דוד וקנין. "אנחנו רוצים להחזיר דבר אחד שהוא העיקרי מבחינתנו - הכבוד שלנו"
דוד וקנין. "אנחנו רוצים להחזיר דבר אחד שהוא העיקרי מבחינתנו - הכבוד שלנו"

וקנין באסיפת עובדים: "קליש רותם צריכה להסתכל במראה"

יו"ר ועד העובדים בעיריית חיפה דוד וקנין ערך היום אסיפות עובדים במחלקות השונות ותקף את ראש העיר עינת קליש רותם: "היא קמה בבוקר ב-1 בנובמבר, הסתכלה במראה ואמרה 'ראי ראי שעל הקיר, האם אני ראש העיר?'. היא לא האמינה שהיא תיבחר"

פורסם בתאריך: 5.2.19 19:54

יו"ר ועד עובדי עיריית חיפה דוד וקנין ממשיך לעשות שרירים מול ראש העיר עינת קליש רותם. היום (שלישי) קרא אליו וקנין את עובדי המחלקות השונות בעירייה במטרה להבהיר להם את הנקודות שעל קיומן הוא מתעקש במסגרת סכסוך העבודה שהכריז הוועד. הקלטה של אחת מהשיחות הגיע לידי "כלבו – חיפה ובצפון".

"כשעמרם מצנע בא לעירייה", אמר וקנין, "במשך שנה שלמה הוא נתן לעסק להתנהל ולא עשה שום שינוי. למה? זו כל החוכמה. בוא קודם כל תלמד את המערכת, תבין איך היא עובדת. אנחנו לא אטומים ולא חושבים שהכל פיקס בעירייה. יש דברים שצריך לתקן, אבל בהידברות ובהסכמות. אנחנו תמיד נמצא את הפתרונות, אבל לא כשצד אחד מכופף את השני. היו בערך 30 איש בסטטוס של קבלת קביעות אחרי חמש שנים, אבל זה לא מספק אותי כי אני רוצה שהיא תתחייב שתהיה המשכיות, כך שבכל שנה מי שימלאו לו חמש שנים בעבודה יקבל קביעות כמו שהיה בעבר. היא ביקשה שאביא לה את הרשימה של המכרזים שעוד לא אישרתי. הבאתי לה את הרשימה שכוללת 59 מכרזים, והיא אמרה לי 'תבחר'. אמרתי לה 'תקשיבי, יש לי 59 ילדים, אני לא יכול לבחור. אני לא אגיד שהמכרז הזה הוא יותר חשוב מההוא כי בשבילי כל המכרזים הם חשובים'. מדובר בתפקידים שהיו קיימים, לא מכרזים חדשים חס וחלילה. היום יש בן אדם אחד – איש הברזל רות בונה (ראש לשכת אראש העיר; ב"כ) – והכל עובר דרכה. היא כמו מסננת. היא מתעסקת בקביעויות ובמכרזים, היא מתעסקת בהכל. אז היא אומרת לי 'מה לעשות, אני איטית, אני לבד'. אז אני אשם? קחי עוד אנשים שיעזרו לך. אם הייתי בוחר עשרה אנשים, מה היא היתה אומרת? 'את זה ועד העובדים בחר כי יש אנשים שהוא חפץ ביקרם'. אנחנו לא פראיירים, אנחנו יודעים מה הן הפינות שהיא רוצה להכניס אותנו אליהן. אמרתי לה 'לא לא. יש 59 מכרזים, תוציאי את כולם. אני לא רוצה לבחור".

בהמשך השיחה אמר וקנין: "דיברנו הרבה על אגף התברואה, ושם יש שתי סוגיות. האחת היא שבג"ץ החליט שעיריית חיפה תפנה אשפה ממפעלים. מה אמרנו? 'קיבלנו עבודה, אנחנו לומדים אותה'. כשראינו שאנחנו לא עומדים במעמסה ולא מוציאים נהגים ועובדים לחופשות בגלל שהמטלות גדלו, ביקשנו תוספת של כוח אדם למשימה הזו. יש תחושה שמישהו בא מהמגזר הפרטי, לא מכיר את המערכת וזורק סיסמאות שהוא יוזיל את הארנונה. לא ראינו שהיא הולכת להוזיל את הארנונה. היא הרי לא תשלח סייעות הביתה, אז מאיפה היא תצמצם? היא תצמצם בשירות שהיא נותנת לתושבים. במערך הפקידותי כמה שהיא תצמצם זה יעזור? ואל תשכחו שהמשכורות של רוב העובדים בעיריית חיפה משולמות על ידי משרדי הממשלה. השכר של כל מערכת החינוך משולם על ידי משרד החינוך, השכר של כל עובדי המרכז הרפואי בני ציון משולם על ידי משרד הבריאות. נשארים אולי 1,500 עובדים שהשכר שלהם משולם על ידי העירייה – עובדי אגף התברואה, עובדי אגף שפ"ע (שיפור פני העיר; ב"כ) והפקידות. אז מאיפה אפשר לחסוך?".

 

 

בשלב זה התייחס וקנין לקליש רותם ואמר: "זה בסדר לפרסם פרסומים וזה בסדר גם ללכת על הראש שלי. היא יורדת לרמות אישיות נמוכות, ואני אומר לכם – אני לא אעשה את העבודה שלה. היא צריכה להסתכל במראה. קליש רותם קמה בבוקר ב-1 בנובמבר, הסתכלה במראה ואמרה 'ראי ראי שעל הקיר, האם אני, עינת קליש רותם, ראש העיר?'. כנראה שהיה לה קשה עם זה. היא לא האמינה שהיא תיבחר. למה היא לא האמינה שהיא תיבחר? כי תראו כמה חודשים עברו ואין מנכ"ל עירייה והיא לא משתפת את מנהלת כוח האדם. בתחילת הקדנציה שלה היא אמרה ללוריא (ראש מינהל התפעול דוד לוריא; ב"כ) 'אתה תפסיק לדלל חזירים'. אמרו לה 'אם לא תדללי חזירים בעוד חמש שנים מספר החזירים יהיה גדול ממספר התושבים'. אז פעם זה תדלל את החזירים ופעם זה אל תדלל את החזירים, פעם זה אל תתנו דוחות למאכילי החתולים ופעם זה תתנו דוחות למאכילים. הפינג פונג שלה מעיד על חוסר יציבות. כשבן אדם לא יודע משהו זו לא בושה ללמוד, אבל גם מי שמייעץ לה לא מבין, אז הבעיה היא גדולה יותר".

באשר למהלכים הבאים של הוועד אמר וקנין: "בימים הקרובים תדעו בכל יום מהם המהלכים שלנו. בגלל שראש העיר אוהבת את התושבים הוריתי לא לתת דוחות חניה ולא לגבות ארנונה. עברנו בין כל העובדים, ואני רוצה להגיד לכם שאנחנו רוצים להחזיר דבר אחד שהוא העיקרי מבחינתנו – הכבוד שלנו. תארו לכם שמפקד בצבא יוצא עם החיילים שלו למבצע ואומר להם 'חבר'ה, יש לכם ריקבון מחשבתי'. איך הוא יצליח במבצע? תפרגני לעובדים שלך. גם אם יהיו לך כל הכסף שבעולם וכל הרעיונות שבעולם, בלעדינו הכל יירד לטימיון".

מהעירייה לא התקבלה תגובה לדברים.

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

19 תגובות
  1. רונן

    אני מתחיל להבין שקליש היא פשוט יהירה! זו בעיה גדולה שאף אחד לא מוכן להקשיב לה

  2. חיפאי

    אפסמאופס הואקנין הזה
    אוי ואבוי והאדם הזה ימשיך בעירייה ויהנה מהכסף שלנו
    חתיכת גולם,הולך על הראש של קליש כאילו זו סתם אחת שפגש ברחוב…תבין זאת ראש העיר שלך יא גנוב.
    חייבים שהבן אדם הנמוך מחשבתי הזה יעוף מהעירייה

    ולכם עובדי העירייה אתם חייבים לומר לו שהוא לא מייצג אותכם ושאתם פי מאה יותק איכותיים מהתת רמה הזה
    אל תפחדו אל תיתנו לאיומים שלו להפחיד אותכם
    אנחנו מאחוריכם כל חיפה אתכם

  3. תושב חיפה

    פשוט מזעזע! אל תשכח- מי שנבחרה ברוב קולות לייצג את התושבים זו קליש ולא אתה! זה לא ניהול משותף. חוץ מזה, מאיפה הנתונים הכספיים המצוצים מהאצבע??? צריך רק לפתוח את הדוחות הכספיים שמפורסמים כדי לראות איזה חלק קטן מהוצאות החתר (חינוך, תרבות, רווחה, ספורט) הממשלה מממנת ואיזה חלק ענק נופל על התושבים מדובר על מאות מיליונים בשנה על חשבון התושבים רק במנהל הזה!

  4. גולם

    וקנין, לך הבייתה עם כל 59 הילדים שלך, יא בטלן!

    פסססט, שששששש… רק בינינו וקנין – אם אתה מסדר גם לי איזה ג`וב קטן אני שובת איתך כמה שתרצה ומלכלך על מי שתגיד.
    בחייאת יא וקנין, תעשה טובה, תהייה גבר, אם אתה קורה את זה, תשאיר כאן פרטים ליצירת קשר.

  5. יום הבוחר

    "כשעמרם מצנע בא לעירייה", אמר וקנין, "במשך שנה שלמה הוא נתן לעסק להתנהל ולא עשה שום שינוי. למה? זו כל החוכמה. בוא קודם כל תלמד את המערכת, תבין איך היא עובדת. אנחנו לא אטומים ולא חושבים שהכל פיקס בעירייה. יש דברים שצריך לתקן, אבל בהידברות ובהסכמות. "

    זה מסביר בדיוק איך דברים עובדים בעירייה ומי באמת מנהל אותה.

    יש לי משהו לחדש לך אדון וקנין, אתה לא מנהל את חיפה, אתה עובד אצלי!

    חיפה בחרה ואתה תתחיל לבצע!

  6. כל הכבוד לקליש

    אוכלי החינם והמשפחות שלהם שלו לא מנהלים את העיר, הצבענו לקליש לנקות את העירייה.
    גם שנה שביתה וקנין, יש לנו סבלנות, עד שתעוף אחרי יהב.

  7. קליש לומדת רק מהבריסטות בלשכה שלה טרולים ובריונים

    כנראה להנהיג עיר לא ממש מעניין אותה. הכל בשליפה, אין לימוד, אין סבלנות אין תקשורת עם אף גורם, ומעל הכל בוז לכל העולם, שנאת כל מה שהיה לפניה, יהירות, אני ואפסי עוד.

  8. עובדי עירייה התושבים איתכם!

    אם העטבדים לא יהיו מרוצים, אף תושב לא יהיה מרוצה, מאף שירות שיקבל. שראשת העיר תבין את זה כמה שיותר מהר ותתחיל לעבוד עם העובדים ולא נגדם. הם אלה שיוציאו לפועל את המדיניות שלה! (ברגע שהיא תסיים את הקמפיין ותגבש מדיניות אמיתית)

  9. פתחי

    אוי קליש, קליש, קלקוליש בכל מה שנוגעת, מברך כל יום בשחרית, ברוך שלא עשני מתגורר בחיפה.

  10. קליש, שהוכיחה יכולות בינאישיות מצויינות, תפתור הכל

    אין לה מושג בניהול וביחסי אנוש.

  11. שמולו

    וקנין חושב שהוא ראש העיר… האפס הזה יילך הביתה והשירותים לתושב רק ישתפרו!!!

    קליש, תמשיכי להיות חזקה!!! הרוב בחר אותך! הם מתגעגעים ליהב וסביון, לימים שבהם הייתה הפקרות בכספי הציבור! עוד קצת ואת שוברת אותם לרסיסים!!!

  12. חיפאי וותיק

    אם יש הקלטות של דבריו המסיטים – יש להעבירם למשטרה.
    יש לעצור את המסיט הזה על המרדה ולזרוק אותו לכל הרוחות.
    הוא לא נבחר ציבור, הוא אדם ללא ידע, נסיון והכשרה.
    הוא דמגוג מסיט ופוגע – שום תרומה לתושבי העיר ולעובדי העירייה.
    על עובדי העירייה לגלות נאמנות למקום עבודתם להקיא אותו מקרבם.

  13. כל הכבוד לקליש תמשיכי עם השינויים

    שינויים הם חשובים בכל מערכת
    מספיק עם הפעלת כח מצד הועד, תצטרפו לשינוי

  14. אלי

    גברת קליש , יש לי רעיון ענק .
    צמצמי בפקידות ובכמות הסגנים שלך ואז יהיה לך הרבה כסף לשלם לאלה שבאמת עובדים בעירייה

  15. הגיע זמן לסדר בקרקס של שחיתות הועד

    כל עובד מחמש השנים האחרונות שיש לו בעיריה קרוב משפחה עד דרגה שנייה (דודים) בתפקיד בכיר, להגיד שלום תודה וביי.
    זו הייתה שיטת השוחד החמולתי של יהב.

  16. כל הכבוד עינת. ישר כוח. התושבים איתך

    עוד ביריון בדרך הביתה
    אתה לא נבחרת לראשות העיר ואם לא הבנת את זה, אז תושבי העיר היפה הזאת שאתה מחזיק כבני ערובה לטובתך ולטובת המקורבים לך יסבירו לך. תושבי העיר מאוחדים ונותנים גב לראשת העיר הנבחרת להוביל לשינוי. אתה מוזמן להצטרף לשינוי או ללכת. עובדי עירית חיפה, אל תתנו לועד כזה להוביל אתכם ולא לתרום לכם. הקיאו אותו מתוככם! אנחנו איתכם ועם ראש העיר שלנו.
    גם הילדות שלי בבית היום ואתה לא מפחיד אותי.

  17. חיפאי תומך קליש האמיצה ועם הרבה סבלנות.

    המאבק הוא על מי ינהל את העיריה. התושבים בחרו ראש עיר שינהל. לטובת העיר.
    שישבתו קצת ויתאפסו על עצמם.
    שביתות היו גם אצל יונה רהב.

  18. איפה המשטרה?

    ועקנין זה לא אותו אחד שאיים יחד עם יהב על עובדי הניקיון?

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר