אולם מועצת העיר חיפה (צילום: בועז כהן)
אולם מועצת העיר חיפה (צילום: בועז כהן)

חברי קואליציית השינוי הגישו בקשה לכינוס מועצה שלא מן המניין

בין ההחלטות שמבקשת קואליציית השינוי לאמץ: הקמת קו חירום להורי ילדי החינוך המיוחד לטיפול בבעיות; גיבוש תוכנית אכיפה לטיפול בהשתוללות נהגים ומרוצי מכוניות, וכן החזרת הפעלת המגרשים העירוניים מהעירייה לידיה של אתו"ס

פורסם בתאריך: 15.11.21 17:39

חברי קואליציית השינוי הגישו היום בקשה לכינוס ישיבת מועצה שלא מן המניין להעלאת מספר נושאים לסדר היום. בין הנושאים אותם מבקשים חברי קואליציית השינוי להעלות נמצא תפקוד מערכת החינוך המיוחד, השתוללות נהגים ברחבי העיר, הסכמי חכירה שלא חודשו בשטח העיר התחתית ותביעות משפטיות; תפעול ותחזוקה לקויה של מגרשי הספורט-דשא, והחזרת תאורה במקום התאורה שפורקה במגרשי הספורט-דשא לאור מצבם המיתדרדר של המגרשים מאז העברתם לעיריית חיפה מאתו"ס; גביית דמי שימוש בגין מגרשי הספורט ואופן הקצאתם לקבוצות, תאורה במגרשי הספורט ברחבי העיר (בגני שעשועים).

 

תפקוד מערכת החינוך המיוחד

בסעיף זה כתבו חברי קואליצית השינוי כי "משיחות עם הורים רבים עולים טענות על כשלים בתפקוד המערכת מכל רחבי העיר. קיימת בעיה קשה בתחום ההסעות כאשר ילדים מגיעים באיחור קבוע של חצי שעה עד שעה למסגרות החינוכיות תוך פגיעה קשה בילד , דבר המשפיע לרעה על כל ההתנהלות היומית של הילדים בכיתה. הורים אינם יודעים אם תהיה מלווה או לא תהיה מלווה לילד בהסעה ואם אין מלווה אז הילד נשאר בבית, דבר שהוא בלתי סביר לחלוטין,  כי כאשר מלווה לא יכול להגיע מכל סיבה, ההורה ייאלץ להסיעו לבי"ס ואם אינו יכול, הילד יישאר בבית. ילדים אשר גרים במרחק של רבע שעה מבי"ס נאלצים לעשות עם נהג ההסעות סיבוב של שעה וחצי לאיסוף של כל הילדים ממקומות מרוחקים, (רכסים למשל), מה שמאלץ אותם לקום בשעה מוקדמת מאוד… הורים לילדים בחינוך המיוחד מיואשים, איכות חייהם נפגעת משמעותית, עבודתם נפגעת, הם מפסידים ימי עבודה רבים, מגיעים באיחור פעמים רבות, לר הגיוני וחמור שאנו כרשות עירונית מאפשרים מציאות זו. החמור ביותר שהורים טוענים שוב ושוב שאין עם מי לדבר, אין גורם שאפשר לפנות אליו במיידי, ימים שלמים הם עסוקים בלרדוף אחרי גורמי המקצוע האמורים לעזור להם, פעמים רבות כשכבר מצליחים לתפוס מישהו, מקבלים יחס לא הוגן וחסר סבלנות".

במסגרת נושא זה, מבקשים חברי קואליציית השינוי לאמץ הצעת החלטה לפיה יוקם במידי קו חירום פעיל, לכל תלונה. כל הורה עם כל בעיה שיש לפתור כגון הסעה שעדיין לא הגיעה, ההורה יקבל מענה מידי. קו החירום יהיה פעיל מהשעה 7:00 ועד לסיום יום הלימודים; לבצע סקר רחב בקרב כל ההורים, בכדי לשמוע על בעיותיהם, ללמוד ולפתור. תוצאות הסקר יוצגו למועצת העיר בתוך חודשיים מהיום; אגף החינוך יציג תכנית לפתרון בעיית האיחורים של נהגי ההסעות, התכנית תוצג למועצת העיר הקרובה, וכי אחראי ההסעות יבנה מסלול נכון והגיוני שנהג הסעות אוסף מאותו אזור מגורים כך יוקם מאגר מלוות להסעים לרבות מחליפות אשר יתנו מענה במיידי כאשר מלווה לא מגיעה להסעה.

 

השתוללות נהגים ברחבי העיר

"בחודשים האחרונים אנו עדים לתופעה של השתוללות נהגים ברחבי העיר תוך סיכון תושבים ויצירת מפגעי רעש קשים המטרידים את מנוחת התושבים ופוגעים באיכות חייהם. תלונות נרחבות עולות ביחס לקיומן של מרוצי מכוניות בכבישים מרכזיים בעיר, בעיקר בשעות הלילה תוך סיכון חיי אדם ומטרדי רעש קשים. התופעה מקיפה אזורים רבים ברחבי העיר. התופעה אינה מטופלת וצוברת תאוצה ומתרחבת למספר רב של אזורים. לצערנו משטרת ישראל אינה שמה את כובד משקלה בנושא למרות פניות חוזרות ונשנות של חברי מועצה ושל ועדת הבטחון של עיריית חיפה לגורמי השיטור התופעה אינה מטופלת. נדרש למגר את התופעה בהקדם  כדי לאפשר לתושבי העיר איכות חיים סבירה", כתבו חברי קואליציית השינוי בבקשה.

בהתאם לכך, מבקשים חברי קואליציית השינוי לאמץ הצעת החלטה לפיה סיירת הבטחון העירונית תפגין נוכחות במוקדים העיקריים ביחד עם משטרת ישראל במשך כל לילה בשבועות הקרובים; וכי ראש העיר ונציגים ממועצת העיר יפגשו עם מפקד תחנת משטרת חיפה ויגבשו בכוחות משותפים משולבים, עירוניים ומשטרתיים תכנית אכיפה קשוחה לטיפול במטרד מסוכן זה לטווח הארוך.

 

תפעול ותחזוקה לקויה של מגרשי הספורט-דשא

"ביום 22.10.20 הודיעה ראש העיר לאתו"ס, באמצעות היועצת המשפטית לעירייה באופן חד צדדי, כי היא מורה על הפסקת ההתקשרות בין עיריית חיפה לאתו"ס בקשר למגרשים המפורטים להלן, וביטול רשות השימוש שניתנה לאתו"ס בהם, כאשר המשמעות היא החזרת מגרשי הספורט –דשא אשר נמסרו לתפעול אתו"ס, לרשות הספורט העירונית של עיריית חיפה החל מיום 1.1.21. ההחלטה התקבלה ללא שנמסרו להנהלת אתו"ס, לדירקטוריון אתו"ס ו/או לכל גורם מקצועי אחר באתו"ס נימוקים ו/או הסבר בכתב להחלטה אשר התקבלה ב"הנהלת העירייה" כפי שמצוין במכתב, וללא שהחלטה זו של "הנהלת העירייה" צורפה למכתב.
"הטענה של ראש העיר היתה כי העברת המגרשים הנ"ל מתאגיד אתו"ס לעיריית חיפה תגרום לייעול התפעול ומשכך – להפחתת הוצאות תפעול. כל המגרשים הועברו כאשר הם במצב אחזקה מעולה, כולם בעלי רישיון עסק בתוקף, אישור משטרה, בטיחות, כבוי-אש ומשרד העבודה, כל התאורה פועלת, הדשא מטופח וללא כל טענה מצד המשתמשים כלפי אתו"ס על רמת הפעלת המגרשים. במיוחד יש לציין את אצטדיון אתלטיקה קלה שבו סיימה אתו"ס בסמוך להעברתו לעירייה שיפוץ נרחב כולל הוספת מסלול חימום, החלפת כל מסלול הרקורטן לחדש ושיפוץ תשתיות כולל החלפת ארון חשמל, הגדלת קיבולת החשמל, פנסי תאורה חדשים ועוד.

"ככל שחלף הזמן התבררה גודל הטעות. המהלך הביא לכך שקיבלנו תלונות רבות מתושבים, בעיקר הורים לילדים. עיקר התלונות הגיעו ביחס למגרשי אבי רן ולמגרשי אתו"ס במבואות הדרומיים של חיפה ולמגרשים הנוספים בקרית חיים. המצב במגרשי אתו"ס הוא שכיום אין תאורה כלל, והמגרש של הדשא הסינטטי מושבת במרבית השטח עקב אי יכולת לתקן תקלה בפיצוץ צינור מים (תקלות שתוקנו ע"י אתו"ס לא יאוחר מיום/יומיים ממועד התרחשותן), וכעת כבר למעלה מ- 7 חודשים הדשא הסינטטי שם מושבת ולא מתאמנים. בעיה נוספת היא היעדר מושבים לצפייה להורים ולאורחים, היעדר הצללה בספסלי התצפית שכן קיימים בחלק מהמגרשים, תחזוקה לקויה של המדשאות וחוסר תאורה במלתחות לילדים. היה ניתן לחשוב כי העברת האחריות לרשות הספורט תביא לא רק להתייעלות אלא גם לניהול ושיפור מצב המגרשים, אך בפועל תחזוקתם הלכה והתדרדרה. בנוסף, המצב באצטדיון אתלטיקה קלה בנו"ש הוא של טענות בטיחות חמורות של משרד העבודה לגבי הטריבונה עד כדי איום בהשבתת האצטדיון.

הצעת ההחלטה שמבקשת קואליציית השינוי בנושא מגרשי הספורט כוללת את חידוש ההתקשרות בין עיריית חיפה לבין אתו"ס לפי ההסכם, באופן שאתו"ס תחזור ותקבל רשות השימוש והתפעול במגרשים הנ"ל כפי שהיה עד ליום 31.12.20, כשמועד חידוש ההתקשרות יהיה החל מיום 1.1.22; לתקצב את אתו"ס בגין העלות המלאה והכוללת של אתו"ס בתפעול המגרשים בנוסף לכל תקצוב אחר שאותו תאשר מועצת העיר לאתו"ס לשנת 2022, הכל על פי תחשיב שיועבר ע"י אתו"ס לאישור ועדת הכספים של העירייה; להנחות את חברת אתו"ס להכין בתוך חודש מהיום תסקיר על מצב המגרשים והפעולות הנדרשות להסדרת כלל הליקויים הנוגעים לתחזוקה שוטפת במגרשי הספורט, וכן הצעה לשיפוץ ושדרוג מגרשי הספורט, (תאורה, דשא סינטטי, הצללה לקהל ההורים, ספסלים וכו'), ובצידה אומדן עלויות כספיות אשר יובאו לאישור ועדת הכספים של העירייה, לצורך כך תאושר לנציגי אתו"ס כניסה למגרשים בהודעה מראש לרשות הספורט של עיריית חיפה.

גביית דמי שימוש בגין מגרשי הספורט ואופן הקצאתם לקבוצות

כותבים חברי קואליציית השינוי בנושא זה: "בעקבות הסדרת השימוש במגרשי הספורט (מגרשים פתוחים ואולמות עירוניים) וגביית דמי שימוש מהקבוצות עולה כי בפועל, תקציב התמיכות אשר גדל לטובת הספורט, בפועל קטן משמעותית בעבור הקבוצות הנדרשות לשלם דמי שימוש גבוהים בגין מגרשי הספורט והאולמות. יתירה מכך, מתלונות שהגיעו לידינו עולה חשש להקצאה לא שוויונית של מגרשי הספורט והאולמות בין הקבוצות, בעיקר ביחס למגרשי הכדורגל. זאת ועוד, עמותות ספורט שלא ביקשו לקבל תמיכה עירונית נדרשות כעת לשלם עשרות אלפי שקלים על מגרשי הכדורגל מה שיביא בהכרח לפגיעה בילדים עצמם, רבים מהם משכבות סוציו אקונומיות נמוכות".

לפיכך, מבקשים חברי קואליציית השינוי לאשר הצעת החלטה לפיה "מועצת העיר מנחה את מנהל רשות הספורט למנות אדם אחר שאינו קשור בהווה או בעבר לקבוצות הספורט. מנהל רשות הספורט ידאג לפעול להקצאת מגרשים באופן גלוי ושוויוני בהתאם לגודל הקבוצות וצרכיהן. ייערך מחירון דמי שימוש בעבור המגרשים הולם וראוי שיאפשר לקבוצות הספורט להשתמש במתקנים העירוניים מבלי שהדבר יביא לקריסת הקבוצות או להעלאת שכר הלימוד של המתאמנים בגין זאת. מחירון המגרשים יובא לאישור ועדת כספים וועדת תמיכות".

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. רוחמה

    רק לא אתו"ס. זה הרי גוף כושל ומיותר שאחראי לכך שאין תרבות בחיפה, למרות תקציבי העתק המועברים אליו. מה גורם לחלק מחברי המועצה לתמוך בו כל כך?

  2. ד״ר בר מעיין

    תזכירי לי איזה אירועי תרבות יש בעיר מאז שזה עבר לעירייה
    ראשת העיר מצטיינת בעיקר במספר הכשלנות שלה

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר