דוד וקנין. "השתלחות חסרת רסן"
דוד וקנין. "השתלחות חסרת רסן"

ועד עובדי העירייה מתכוון להכריז על סכסוך עבודה

יו"ר ארגון עובדי עיריית חיפה שלח מכתב לראש העיר עינת קליש רותם ובו הוא מודיע על כוונתו להכריז על סכסוך עבודה בעירייה. בין הסיבות: עיכוב במתן קביעות לעובדים, אי מתן דרגות לעובדים, העסקת סייעת אחת בגני ילדים, אי פרסום מכרזים, אי איוש משרות פנויות והתעלמות מנציגות העובדים תוך פגיעה בזכות ההתארגנות

פורסם בתאריך: 10.1.19 13:03

יו"ר ארגון עובדי עיריית חיפה דוד וקנין שלח היום (חמישי) מכתב לראש העיר עינת קליש רותם תחת הכותרת "התראה על כוונה להכרזת סכסוך עבודה בעיריית חיפה". במכתב, שבו מכותבים בין השאר גם יו"ר ההסתדרות עו"ד אבי ניסנקורן, יו"ר ההסתדרות במרחב חיפה משה מזרחי, מנהלת משאבי אנוש בעירייה נואית בן שמחון והיועצת המשפטית לעירייה מסביר וקנין את הסיבות לצעד שאותו הוא מתכוון לנקוט.

"לצערי הרב", כתב וקנין, "ממועד בחירתך לתפקיד בחרת לפעול בדרך של היעדר שיתוף פעולה ועימות ישיר עם העובדים ועם נציגותם, תוך שימוש בביטויים פוגעניים ומשמיצים כלפי עובדי העירייה המסורים. ועד העובדים מגנה בכל תוקף את ההשתלחות חסרת הרסן בהתבטאויות פנימיות ופומביות שלך כלפי עובדי העירייה המסורים והנאמנים, אשר מהווים את הלב הפועם של חיפה. למן מועד כניסתך לתפקיד עשה ארגון העובדים כל שביכולתו כדי להביא לשיתוף פעולה מלא בין הצדדים ולהידברות, וזאת מתוך אחריות משותפת לניהול כוח האדם בעיר, אך ניסיונות אלו נדחו על ידך פעם אחר פעם תוך הטלת גזרות חדשות לבקרים הפוגעות בזכויות העובדים".

לנוכח הדברים הללו, כתב וקנין, "הריני להודיעך כי ארגון העובדים נאלץ לפנות להסתדרות במרחב ולהסתדרות המעו"ף בבקשה להכרזת סכסוך עבודה בעיריית חיפה, בין היתר בנושאים הבאים – עיכוב במתן קביעות לעובדים שהשלימו את הפז"מ הנדרש; אי מתן דרגות לעובדים בהתאם לפז"מ תוך פגיעה בשכרם; השלכות העסקת סייעת אחת בגן בניגוד לנדרש וחשיפה לסיכון העובדים והילדים בגן בשל אי העסקת סייעת נוספת; אי פרסום מכרזים ואי איוש משרות פנויות – דבר המטיל נטל בלתי סביר על העובדים הקיימים שנאלצים לספוג עבודה נוספת; אי איוש משרות של סייעות פדגוגיות אשר יוצר חוסר בכוח האדם והפעלת לחץ בלתי סביר על הסייעות הקיימות להתייצב לעבודתן בתקופת מחלה; אי קליטת עובדים לתברואה בהתאם לדוח יועץ ארגוני ששכרה העירייה כתוצאה מהוספת מטלות בשל פסיקת בג"ץ, ומנגד פיטורי עובדי תברואה – דבר שמטיל עומס עבודה בלתי סביר על העובדים הנותרים; והיעדר שיתוף פעולה והתעלמות מנציגות העובדים תוך פגיעה בזכות ההתארגנות וכרסום בכוח הארגוני".

את מכתבו סיים וקנין בכך ש"ככל שלא ינוהל משא ומתן מהיר וענייני לתיקון כל העוולות והפגמים שפורטו לעיל, ייאלץ ארגון העובדים לפעול בכל האמצעים החוקיים העומדים לרשותו לצורך שמירה על זכויות העובדים ונציגותם, לרבות נקיטת צעדים ארגוניים".

 

 

יו"ר ההסתדרות במרחב חיפה משה מזרחי כתב היום בפייסבוק: "במשך 17 השנים שבהן הייתי יו"ר ועד עובדי עיריית חיפה לא קרה מה שקורה בחודשים האחרונים. ראש העיר החדשה מתעלמת מציבור העובדים ומוועד העובדים המייצג אותם. אלפי עובדי עיריית חיפה הם עובדים מסורים ונאמנים. במקום לשלב ידיים עם הוועד בחרה ראש העיר לפגוע בעובדי ניקיון שקופים, להעליב אותם בפומבי ולעצור תהליכים לטובת העיר והעובדים. אני מגבה את ארגון עובדי העירייה ואת יו"ר הוועד במאבקים הצודקים למען ציבור העובדים והשמירה על זכויותיהם. לא ניתן שיפגעו בעובדים. נאבק ונשמור על עובדי העירייה המסורים בכל דרך, גם אם זה יצריך את השבתת העירייה".

יצוין כי כבר לפני כחודש – זמן קצר לאחר כניסתה של קליש רותם לתפקידה בראש העיר – החלו להתערער יחסיה עם וקנין ועם הוועד. בתחילה התעוררה סוגיית הסייעות בגני הילדים, אך משבר זה הסתיים לאחר שקליש רותם הורתה על דרך פעולה שהיתה מקובלת על וקנין. בוועד יודעים לספר כי הקש ששבר את גב הגמל מבחינתם היה כאשר ראש העיר אמרה באירוע שבתרבות שנערך בבית אבא חושי כי היא גילתה ריקבון בעירייה. כעת נמצאים הצדדים בפתחו של מאבק כוחות, וגורמים בעירייה מעריכים כי הוועד הכין כבר מזמן את "קבלת הפנים" הזו לקליש רותם כדי להפגין את כוחו ולהראות לה מיהו בעל הבית האמיתי בעירייה.

בתוך כך, ל"כלבו – חיפה והצפון" נודע כי ועד העובדים שכר את שירותיו של משרד יחסי הציבור מינקובסקי שיהווה יועץ לוועד. כזכור, בעל המשרד עידו מינקובסקי שימש כדוברו של יונה יהב בבחירות הקודמות, שבהם גבר יהב על יעקב בורובסקי ועל קליש רותם במרוץ לראשות העיר. מינקובסקי אישר את הפרטים ואמר שלצירופו לא היה קשר למאבק ושהוא יעסוק בליווי שוטף לוועד.

תגובת העירייה לדברים תפורסם לכשתתקבל.

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

14 תגובות
  1. אבי

    הקליש הזאת אשכרה חולת נפש לחלוטין!!! איזה טמטום שבחרנו בא יאללה !!! לא עושה כלוםםםם בעיר …

  2. אורית

    הוועד הכין לה מראש קבלת פנים כדי לקבוע לה עובדות , עובדי עיריית חיפה רק שוכחים שהם לא בעלי הבית.

  3. אודי, חיפה

    מישהו צריך להעיר את קליש ולספר לה שהיא כבר נבחרה. אפשר להפסיק להשמיץ את עובדי העיריה ולהתחיל לעבוד איתם כדי לקדם את התוכניות שלה, אם יש לה כאלה. רק לא יונה זה לא תכנית עבודה

  4. מיכל

    השתן עלה לה לראש מהר מאד..וחבל מאד פוגעת רק בעצמה נראה איך תנהל עירייה בלי עובדים ..רק בכוח הולך עם אנשים כאלה שביתה של העובדים והפגנות של ציבור העיר אולי תבין שהיא לא אלוהים

  5. לנקות את האורוות ומהר

    יותר מחצי מתקציב העיר הולך על משכורות. בתקופת יונה אחוז התשלום למשכורות מהתקציב עלה בעוד ההשקעות בעיר ירדו. וועד העובדים משחק באש כי הקלפים והצדק אצל קליש שבאה לעשות סדר.

  6. ראשת עיר הפכפכה אבל הפתיעה לטובה

    בבחירות האחרונות בחיפה היתה תחושה שיותר שמאלן ויותר "יקיר הוואדי" מיהב אין,וכולנו הצבענו קליש כדי שתהיה ראשת עיר שדואגת גם לאוכלוסייה היהודית בחיפה.
    ואז היה את נושא מינוי זעתרה וכולנו פה אכלנו את עצמינו וחשבנו שהנחנו פתק לחיזבאללה בקלפי,היתה אכזבה קשה ממנה.
    ועכשיו היא מפתיעה לטובה עם פיטורי עובדי הניקיון(ואני מקווה שבעתיד גם יצומצמו משרות בדרגים היותר בכירים בעירייה).אסור לאפשר בעירייה העסקה ישירה,זהו כוח פוליטי שמתעצם וטומן בחובו הרבה אבטלה סמויה ועליות שכר על חשבון עלייה בשכר הארנונה שאנחנו בסוף משלמים.
    עובדים בעירייה חייבים להיות מועסקים ע"י קבלנים גדולים חיצוניים.כמובן תחת פיקוח ובקרה שזכויות העובדים ושכרם משולם עד הגרוש האחרון בכל חודש בחודשו כולל תנאי פנסיה והבראה עפ"י חוק.
    נראה רק אם לגברת יש כוח לעמוד מול הועד של העירייה או שהיא תתקפל מול איומים כאלה ואחרים שלהם כמו זה שלפניה שהעדיף לעלות ארנונה לתושבים מלהתעמת איתם.

  7. בהצלחה לתושבים. יש סופסוף תקווה. אל תאמינו לפייק ניוז שמלעיטים אתכם

    ראש עיר חזקה שקמה בבוקר להציל את העיר השוקעת הזו. תנו לה גיבוי ותפסיקו להשמיץ.
    אם יש לעובדים תחושות לא טובות – שיפעלו באמצעים שעומדים לרשותם.
    5,500 עובדים בכיר של 250,000 תושבים זה די הרבה. אני מניח שהרבה מהארנונה הגבוהה שאנחנו משלמים נזרקת לפח.
    ולמי מהתושבים ששכח לבדוק עובדות – מתי בפעם האחרונה פגשתם ראש עיר שהודיע שלא יעלה את הארנונה?

  8. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    מי זה הועקנין המגעיל הזה גם אותו צריך להעיף דחוף.
    הוא בושה לעיר. צריך להחזיר את מזרחי . אבל מהר.

  9. קליש היחידה בעיר שלא ראתה את זה בא

    5 שנים ישבה במועצה, לא הסתכלה ימינה ושמאלה ולא הבינה כלום. טוב, היתה עסוקה בקמפיין…
    עכשיו שנבחרה תיקח לעצמה 5 שנים "ללמוד את הדברים" על חשבוננו?
    העיר מטונפת והיא מטנפת על העובדים. מפטרת עובדי תברואה במקום לתגבר אותם ולנקות את העיר.
    במערכת החינוך מחכים לסייעות והצוותים כורעים תחת העומס. חינוך מיוחד מורים קורסים כי אין תקנים ותנאים לסייעות.
    הפייק ספין של "לא העלנו ארנונה ב0.036%", שזה כולה כמה שקלים לתושב, לא ממש מרשים אף אחד חוץ מהחסידים המועטים שעוד נותרו בכת של "חיים בחיפה". חיים בסרט!

  10. יעשו לה בית ספר

    אמרה מלחמת עולם ותקבל מלחמת עולם מכל הכיוונים! שחצנות תהומית ויוהרה שלא יאמנו. עולבת בכולם ומצפה שיתיישרו יצייתו? את לא קיסרית סין, רק ראשת העיר, יאללה לעבודה! ובעבודה הזו צריך לדבר עם אנשים כמו אל אנשים! לא טוב תתפטרי ובחירות חוזרות!

  11. לא צריך לתגבר עובדי ניקיון

    יש לפטר את כל העובדים הישירים של העירייה שחלקם מתחבאים ומעבירים את היום בבטלה או בעבודה איטית מאד ומחכים שיהיה שעה 13:00 להדפיס כרטיס ולברוח הביתה והשכר שלהם כל שנה עולה ועולה על חשבון משלמי הארנונה שזה אנחנו.
    ובמקומם להביא קבלנים כמו בקריות,כמובן לאכוף שתנאי העובדים ושכרם משולמים גם אצל הקבלנים.אבל תחת הקבלן אין משחקים והעבודה נעשית.
    הקריות מבריקים! במיוחד מוצקין וביאליק,כל מפגע ניקיון שם מטופל במהירות שיא! פה אצלנו בחיפה זה פח אשפה גדול וערימות של זבל ולכלוך מצטברות במשך ימים ושבועות והכל מתנהל בשיטה רקובה..ככה זה בשיטה של העסקה ישירה שיש קביעות ותנאים עד הפנסיה גם בלי לעבוד.

  12. בני

    זה לא ועד עובדי העיריה, זה ועד מקבלי המשכורות בעיריה.
    הגיע הזמן לנקות את האורוות המזוהמות והמושחתות של עירית חיפה

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר