ד"ר עמוס לויאב (צילום: עומרי מירון)
ד"ר עמוס לויאב (צילום: עומרי מירון)

אלו ניתוחים פלסטיים פופולריים בקרב בני הנוער בחופש הגדול?

בני נוער רבים מנצלים את החופש הגדול לביצוע ניתוחים פלסטיים כדי להגיע לשנת הלימודים החדשה עם מראה חיצוני אחר שנועד כדי לשפר את ביטחונם העצמי. הטיפולים הנפוצים הם ניתוחי אף, הגדלת חזה לבנות והצמדת אוזניים

פורסם בתאריך: 12.8.18 12:25

במקום לנוח, לבלות או לטייל מנצלים בני נוער את החופש הגדול לביצוע ניתוחים פלסטיים. בני נוער רבים חולמים על שינוי המראה החיצוני שלהם, שידוע כבעל השפעה גדולה על הביטחון העצמי בגיל ההתבגרות. כתוצאה מהשיפור בתחושת הביטחון לאחר ביצוע הניתוח הפלסטי, הביקוש מצד בני הנוער לטיפול רפואי-אסתטי לשיפור המראה שלהם הולך וגדל, והטיפולים הנפוצים המבוקשים על ידם הם ניתוחי אף, הגדלת חזה לבנות והצמדת אוזניים.

לדבריו של הרופא הראשי ברשת מרפאות כללית אסתטיקה ד"ר עמוס לויאב, "בתקופה זו אנו רואים גידול במספר התלמידים שנמצאים בחופשה ומגיעים לבצע ניתוחים פלסטיים".

ניתוח האף הוא הפופולרי ביותר בקרב בני הנוער. את הניתוח ניתן לבצע החל מגיל 16 שבו מסתיימת התפתחות הפנים. הניתוח מתבצע תחת הרדמה כללית ואורך כשעתיים, ובסיומו מגובס האזור המנותח למשך שבוע. לאחר הורדת הגבס יורדת הנפיחות בהדרגה ונחשף המראה המעוצב של האף.

 

 

ניתוח הגדלת חזה הוא פופולרי מאוד בקרב צעירות ונשים מגיל 17 עד גיל 30. הניתוח מתבצע תחת הרדמה כללית, נמשך כשעה, ובמהלכו מוחדרים שתלי סיליקון מתחת או מעל לשריר החזה. התפרים נסגרים לאחר כשבועיים, ועל המנותחת ללבוש חזיית ספורט ייחודית כדי לשמר את עיצוב השד בשבועות הראשונים שלאחר הניתוח. מנגד, ניתוח הקטנת חזה מתאפשר גם הוא מגיל 17, והוא מבוקש על ידי נערות בעלות חזה גדול מאוד שפוגע בשגרת חייהן וגורם להן לכאבים בעמוד השדרה, וגם על ידי נערים מתבגרים שסובלים מהתפתחות חזה מסיבות רפואיות. ניתוח הקטנת חזה הוא מורכב יותר מניתוח הגדלת חזה והוא אורך בין שעתיים לארבע שעות. בניתוח ובו מעצבים מחדש את מראה השד באמצעות הזזת הפטמות. ניתוח נוסף שניתן לבצע באזור השדיים הוא לתיקון א-סימטריה שמתבטאת בגודל, בנפח, בצורה או במיקום של הפטמות. גם ניתוח זה מבוצע החל מגיל 17.

ניתוח הצמדת אוזניים הוא הנפוץ ביותר בקרב ילדים בגילאים 12-6, שכן מבנה האוזניים מתקבע סופית בשנים אלה. הניתוח מתבצע בהרדמה כללית, נמשך בין שעה לשעתיים ובמהלכו מבוצע חתך מאחורי האוזן שמאפשר את הצמדתה. רבים מהמבקשים לעבור ניתוח מסוג זה הם ילדים שטרודים ממראה אוזניהם ומנסים להסתיר אותן.

ד"ר לויאב: "כל בן או בת נוער שמגיעים אלינו לצורך ביצוע ניתוח נדרשים בהסכמתו של אחד מההורים או אפוטרופוס, ובמקרה של הורים גרושים נדרשת ההסכמה של שניהם. בזמן החופש הגדול אנו רואים גידול משמעותי במספר בני הנוער שמגיעים לניתוחים".

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר