מיקי חדד
מיקי חדד

"הניהול בעירייה הוא פוליטי ולא מקצועי. זה כאוס"

מיקי חדד, ששימש במשך עשר שנים וחצי מנהל אגף ארגון במינהל החינוך בעיריית חיפה, טוען כי הראו לו את הדרך החוצה: "הפסיקו לתת לי תקציבים, לא עירבו אותי בתחומים שבאחריותי והדירו אותי מדיונים. ההתנהלות היא בלתי נתפשת. אין שום דיון מקצועי או חשיבה מקצועית, הכל אימפולסיבי"

פורסם בתאריך: 1.10.20 09:09

הבוקר (חמישי) התייצב מיקי חדד, ששימש במשך עשר שנים וחצי מנהל אגף ארגון במינהל החינוך בעיריית חיפה, בעבודתו החדשה כמנהל התפעול במועצה המקומית זכרון יעקב. בריאיון ל"כלבו – חיפה והקריות" מתאר חדד, 58, בעצב ובכאב את מה שעבר עליו בשנה וחצי האחרונות בין כותלי העירייה.  חדד מצטרף לשורה של בכירים שעזבו את העירייה עם בטן מלאה, ובהם מנהל המחלקה לגנים ונוף האגרונום סוהיל עבאס וראש מינהל התפעול תא"ל (מיל') דוד לוריא.

במשך יותר מעשור עסק חדד בתחום התשתיות הלוגיסטיות במינהל החינוך – תחום שכולל אחזקת מוסדות החינוך, בטיחות, בינוי, תקשוב, הסעות בחינוך המיוחד, חוזים, רכש והיערכות לשעת חירום. "בשנת 2010 התפרסם מכרז פומבי לתפקיד, וניגשתי אליו", הוא מספר, "עברתי תהליך מיון ומבדקים, ונמצאתי מתאים. בחודש מרץ של אותה השנה התקבלתי. יונה יהב כיהן אז כראש העיר".

זה היה לך לרועץ כשעינת קליש רותם נבחרה?

"האמת היא שעד עכשיו אני לא יודע מה היה לי לרועץ. זאת בכלל לא קליש רותם אלא חברת מועצת העיר סיגל ציוני, מחזיקת תיק החינוך. היא זו שהחליטה שהיא לא רוצה אותי במינהל החינוך, ובעצם לא רוצה אותי בעיריית חיפה".

מאיזו סיבה?

"היא לא טרחה לומר לי למה. אני מכיר את ציוני מאז שהיא היתה סגנית מחזיק תיק החינוך בתקופתו של יהב. כשהיא קיבלה את התיק אחרי הבחירות היא אמרה לי כמה היא נהנית לעבוד איתי ומעריכה את המקצועיות שלי, אבל בפועל, מאחורי הקלעים, היא כל הזמן דאגה לפגוע. ציוני היא המנהלת בפועל של מינהל החינוך. כל דבר עובר דרכה – קליטת עובדים, ניוד עובדים, איוש תקנים, מי יישב באיזה משרד ואיפה יהיה המשרד. זה פשוט לא נתפש. היא מחליטה הכל, וכל הגורמים המקצועיים פועלים בהתאם, על פיה יישק דבר. היא אמרה לקליש רותם שאני מנהל גרוע, שאני לא מתאים ושאני לא מתייחס יפה למנהלי בתי ספר. ברגע שבו היא אמרה את זה, מבחינתה של קליש רותם הייתי מחוק. בעקבות זה לקחו ממני תחומי אחריות. בהתחלה לקחו את תחום הבינוי והעבירו אותו למנהל מחלקת הבינוי אצלי. הם פועלים בשיטת הפרד ומשול. לקחו מנהל מחלקה שלי, ובעצם העבירו אותו לצד שלהם. לקחו את המחלקה שלו והוציאו אותה מתחום אחריותי. כשמנהל מחלקת ארגון שלי ועוד חמישה עובדים פרשו, לא נתנו לי לאייש תקנים במקומם, ובעצם גמרו את המחלקה".

ומה היה בהמשך?

"הפסיקו לתת לי תקציבים, למשל לשיפוצים. לא עירבו אותי בתחומים שבאחריותי, הדירו אותי מדיונים על בינוי ועל פרויקטים, ולא נתנו לי לטפל בפרויקטים. בשיטתיות ובסבלנות הם עבדו כדי לתת לי את ההרגשה שאני לא רצוי וכבר לא רלוונטי. ניסיונות של גורמים בעירייה להעביר אותי לתחומים אחרים שהם לא חינוך נתקלו בהתנגדותה הנחרצת של ציוני. מבחינת העירייה היה בסדר שאשאר, שאבוא בכל בוקר להסתכל על ארבע הקירות בחדר שלי, אקבל משכורת ותנאים, ולא אעשה כלום. זה לא הפריע להם".

זה מה שקורה גם לראש מינהל החינוך אילנה טרוק?

"הם עושים את זה גם לטרוק. גורמים לאנשים שלכאורה נחשבים לאנשי אמונה ללכת, אבל אני איש מקצוע ולא פוליטיקאי. המצב הזה הוא עצוב. הם התחילו להגיד שאני מזוהה עם יהב, אבל אני לא תושב העיר (חדד מתגורר בנהריה; ש"מ), נבחרתי במכרז לתפקיד כדת וכדין. לאחר מכן אמרו שאני משויך למשה מזרחי ששימש אז יו"ר ארגון עובדי העירייה, אבל גם זה לא רלוונטי כי הועסקתי בחוזה בכירים ולא הייתי מיוצג על ידי הארגון. הם כל הזמן המציאו עלי סיפורים ואמרו שמנהלים התלוננו שאני מתעלל בהם ומדבר לא יפה".

מה השבת על כך?

"שאלתי 'למה אתם לא מעמתים אותי עם המנהלים? הרי זו האשמה חמורה'. אמרתי להם שברור שהם מוכרים לי סיפורים. לאחר מכן הם שאלו אותי אם יש לי קומבינות עם קבלנים. עניתי להם 'תפסיקו לנסות לתפור לי תיקים. אתם יודעים שאני לא חותם על חשבונות, אני לא מוציא הזמנות לקבלנים ואני לא בוחר מי יעשה את העבודות, אז אל תחפשו סתם'. המצב הידרדר עד כדי כך שלא רק שפגעו בי, אלא גם בעובדים שלי. לא נתנו להם משאבים לעבוד".

הפגיעה בעובדים שלך היתה הקש ששבר את גב הגמל? זה מה שגרם לך לפרוש?

"אני גמלאי של צה"ל ובאתי לעיריית חיפה כדי לעבוד, כדי לעשות, ולא כדי להרוויח עוד כמה שקלים. אני לא נשאר במקום שבו לא רוצים אותי, לכן אמרתי 'אוקיי, הבנתי את המסר, אחפש מקום עבודה אחר'. מצאתי עבודה כמנהל תפעול במועצה המקומית זכרון יעקב. גם כאן זכיתי במכרז כדת וכדין. אני שמח, מרוצה וטוב לי. אני עובד במקום שבו רוצים אותי ושבו יתנו לי לעבוד ולמצות את עצמי. אני לא מחפש לשבת בבטלה גמורה, זה לא האופי שלי ואלה לא הערכים שלי. עכשיו טוב לי, אבל חבל לי על עיריית חיפה מפני שהיא לא מתנהלת באופן מקצועי. קראתי בעיון רב את הריאיון עם סגן ראש העיר שפוטר הרב דובי חיון, ואני יכול להגיד שכל מילה שלו בסלע. הניהול בעירייה הוא פוליטי ולא מקצועי. אין שום שיקולים ענייניים, טובת העיר לא עומדת לנגד עיניהם. מה שמעניין אותם זה לפגוע באנשים וכל השאר זה הבל הבלים. המטרה היא לקדם אינטרסים, ולא אכפת להם אם בדרך מערכת החינוך נפגעת, בתי ספר לא משופצים ולא משקיעים בתשתיות. זה לא מעניין אותם".

זה נשמע כאילו העירייה פוגעת בעצמה. זה נראה לך הגיוני? מה האינטרס שעומד מאחורי הדברים הללו?

"אולי הרווח שלהם הוא שהם מזיזים את שדרת הניהול הקיימת ומביאים מנהלים חדשים, וכך מכניסים אנשים שלהם. אני רק מניח, אני לא יודע לומר בוודאות. ניסיתי לנתח את המצב הזה מספר רב של פעמים ולא הצלחתי להבין את ההתנהלות הזו. כל מי שדיברתי איתו על המצב אמר לי 'זה לא הגיוני שמחזיקת תיק החינוך תעשה מה שהיא רוצה בלי להבין שמערכת החינוך שהיא אמונה עליה נפגעת', ואני עניתי שעובדתית זה מה שקורה. האווירה במינהל החינוך היא אווירת נכאים. הרבה עובדים בעירייה פנו אלי מאז שהודעתי שאני עוזב וביקשו 'אם מתפנה לך משרה בזכרון יעקב ואתה יכול לקחת אותי אליך, תעשה לי טובה ותגיד לי'. זה הגיע עד לרמה הזו. אנשים פשוט מיואשים ולא יודעים מה יילד יום, מה יקרה. ההתנהלות הזו היא בלתי נתפשת. מה שקורה שם זה כאוס, חד משמעית. החלטות גורליות מתקבלות ביד קלה. אין שום דיון מקצועי או חשיבה מקצועית, הכל אימפולסיבי. המצב הגיע לידי כך שאנשים לא מעזים להגיד את דעתם. אם בהתחלה הם עוד היו מחווים דעה, היום הם אומרים 'מה שיגידו לי אני עושה'. דיברתי לאחרונה עם מנהל אגף בכיר שאמר לי בכנות 'תקשיב, כשהם אומרים לי לעשות משהו, גם אם זה לא נראה לי אני עושה. כל עוד זה לא נופל תחת ההגדרה של לא חוקי בעליל אני עושה'. שאלתי אותו למה, והוא ענה 'ראיתי מה קרה כאשר שמו אותך על הכוונת. אני מעריך אותך מאוד אבל לא מוכן להיות במצבך'. בעירייה כשרוצים להיפטר ממישהו לא בוחלים בשום אמצעים. הם מעבירים איומים מרומזים לאנשים ומפיצים שמועות על כך שזה עשה כך וזה עשה אחרת, אבל איתי זה לא עבד להם. אמרתי להם בכמה שיחות 'חבר'ה, הכל עורבא פרח. אם תעזו להפיץ את הטענות שלכם נגדי בפומבי אתבע אתכם. ברור לכם שאין לכם נגדי כלום אחרת מזמן הייתם שולחים אותי הביתה, אז תפסיקו'. אבל הם ממשיכים לפמפם. אין היום הנהלה בעיר, אין הנהגה ואין ניהול מקצועי. הכל עומד על כרעי תרנגולת ונעשה חאפ-לאפ, וכך העיר נראית. כל מי שעיניו בראשו מבין מה מצבה של העיר היום. יש לי הרבה קרובי משפחה וחברים בחיפה, וכולם מזועזעים מהמצב. הם לא מבינים איך הם היו שותפים לבחירה בקליש רותם ונתנו במו ידם את ההיתר להרוס את העיר".

 

 

כמי שכיהן כמנהל אגף בכיר בעירייה, חדד אינו מבין איך מה שהוא בנה בשתי ידיו נהרס מול עיניו: "כשהגעתי לעירייה ב-2010 לא היה אגף ארגון במינהל החינוך, זה משהו שאני בניתי. מי שעסק בכך אז היה שי פישל, סגנה של ראש מינהל החת"ר (חינוך, תרבות ורווחה) דאז רחל מתוקי ז"ל. בניתי את המבנה, יצקתי בו תוכן, וקבעתי את כל המבנה שבו שולבו החינוך והתרבות. כשהמדינה החליטה על החלת חוק חינוך חובה מגיל 3, אני זה שניהל את כל המיזם הזה שהתפרש על פני שלוש שנים. הוספתי 80 גני ילדים חדשים, חלקם בבנייה חדשה וחלקם בהתאמה של מבנים קיימים. דאגתי גם לבניית אולמות ספורט. את כל זה הובלתי. כשהודעתי על עזיבתי, גורמים מקצועיים בעירייה אמרו לי שיש לי תיק עבודות מפואר, שעשיתי דברים מדהימים בתשתיות ושטיפלתי בצורה טובה בכל השיפוצים ובנושא הבטיחות בבתי הספר".

אתה מדבר על טיפול יעיל במוסדות החינוך, אבל בשיא החום של אוגוסט המזגנים באחד מגני הילדים העירוניים התקלקל ולא היה מי שייתן מענה מיידי.

"בתקופתו של יהב, כדי לתת מענה מהיר למזגנים שיצאו מכלל שימוש הקמנו מחסן של מזגנים למקרה חירום, וכשהתקבלה קריאה התקנו מזגן חדש תוך 24 שעות. כשהגיעה הנהלת העיר החדשה אמרו לנו לא 'אין יותר מזגנים במחסן. מעכשיו אתם רוכשים מזגן רק כשיש פנייה'. זה יצר בלגן והחזיר אותנו כמה צעדים לאחור. כל מה שעשינו תוך חשיבה והפקת לקחים, הם מחקו במחי יד. לפי הנוהל שלהם יש להוציא דרישה ואז זה עובר לנוהל רכש, וזה לוקח בין שבועיים לשלושה".

לדבריו של חדד, "כל המורשת של יהב נמחקת אט אט. בעירייה לא מוכנים לבחון דברים לגופו של עניין בצורה עניינית ומקצועית ולראות אם התהליך הוא נכון או לא. הם אומרים בצורה שרירותית 'מה שהיה לא היה טוב, ומעכשיו תעשו מה שאנחנו אומרים', בלי לשמוע את העמדה המקצועית. בא דור שלא ידע את יוסף ולא מוכן אפילו להכיר אותו".

עיריית חיפה סירבה להגיב.

 

בניין אגף החינוך של עיריית חיפה (צילום: קובי פאר)

מינהל החינוך של עיריית חיפה (צילום: קובי פאר)

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

41 תגובות
  1. צביקה ב.

    להעמיד לדין את העבריינית המורשעת ואת גרורתה שהמציאה לעצמה את הכינוי "האמא של כל הילדים" על הרס העיר.

  2. חיפאי

    בבחירות הבאות לא מומלץ לקאליש לרוץ שוב
    היא תסולק בבושת פנים שלא נראתה בעיר מעולם
    כולל מחריבי העיר בסביבתה הקרובה

  3. השקוף.

    ציוני ציוני ציוני…….אם זה מריח כמו חרא ונראה כמו חרא אז קוראים לה ציוני!!!!!!אבל אל דאגה…..לא לעולם חוסן!!!וקאליש עצה קטנה בשבילך…….הסכין בגב עוד תגיע גם אלייך אז תקפידי להסתכל לאחור כי גם אלייך החרא יגיע!!!!!

  4. כל מי שרצה להיפטר מיונה הזקן-- רצה מטאטא חדש.

    קיבל את מבוקשו. עיר החזירים.
    אל תתלוננו עכשיו !! תאכלו את הלקרדה במלואה 5 שנים !

  5. כך נופלות אימפריות

    מאחזי עיניים שרלטנים אחד אחד.
    בקרוב האדריכלית תחזור לשרטט, הסקיפר יחזור למתוח מפרשים וסוכנת נסיעות למכור דילים לדקה ה90.
    מזבלה של מנהגים בחרנו.

  6. מה שיונה היה עושה בחניות ברוורס....

    הם עוד לא ידעו לעשות בנסיעה קדימה.
    בתום 5 שנות הקדציה— במקום דרוך. העיר בקריסה. החזירים בעלייה

  7. בוגר מערכת החינוך בעיר

    על איזה שיפוצים בדיוק מדובר? ישנם תיכונים בעיר שנראים כאילו לקחו אותם מרצועת עזה. שיסתכלו למשל על עירוני ג' שלפני הבחירות יהב צבע את החזיתות שפונות ליעקב דורי אבל החלק האחורי שהציבור לא רואה נהיה ירוק מטחב. גם פינת החי ושטחים שמוזנחים כי העירייה לא נותנת כסף לשיפוץ. לא ברור אל איזה שיפוצים בדיוק מדובר, אולי על שכפל בכמה קירות. ממליץ לאנשים גם לראות את החצר האחורית של בניין מצדה בעירוני ג', כמו במדינת עולם שלישי וחבל. לבית הספר יש צוות מצויין ומקצועי ונהנתי ללמוד שם. הורים רבים לא שולחים את ילדיהם לבית הספר הזה בגלל שתדהמה מהמצב הפיסי.

  8. אז הוא אחראי על כל המחדלים בתחזוקת בתי הספר?

    סליחה אבל הוא הקים ארגון מפואר, יצק בו תוכן, עסק בשיפוצים עשור שלם. אז איך זה שמצב מבני החינוך כל כך מוזנח. שחוגים החדש נחנך בלי אולם ספורט. שיש גני ילדים מוזנחים בלי מזגנים וציוד הכרחי. שיש מחסור קבוע בגני ילדים בעיתות חדשות עד כדי הפיכת כיתות בבתי ספר לגני ילדים.. הוא אמון על הבינוי אז הוא כשל ומספיק לראות את רמת הנשיא ונאות פרס להבין את מימדי הכשלון. תחזוקת צבני החינוך בחיפה מחפירה ודי אם נזכיר את קריסת תקרת אולם בית הספר דגניה, שרק בנס ענק אירעה בשבת אחרת האדון היה עומד לדין (הקריסה בביס דגניה ב-5/2011). יהב שם בובות שהזניחו באופן שיטתי את העיר, ועכשיו כשמעזים להחליף אותם בגורמי מקצוע הם פותחים את הפה ומשמיצים לכל עבר. הרי שנה וחצי לא אמר כלום. כלומר המשכורת עניינה אותך לא טובת בתי הספר? אם מנהלים רבים התלוננו אתה רוצה להתעמת איתם? למה בכלל צריך להגיע למצב כזה זאת עירייה שמתפארת בתקציב הפיתוח הגדול בארץ (דברי יהב 2017 במועצת העיר) אז לאן הלך הכסף? למשכורות העתק שלכם? ראש מנהל וראשי אגפים בתוך מנהל חינוך בתוך אגף חינוך כמה גקובים מיותרים המציא אדון יהב.. גם העובגה שרבע מעובדי העירייה אינם תושבי חיפה היא בעייתית ביותר.

  9. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    בעקבות הסרטון המדהים שהכנת לשנה החדשה שבו הוצגו רק ההישגים של עינת קליש רותם אני חושבת שהגיע הזמן לחשבון נפש פתוח מול הציבור החיפאי אחרי כמעט חצי קדנציה.
    כמו שהקמת מנהלת 2030 שהיא כנראה יותר משאת נפשך ואזור הנוחות שלך כמתכננת מדופלמת,
    אני מבקשת שתקימי מנהלת "כאן ועכשיו" באמצעות העברת סמכויות בתוך הקואליציה העירונית ושיעמדו בראשה אנשים שקצת יותר מחוברים בתקשורת לתושבים ולמה שקורה פה בעיר כמו מיכי אלפר ודוד עציוני – סגן ראש העיר חיפה
    שלא תביני לא נכון אני לא קוראת להתפטרותך!
    אני באמת מאמינה בדרכך ובכך שתעמדי בחלק מהבטחות הבחירות.
    אבל כנראה שהניהול השוטף של העיר הוא לא בדיוק החלק החזק שלך, של נחשון צוק ויתר הצוות הקרוב אלייך ניכר גם שהנושא של ניהול כלכלת העיר הוא לא בדיוק נהיר לצוותך.
    בכלכלת עיר אי אפשר לעצור ולחשוב על כל הדברים בו זמנית, לעיר יש הוצאות ובעיר כמו חיפה ארנונה זה עסק הפסדי.
    גם ההסתכלות על הדברים היא מהצד הלא נכון של החור בגרוש, זה טוב לחסוך כסף לנקות אורוות ולגלות עוד ועוד דברים שאפשר לחסוך ולשפר. באמת טוב שאתם עושים זאת,
    אך לפני כן צריך לחפש איך להביא לעיר עוד כסף ותקציבים, בבינוי, בהחייאת פילים לבנים שיש רבים כאלו בעיר, בקשר טוב עם משרדי ממשלה ושכנועם להזרים תקציבים לעיר, במתן הטבות למעסיקים לבוא ולפתוח מקומות תעסוקה בעיר (והם גם ישלמו ארנונה עסקית).
    נושא נוסף שעולה מישיבות מועצת העיר השקופות בהחלט הוא שאין אצלך הבנה שלא קיבלת מהציבור החיפאי את כל הקולות. רשימתך בסך הכל זכתה ב-4 מושבים במועצת העיר. זה הכל. זה לא סתם שחילקת 5 תיקים של סגן ראש עיר בשכר, הקואליציה שלך על כרעי תרנגולת מהיום הראשון.
    להזכירך, ללא תמיכתו שלדוד עציוני – סגן ראש העיר חיפה
    ששם את האגו שלו בצד, לטובת מהפך בראשות העיר, כנראה שהיית מגיעה לסיבוב שני בהצבעה ולא בטוח שהיית מנצחת.
    נראה בישיבות ששכחת זאת ואת מזלזלת בדעתם של חברי המועצה האחרים כמו אביהו האן שהם מייצגי ציבור לכל דבר ועניין ויש להם ביקורת עניינית ונכונה שזוכה להתעלמות מצדך מהסוג והאופן שאת ראית בקודמך, יהב, כפסולה.
    להלן טענותי המגובות בנתונים ודוגמאות:
    א. תכנון ובניה – ואם עסקינן גם בחשיבה ל-2030
    איך ייתכן שלא הוחלפו מהנדס העיר אריאל וטרמן ומנהלת מחלקת תכנון עיר ורדה ליבמן?! מכל האנשים שעזבו/ פרשו וכו'
    איך ייתכן ששני האנשים שאחראים לתקיעת העיר הזו יותר מכולם לא יצא מכרז שקוף לתפקידם. באמת אחרי כמעט 20 שנה בתפקיד לכ"א מהם לא היה ראוי לרענן את השורות? להביא איזו בשורה תכנונית אחרת?
    מדוע דלתך סגורה ליזמים?! האם יזמי נדל"ן הם מילה גסה בעינייך?
    אם את חושפת את הלו"ז שלך בכזו שקיפות מה הבעיה שישב בחדר יועץ משפטי (תלמדי מראש עיריית נשר) ויעשה פרוטוקול שיחה או שתהיה בחדר מצלמה והקלטה? האם את מבינה שמדיניות כזו מדירה יזמים מהעיר?
    האם את מבינה שהדרת יזמים ועיכוב פרוייקטים פוגעים בתקציב העיר? ראינו כולנו שעכשיו לקחתם הלוואה של 70 מליון שח כי ההכנסות מאגרות בניה והיטלי השבחה ירדו מ-110 מליון ל-40 מליון.
    ככה זה שיש פחות מחצי התחלות בניה שוטרמן וליבמן תוקעים פרוייקטים כאוות נפשם.
    ההסכם עם גב ים 320 מליון ב-3 שנים ככל שהוא הפשרה הטובה ביותר שיכולתם להשיג במצב נתון ואני מכבדת זאת, מתאפס לנוכח הקפאת הבניה בעיר והנזק הנגרם.
    ב. משרדי ממשלה –
    האם יש שר שנחוץ לעיר שהעירייה*לא* מסוכסת עימו?
    כולנו מודעים למצב העגום של יפה נוף עקב הסכסוך עם שרת התחבורה.
    עציוני הביא את שר החינוך גלנט לביקור בעיר וטוב שכך – עד היום לא שמענו על פרוייקט אחד (!) שסיגל ציוני מחזיקת תיק החינוך הציגה לו ותוקצב.
    משרד האוצר ומשרד התיירות – כנ"ל.
    האם את מודעת לכך שקשר טוב עם משרדי ממשלה מקדם תקציבים לעיר?
    ג. התחדשות עירונית, ועירוניות – אחרי ההקדמה והסעיף הראשון אין טעם להכביר במילים על כמות הפרוייקטים והתמ"אות התקועים בעיר המעכבים התחדשות עירונית ומייצרים גרעון אבל באמת הרושם הוא שאת וצוותך עסוקים בתוכניות מתאר מלאות שאפתנות ושמות גדולים ולא ברישוי פרוייקטים שהיו צריכים לקבל היתרי בניה ויפה שעה אחת קודם,
    מפרץ החדשנות – באמת מבורך שתהיה פה תעשיה נקיה אבל הבטחת לנו בית זיקוק נקי במרכז העיר כמו בשוויץ שבה למדת דוקטורט. לא דובר על לנסות לשלוח עשרות אלפי עובדים הביתה שלא בדיוק ימצאו עבודה "במפרץ החדשנות" בגיל 40-50 כשהמקצוע שלהם הוא טיפול בבתי זיקוק. ניכר שכוחות הכלכלה יעשו את העבודה בשבילנו ובואך אל 2030 בתי זיקוק כנראה לא יהיו עסק משתלם בכל מקרה. אפשר לנסות לסגור כמו שיהב רצה להראות הישג סביבתי כלשהו עם מיכל האמוניה. מה קרה לאלפי העובדים הישירים ושל ספקים במעגל ראשון ושני בחיפה כימיקלים? בדקתם את זה?
    סגירת המתנ"ס בהדר והעברת ניהול הקהילה לידיהן הכושלות של מתנ"ס רמות לא בדיוק נוסחה לשיפור הקהילתיות בשכונת הדר- זה לדעתך עירוניות במיטבה? חקרת פעם את התנהלות עמותת מתנ"ס רמות לעומק? אם היית חוקרת ומבינה כמה זה ארגון גרוע וגרעוני בסבסוד עירייה שוטף של הגרעון אולי לא היית מקבלת החלטה זו. אם רצית לחסוך לעירייה מליוני ש"ח בשנה זה ממש לא הכיוון.
    ד. חינוך ובכלל זה השכלה גבוהה. למחזיקת תיק החינוך שלך שלמצער עובדת בהתנדבות (ראי סעיף חלוקת תיקים עקב חולשת הקואליציה) אין גם שום נסיון בחינוך, כל הכבוד על הקמת מנהלת ההורים ואזכור הנושא בכל פגישה, באמת מנהלת ההורים זה שירות שמאוד משפיע על חיי התושבים פה (נכתב בציניות גמורה),
    ציינתי קודם את הפגישה עם שר החינוך שכולנו ערים להעדר התוצאות ממנה. צריך להבין שחינוך איכותי ומגוון בין אם ציבורי או פרטי מושך תושבים טובים לעיר. חיפה יכולה להצטיין בחינוך ובאפשרויות תעסוקה ושני התחומים האלו לא מטופלים על ידי העירייה בראשותך בכלל.
    האם ייתכן שלנשיא הטכניון אין דלת פתוחה אצלך? שאת תסרבי לבוא לפגוש תורם שמשאיר בטכניון מליוני דולרים? שפרוייקטים של בינוי הטכניון שמבוססים על תרומות יהיו תקועים במנהל ההנדסה?
    סביר בעינייך לנתק תמיכה וקשר עם אגודות הסטודנטים?
    משרת את העיר להפסיק את תקצוב המדע טק? האם בדקת כמה מבקרים יש במדע טק בשנה מחוץ לעיר ואת ההשלכות על התיירות בעיר?
    ניכר שאינך מבינה שחינוך הוא אחד מעמודי התווך של העיר הזו. עיריית תל אביב, אגב, שאת לוקחת ממנה דוגמאות רבות וטובות – מבינה את זה מצויין.
    ה. פיטורי סגן ראש העיר בערב חג, במייל, ללא שימוע מקדים – האם מעסיק אחר בעיר מותר לו לנהוג כך על פי חוקי העבודה? בהתנהלותך כך חשפת את עצמך ואת העיר לתביעה בביה"ד לעבודה. וגרוע מזה האם סביר בעינייך כדוגמא אישית לפטר אדם יהודי מאמין בערב חג רק כי לשיטתך לא כיבד הסכם קואליציוני?
    לסיכום והכי מטריד. הבטחת לנו פוליטיקה חדשה ונקייה – קיבלנו פוליטיקה ישנה!
    למעשה הקמת עירייה בתוך עירייה. רק מי שמקורב לצוות שלך מקבל התייחסות ופתרון לבעיות. אין תהליך סדור ושקוף ואין מנהל תקין למעשה לא החלפת איש מהפקידות המקצועית בעירייה שאחראי על הסיאוב והביורוקרטיה.
    ניר שובר
    Eliran Tal

  10. עצוב ולא נתפס

    צוקליש וציוני בנחישות ובשיטתיות מחרבים לנו את העיר. המחשבה על הנזק שהשלישייה הזאת עוד יכולה לגרום לחיפה בשלוש השנים שנותרו להם בהנהגה יותר ממדאיגה. הציבור, חברי מועצה, בעלי השפעה ומובילי דעה בחיפה חייבים לפעול ולמצוא דרך חוקית לקיצור התקופה של החבורה ההרסנית והמזיקה הזאת בבניין העיריה. כי חיפה תחת מרותו של הסקיפר הרודן הנכלולי והחובבן ושתי הגרופיס הג’ינג’יות שמסייעות בידו, שוקעת, ואם נמשיך להביט מהצד בשתיקה, יתכן שבעוד שלוש שנים, כשנתעורר ונלך להצביע, כבר יהיה מאוחר מדי להציל את חיפה.

  11. יחזקאל

    קליש עושה מה שהיא יודעת. היא אדריכלית עם דוקטורט של שיקום ערי תעשיה, היא עושה מה שמבינה. לשם כך הורסת עיר תעשייה, מכינה את הקרקע שהבא אחריה ישקם. הכל מאוד ברור. לזה קוראים "היבריס" חטא היוהרה . יחד עם זאת הבעיה והפתרון נמצא אצל אנשי הקואלציה שממשיכים לתת לה יד בהרס של המרקם של העיר.

  12. יואב

    בתור אחד שמכיר אותו אישית הוא איש מקצוע מדהים! כל מקום שהוא מגיע הוא כמו בולדוזר- מזיז ומשנה. הפסד לעירייה!

  13. בוגר תיכון חיפאי

    צריך רפורמה וניקוי אורוות במנהל החינוך. יש יותר אנשי משרד המרכוס 9 מאשר מנהלי בתי ספר וסייעות בגני הילדים. בתי הספר מתפוררים ונראים כמו סלאמס בין עזה לרפיח. התושבים רצים לחינוך הפרטי (ההרשמה לריאלי וליאו באק נסגרת תוך דקות). דחוף דחוף ניחקוי אורוות במרכוס 9, לראות מי שם מקלות בגלגלים של הצוותים החינוכיים.

  14. דין דין

    זכותה של מנהלת אגף לפטר ולשכור עובדים אם היא חושבת שתועלת העיריה קשורה לכך.אם מנהלת האגף לא תנהג כשורה היא עצמה תפוטר ראה מקרה חיון.מי שלא מתאים לו שלא יעבוד שם.אני רוצה לראות עיריה מתפקדת מקדמת את העיר.שנה טובה.

  15. צפוני

    צריך להתאפק עוד קצת ובבחירות הבאות קליש תחזור לביתה, למקום הראוי לה.

  16. טרור וסתימת פיות בעיריית חיפה

    הראיון עם מיקי חדד, המנהל היוצא של אגף ארגון במינהל החינוך, כמו גם הראיון עם הרב דובי חיון, סגן ראש העיר שפוטר בצורה משפילה בערב ראש השנה (ללא ספק התנהלות בזויה מצידם של ראש העיר וממלא מקומה!) מספקים לנו הצצה אל המתרחש בנבכי המסדרונות האפלוליים של עיריית חיפה. והמציאות הנחשפת עגומה: קליש וצוק משליטים בעירייה אוירת נכאים שבה הטרור וסתימת הפיות שולטים. אנשים פוחדים לדבר ולהביע בקול את דעתם פן יבולע להם ויאבדו את מקום עבודתם. כמה חבל שלעת עתה אין בכוחו של הציבור לפטר את הבוסים ולפטור את חיפה מעונשם. חיפה צריכה לקחת נשימה עמוקה ולהתאזר באורך רוח. יום הבוחר עוד יגיע והציבור החיפאי המרומה, שכבר הספיק להתפכח, ישלח את השניים לביתם. סופרים את הימים להחלפתם.

  17. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    ביחס לכל עיר אחרת מצב בתי הספר תחזוקה בינוי וציוד מחפיר.
    תעודת עניות נןספת ליהב שאיפשר עשור שלם את המצב הזה בעצימת עין כמו שעצם עין ממצב הכבישים, הביוב, הטיילות המוזנחות. ידע רק לצבוע מבנים כלפי הכבישים ולשתול פרחים ברחובות ראשיים ברגע שנכנסים למבנים ולשכונות הכל היה מוזנח. עשו כמה בניינים שאיתם התפארו ואת ה80% האחרים רק שמו מזגנים וצבנו קצת גדרות. הגג בחוגים למשל שהתעופף בחורף. הרבה בנייה נהרסה מיד כי עשו זול לצאת ידי חובה. אין לו מה להתפאר. הרבה בתי ספר ללא מוכנות לרעידות אדמה יהב לקח מליון שקל לשיפוץ קומת הלשכות של מנכל העירייה זוכרים? מקלטי בתי הספר הכתבים החרוצים מוזמנים לעשות סיבוב במקלטים חחדרי שירותים בבתי הספר גרוע מהתנאים בבתי כלא למחבלים

  18. אנונימי

    חברים .נעמה לאזימי השתלטה על מערכת החינוך של חיפה ותהפוך בקרוב את כל הבנים שלנו לבנות .כך ממש .בדקו מה מלמדים אותם .אגנדות פמיניסטיות הזויות

  19. חברים, תשימו מסכה, לפני שאתם מתלוננים.

    החינוך כולו הוא מרחוק! הצחיק אותי עם מחסן המזגנים… מה עם מחסן למקררים , מחסן למחשבים, מחסן לתנורי חימום בחורף החיפאי…אלה עם בטן מלאה…הגיע הזמן דיאטה…

  20. עובד בחיפה

    בן אדם מקסים מכיר אותו 16 שנים אחד התותחים בעירייה פשוט חבל שהלך . מי שלקח אותו רק הרוויח

  21. שרי

    כל הדברים שידועים מזה זמן רב. העירייה ועובדיה מנוטרלים במקום לעבוד איתם בשיתוף פעולה מעסיקה מינהלת מיותרת ובזבזנית שתעשה לכאורה את העבודה בשבילה. והמינהלת הנוראית נונתנת המלצות מנותקות ולא יעילות וככה העיר נראית.
    להעיף אותה הביתה ויפה שעה אחת קודם כי היא לא ראויה לשמש ראש עיר.

  22. תלמיד שסיים יב ב2016

    חבל שהעיתונאים והטוקבקיסטים בפייסבוק לא עשו שנים סיבוב בבתי הספר בעיר. ישנם בתי ספר מתקלפים וגני ילדים עם עובש מתחת לרצפה. בבתי ספר רבים הפעם האחרונה שהחליפו חלונות הייתה אחרי מלחמת המפרץ. כולם מוזמנים לראות חצרות אחוריות של בתי ספר בעיר. החזית צבועה יפה אבל האחורה נראה כמו מדינת עולם שלישי. מספיק להגן כל הזמן על האנשים שהיו תחת יהב ועשו רק דברים בודדים. המצב של רוב מבני החינוך הוא על הפנים. בעירוני ג' כבר כמעט 7 שנים משפצים נגד רעידות אדמה את הבניין המרכזי. שמו בלטות במסדרונות ועשו פרצוף כשביקשו לשפץ גם את השירותים. אם ממגנים נגד רעידות אדמה, למה כבר לא לשפץ לגמרי את כל הבניין?

  23. אין מחילה

    מיקי חדד מנהל אגף במינהל החינוך, ודובי חיון סגן ראש העיר ומחזיק תיק התרבות, מצטרפים לשורה מכובדת של בעלי תפקידים, בינהם גדי מרגלית המנכ״ל היוצא של העיריה, ג’קי ואקים גזבר העיריה, דוד לוריא ראש מנהל התפעול, וסוהיל עבאס מנהל המחלקה לגנים ונוף – כולם בעלי תפקידים בכירים בעיריית חיפה, שתרמו ממיטב זמנם וכישוריהם לטובת העיר ותושביה. אחרי שנים של עבודה, ותרומה לא מבוטלת לחיפה, הם כולם הודחו או פוטרו, בצורה מבישה, לעיתים משפילה, ובלי מילה קטנה של הכרת תודה, מצידם של עינת קליש ונחשון צוק, שני ראשי העיר החדשים של חיפה. ברוב המיקרים, לפיטורים קדמה מסכת השמצות והכפשות שיצאו מלישכת ראש העיר וממלא מקומה. פייק ניוז? צוק, קליש, שובר ושות׳ מתמחים ביצירה והפצה של כאלה. כי צוק וקליש רואים בכולם אויבים – אם אתה לא איתם, אתה נגדם. הם נגד שאר העולם. זכותו של מנהל חדש להחליף אנשים, לדרך הגסה בה קליש וצוק עושים זאת אין מחילה. גם לא ביום הכיפורים, גם לא אם צוק ישים על הראש כיפה שחורה ויחזור בתשובה.

  24. הורה לתלמיד

    כשהיו ימים פתוחים וחיפשנו בי"ס, היו בתי ספר שהיו כל כך מגעילים שכבר לא עניין אותנו התחום הלימודי-ערכי. אי אפשר להתחנך בזוהמה, גם הסביבה הפיזית משפיעה על בני האדם. "תאוריית החלונות השבורים".
    לא מזמן נסעתי בלאון בלום וראיתי את חוגים החדש, כבר עכשיו הצבע מתחיל להתקלף והוא לא נבנה בתקופה של קליש.
    חבל שהרבה מגיבים נגד קליש לא בודקים את המצב של בתי הספר.
    דיון שהיה יכול להיות ענייני שוב הופך ל"כן קומנדו" / "לא קומנדו".

  25. רוני

    אין עשן בלי אש….יותר מדי אירועים ועדויות על ניהול כושל, אווירה של סתימת פיות ועריפת ראשים. בדר"כ באירגונים כאלו זה רק קצה הקרחון. מסכנים העובדים ומסכנים התושבים.

  26. חיפאי לשעבר

    התנהלות שכונתית על סף הפלילית בעירייה. מהכרות רבת שנים, מיקי חדד ישר כמו סרגל, כנראה שזה הפריע לכמה אנשים שם שרוצים לקדם מקורבים ולתפור ג'ובים לאנשים. חבל שככה נראים נבחרי הציבור שלנו..

  27. חיפאי מאז ומתמיד

    הגיע הזמן להדיח את כל הליצנים לפני בחירות קדימה מהפכה!!!

  28. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    כל אלו שמגנים על המנהל מוזמנים לעשות סיבוב בכמה בתי ספר וגנים

  29. ועדה קרואה ומיד

    יהב היה קטסטרופה וקליש אדמה חרוכה
    תושבי חיפה דורשים ועדה קרואה מיד
    אולי צריך עצומה עם כמה עשרות אלפי חתימות שמשרד הפנים לא יוכל להתעלם ממנה כי כל העיר במצוקה והדבר היחיד שצומח זאת מנהלת 2030 עם יועצים מיותרים בכפיחות לאגפי העיריה. רק ועדה קרואה תתמודד עם ההרס של מפלגת העבודה והועד המנופח

  30. תושב

    מראיין מוכוון מטרה, מרואיין שישב שנים בלי להזיס כלום בבתי הספר שנמצאים המצב קטסטרופלי. תפסיקו לנסות להפיל את קליש עם הטוקבקים העלובים שלכם.

  31. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    אין סוף צעקות על עינת קאליש ואף אחד לא מדבר על יונה יהב שהשאיר עיר הרוסה ומוזנחת.אינכם נותנים לקאליש דקה לעבוד בשקט.כמה גסות ורישעות אתם זורים סביבה.למדתם מהביריונים השקרנים והמפגינים בזמן מגיפה נגד נתניהו איך להרוס מנהיג?
    לכו לכל הרוחות עדת נבלותתנו לקאליש שנבחרה לראשות העיר לעבוד!!!
    יש שיטה חדשה בארץ שהפקיד תוקף את המנהיג .התפקיד של הפקיד זה להשמע לראש העיר ולבצע את התכניות של ראש העיר.כמובן שביקורת תמיד טוב שתשמע אבל לא מקלות בגלגלים.

  32. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    שכל המגוננים יסתכלו אילו בתי"ס יש בת"א,י"ם וראשל"צ ואז ידברו.

  33. אנונימי

    פשוט דיברי בלע והסתה.
    סדר ארגון מחדש וממש לא כאוס.
    הניהול בשלטון הקודם היה סופר פוליטי.
    שימו לב לכמות התלמידים שמחפשים עדיין חינוך מחוץ לחיפה בגלל הניהול הפוליטי של השלטון הקודם.
    וכן זה הזמן לתיקון העוולות ולחיזוק ידיה של סיגל ציוני מחזיקת תיק החינוך שעושה חיל, ארגון, סדר ויושר בעיר.
    חג שמח

  34. איש מתוסכל, יהב מת עליך...

    תשע לך, שהיום יהיה שינוי, והקורונה פתחה לאנשים את העיניים…. פתאום רואים את החיים אחרת…. העיתונות רק מחפשת מקטרים, כי היא על הפנים…

  35. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    הלכתי לראות את גני הילדים ובתי הספר ברוממה, בקרית אליעזר ובכרמליה
    מדובר במבנים ישנים מתפוררים. לא ראו צבע מזה 20 שנה.
    למשל לכו לגני הילדים ברחוב נעמי תראו קירות מפויחים מבנים מיושנים.
    תתבייש אדוני. השארת מאחוריך חורבן ואתה מתלונן שפוטרת.

  36. דני

    האם בכל תקופת עבודתו זה לא היה ככה?
    תפסיק לבלבל את המוח, זו תגובה לפיטורין…..די כבר

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר