מקבלי תואר הדוקטור באוניברסיטת חיפה (צילום: דן גושן)
מקבלי תואר הדוקטור באוניברסיטת חיפה (צילום: דן גושן)

168 דוקטורים חדשים באוניברסיטת חיפה

מספר מקבלי תואר דוקטור השנה הוא הרב ביותר בתולדות האוניברסיטה. 103 מבין מקבלי התארים הן נשים ו-65 הם גברים. "לקבל דוקטורט בישראל זה אות כבוד", אמר נשיא האוניברסיטה פרופ' רון רובין

פורסם בתאריך: 22.5.17 15:35

מספר מקבלי תואר דוקטור בטקס חלוקת התארים שערכה אוניברסיטת חיפה הוא הגבוה ביותר אי פעם, כאשר לא פחות מ-168 דוקטורים חדשים – 103 נשים ו-65 גברים – הצטרפו לקהילת בוגרי האוניברסיטה. בשנים קודמות נערכה צעדה של הבוגרים מגן האם לאודיטוריום, שם הם נערך טקס קבלת התעודה והתואר בנוכחות נשיא האוניברסיטה וראש העיר, אך השנה, בשל השיפוצים במרכז הכרמל, בוטלה התהלוכה.

בטקס השתתפו ראש העיר יונה יהב, נשיא האוניברסיטה פרופ' רון רובין, הרקטור פרופ' גוסטבו מש והדיקנית ללימודים מתקדמים פרופ' לילי אורלנד ברק. בדברי ברכתו אמר רובין: "לקבל תואר דוקטור בישראל זה אות כבוד. במדינה שלנו, בניגוד למקומות אחרים בעולם, לימודי הדוקטורט נעשים במקביל לחיים עצמם. אין הנחות, אין הקלות, אין זמן. וראו זה פלא – הדבר קורה, הדוקטורט נכתב והושלם. כפי שלעולם לא נוכל לראות בבניין הארץ הזאת את המובן מאליו, כך גם כל יצירה, מדעית ואחרת, שהוגיה חיים כאן, יש בה קסם ופלא. כל עבודה מדעית שנכתבת היא בבחינת מתנה לחברה הישראלית הצעירה. כל פתרון חדש לבעיה ישנה תשורה היא בעבור החוסן ואי הוויתור על השאיפה שלנו להיות הכל – נאורים, נבונים, חזקים ומכילים".

חברת הוועדה הכלל אוניברסיטאית ד"ר רוית אורן דיברה בשם הבוגרים ואמרה: "אמנם כולנו בעלי תואר דוקטור לפילוסופיה, אך מלאכתנו רק מתחילה. זו אחריותנו וזו חובתנו להחזיר לעולם משהו ממה שקיבלנו. לא רק להפיץ ידע אלא גם להדביק אחרים בלהט הזה של המחקר". אורן הדגישה שהתשתית שקיבלו הדוקטורים החדשים באוניברסיטת חיפה אפשרה להם לתעל את סקרנותם לאפיקים "אשר תרמו וימשיכו לתרום לחברה שבה אנו חיים".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר