המנוח סמיון ויולין ז״ל בן 93 כשנרצח באכזריות (צילום: דוברות משטרת מחוז צפון)

פוענח רצח אכזרי מלפני 6 שנים והוגש כתב אישום נגד אילן אפשטיין ממעלות-תרשיחא

רצח אכזרי שארע במעלות-תרשיחא לפני 6 שנים פוענח ע"י הפקת פרופיל DNA מגרב שנמצאה בזירת הרצח. היום (ה') פרקליטות חיפה תגיש נגד החשוד אילן אפשטיין, 30, תושב מעלות כתב אישום בבית המשפט המחוזי.

פורסם בתאריך: 9.12.21 16:16

 

כתב אישום ובקשה למעצר הוגשו הבוקר, חמישי, נגד אילן אפשטיין (30) תושב מעלות בגין רצח סמיון ויאולין ז"ל שהיה בן 93 במותו.

לפני 6 שנים ב-2016 לפנות בוקר, הוזנקו שוטרי משטרת ישראל לזירת רצח בתוך דירה בעיר מעלות.

בדירה נמצא גופת קשיש כבן 93 ועליה סימני אלימות קשים, בחוות דעת הפתולוג נקבע כי מותו נגרם מחבלות בראש וחניקה.

מחקירת הזירה עלה כי הרצח בוצע במהלך מאבק של הקשיש עם פורץ שנכנס לדירה. הפורץ שניסה להחריש את תנועתו נכנס לדירה ללא נעלים, אך הופתע מערנותו של הקשיש והחל לתקוף אותו באכזריות באזור הפנים עד אשר גרם למותו. במהלך התקיפה אחת מגרביו של החשוד נפלה ונשארה בצמוד לגופה.

במהלך החקירה ולאורך השנים ניסו החוקרים להפיק פרופיל DNA מהגרב, אך ללא הצלחה.

בעקבות התפתחות טכנולוגית בתהליך הפקת ראיות DNA, חוקרי משטרת ישראל חוזרים ובוחנים ראיות שתפסו בתיקים לא מפוענחים. ואכן בחינה מחודשת של הגרב שנמצאה בזירה אפשרה הפקת פרופיל DNA אשר הוביל לחשוד ברצח, תושב העיר שהיה בן 25 בזמן הרצח.

חקירה סמויה נפתחה והחוקרים החלו לאסוף ראיות כנגד החשוד, כחלק מהחקירה, פרסמה המשטרה לעיתונות ובפייסבוק תמונת קלסתרון שלו. תושבים רבים דיווחו למשטרה כי הם מזהים את החשוד מסתובב בעיר מעלות, עם ביסוס החשד, החשוד אילן אפשטיין נעצר ולאחר 50 יום של חקירה מאומצת, נאספו ראיות נוספות שהביאו להגשת כתב אישום הבוקר על ידי פרקליטות חיפה בעבירת רצח כנגדו.

ר׳ מחלק רצח בימ״ר צפון רפ״ק אריק לוגסי: "חקירת הרצח הביאה אותנו להיכרות עם מהלך חייו של הקורבן, מר סמיון ויולין ז״ל שהיה בעברו קצין בצבא האדום שנלחם במלחמת העולם השניה בנאצים. עלה לארץ ופיתח את תחום הסייף התחרותי בעיר מעלות, לוחם אמיתי, שגם בגילו המופלג (93) ניסה להיאבק עם פורץ צעיר בכמעט 70 שנה ממנו. אנחנו מסופקים מכך שהחשוד לא יחמוק מעונש, ואנחנו עושים הכל ולא מרפים כדי להביא לפענוח עוד מקרי רצח, גם אם עברו שנים רבות מאז שבוצעו"


 

 


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר