סגן שביט בן משה ממעלות תרשיחא (צילום: דובר צה"ל)

קצין צה״ל ממעלות-תרשיחא השתתף בהבאת עצמותיו של חלל צה״ל לקבורה בישראל

אחרי 73 שנים, עצמותיו של חלל צה"ל טוראי מרטין דוידוביץ' ז"ל הובאו מצ'כיה לקבורה בישראל. מפק"ץ צלפים בגדוד 890, סגן שביט בן משה (21) ממעלות תרשיחא לקח חלק במשלחת המרגשת. סגן בן משה: "חיל הצנחנים הוא משפחה, מדובר באירוע היסטורי"

פורסם בתאריך: 31.10.21 16:44

 

משלחת מיוחדת של אגף משפחות, הנצחה ומורשת במשרד הביטחון ואגף כוח האדם בצה"ל טסה שבוע שעבר השבוע לפראג, בירת צ׳כיה, על מנת להביא לקבורה בישראל את עצמותיו של חלל צה"ל, טוראי מרטין דוידוביץ' ז"ל.

דוידוביץ' נהרג בתאונת אימונים בשנת 1948, במהלך קורס צניחה של הבריגדה הצ'כית, ומאז הוא קבור בבית העלמין היהודי החדש בפראג.

לבקשת משפחת החלל, שהוגשה לאגף משפחות, הנצחה ומורשת במשרד הביטחון ולצה"ל, ובאישור המועצה הציבורית להנצחת החייל יצא המבצע לדרך. המבצע המשותף של צה"ל ומשרד הביטחון תוכנן בקפידה בשלוש השנים האחרונות, בשיתוף נספחות צה"ל בצ'כיה, שגרירות ישראל בצ'כיה ומשרד ההגנה הצ'כי.

עצמותיו של חלל צה"ל טוראי מרטין דוידוביץ' ז"ל הוצאו והועברו לארון קבורה שעלה ארצה ביום רביעי (27.10). על קברו הישן, במקום הקבר הנוכחי, תוצב אנדרטה שאותה הביאה במיוחד המשלחת מישראל.

בשדה התעופה הבינלאומי בפראג נחת מטוס חיל האוויר הישראלי עם לוחמים ומפקדים מחטיבת הצנחנים, שנשאו את ארונו של טור' מרטין ז"ל. בנמל התעופה בצ'כיה התקיים טקס צבאי בהובלת החזן הצבאי הראשי, סגן-אלוף (מיל') שי אברמסון, ולמחרת הובא דוידוביץ' למנוחת עולמים בבית העלמין הצבאי בהר הרצל, בנוכחות בני משפחתו, המגיעים במיוחד מארה"ב לישראל.

לוחמים ומפקדים מחטיבת הצנחנים במשלחת החשובה (צילום: דובר צה"ל)

מפק"ץ צלפים בגדוד 890, סגן שביט בן משה, בן 21 תושב מעלות-תרשיחא. לשביט שישה אחים, השירות בחטיבה האדומה הוא עניין משפחתי, אחיו של שביט הוא מ"פ בסיירת צנחנים. שביט למד בפנימייה הצבאית בחיפה. שביט התגייס בנובמבר 2018 לחטיבת הצנחנים, הגיוס לחטיבה היה הגשמת חלום עבורו.

כאשר שאלנו את שביט אודות חוויה משמעותית שעבר בשירותו הצבאי שביט שיתף: "הייתי מפקד צוות בפלוגת המסלול, צה"ל יצא במבצע 'שומר החומות'. הוקפצתי לעזה יחד עם לוחמיי מאימון. בשיח שערכתי עם חיילי על תרחיש בו נידרש להיכנס למבצע רגלי ביקשתי מחיילי לשתף בתחושותיהם, חיילי ענו כי הם מרגישים בטוחים מכיוון שהם סומכים האחד על השני, הרי הכל זה בצוות, הייתי גאה בהם".

שביט לקח חלק במשלחת חשובה, היסטורית וערכית ומשתף בתחושותיו: "חיל הצנחנים הוא משפחה. אני מאוד שמח לקחת חלק ולייצג שם את החטיבה ואת הצבא הגדול. מדובר באירוע היסטורי אני מודה על הזכות לעלות את העצמות של החלל הצנחן הראשון."


 

 


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר