות הכרמל, כביש 22 ומסופי התחבורה של המטרונית, הרכבת לנהריה ולכרמיאל, רכבת העמק, הרכבת הקלה לנצרת והרכבל לטכניון ולאוניברסיטה. קידמנו את התוכנית תוך מתן עדיפות לתעסוקת הייטק והטמענו בה גם אפשרויות למוקדים מסחריים. אנשים יגיעו לשם בקלות".

ראש העיר יונה יהב: "אני שמח שפרויקט נוסף שקידמתי מגיע לשלב המימוש. זה הולך להיות פארק תעסוקה שיתאכלס בין השאר בחברות הייטק ירוקות. זה יהיה פארק פתוח לחלוטין, עם עסקים בקומת הקרקע של הבניינים. האכלוס לא יקרה ביום אחד, אבל בתהליך הדרגתי כל המבנים ייבנו ויאוכלסו".

 

העסקה שחלמתם עליה מחכה לכם כאן. היכנסו עכשיו לזירת הנדל״ן של חיפה

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. אלה נווה

    באזור המזוהם ביותר מקימים משרדי הייטק? מי יהיה מספיק חסר אונים ללכת ולעבוד שם?

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר