(צילום: א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE)
(צילום: א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE)

כתב אישום מזעזע: היכו, כבלו וחטפו את תושב חיפה בניסיון לסחוט ממנו קרקעות שבבעלותו

כתב האישום שהוגש אתמול (שני) לבית המשפט המחוזי מגולל סרט אימה שעבר על תושב העיר, כאשר תושב עכו ותושב השטחים חדרו לביתו, היכו אותו בפטיש בעודו כבול, גנבו חפצים יקרי ערך וחטפו אותו לכיוון השטחים

פורסם בתאריך: 28.12.21 12:54

פרקליטות מחוז חיפה (פלילי) הגישה אתמול (שני) לבית המשפט המחוזי בעיר כתב אישום נגד פיראס עלי (38), ניהאד חטיב (46) מעכו ועז א-דין ג'ראדאת מהשטחים בגין סחיטה באיומים ובכוח, חטיפה, שוד וחבלה ועוד.

בכתב האישום, שהגישה עו"ד נג'וא סלימאן, נטען, כי הנאשמים עלי וג'ראדאת, ביחד עם אדם נוסף, קשרו קשר לסחוט בכוח מתושב חיפה חלקות אדמה שבבעלותו. על פי כתב האישום, עלי הגיע לאזור ג'נין כדי לאסוף את ג'ראדאת ואדם נוסף לתוך שטחי ישראל (זאת על אף שידע שאין להם אישור כניסה כחוק). השלושה, כך נטען, נסעו לביתו של תושב חיפה, שם כבלו את ידיו ורגליו באזיקונים, מנעו ממנו לקרוא לעזרה והיכו אותו בכל חלקי גופו.

עוד נטען בכתב האישום, כי בעוד תושב חיפה כבול בביתו בידיו וברגליו, החלו השלושה לחטט בארונות, על מנת לאתר את המסמכים הקשורים לבעלותו על חלקות האדמה. במקביל, כך נטען, הם לקחו מהארונות חפצים יקרי ערך. במקביל, האדם הנוסף היכה את תושב חיפה ברגלו באמצעות פטיש שמצא בדירה בעודו שוכב כבול על הרצפה, בעוד עלי היכה באמצעות הפטיש בראשו, תוך שהוא מאיים עליו: "היום אתה הולך למות אם אתה לא חותם על כל האדמות" – כך על פי כתב האישום.

בהמשך, כך נטען, הכניסו הנאשמים את תושב חיפה לרכב ונסעו אל ביתו של עלי בעכו, שם הייתה נוכחת גם בת זוגו, ניהאד חטיב.

על פי כתב האישום, הנאשמים הושיבו את תושב חיפה החבול בסלון הבית ואיימו עליו כי אם במהלך הלילה  לא יחתום על כל הניירת, הוא ימות. או אז, כך נטען, התקרבה חטיב אל המתלונן והורתה לו לחתום על המסמכים באומרה לו, כי עליו לחתום על מנת שלא יהרגו אותו. תושב חיפה החבול והמבוהל נאות לחתום על המסמכים.

 

 

עוד נטען בכתב האישום, כי מיד לאחר מכן, התקשר עלי אל עורך דין השוהה ברשות הפלסטינית ואמר לו שתושב חתם על כל המסמכים, וכי הם יגיעו להיפגש עימו במחסום הסמוך לכניסה לג'נין.

למזלו של תושב חיפה, נטען בכתב האישום, במהלך סיור שגרתי חלפה ניידת משטרה על פני הרכב, שבו הובילו אותו הנאשמים. כאשר עלי יצא מהרכב על מנת לדבר עם השוטרים, ג'ראדאת ניסה למנוע מתושב חיפה לקרוא לעזרת השוטרים, בעוד חטיב מאיימת עליו. אלא שתושב חיפה הלם בדלת הרכב באמצעות רגליו, פתח אותה וירד מהרכב כשהוא אזוק בידיו וצעק לעזרת השוטרים "משטרה, משטרה, תצילו, רוצים לרצוח אותי". השוטרים, שהבחינו במצוקתו, חילצו אותו כשהוא חבול וכבול בידיו.

בכתב האישום מיוחסות לנאשמים עבירות של סחיטה באיומים ובכוח, חטיפה לשם סחיטה או איום, שוד בנסיבות מחמירות וחבלה בכוונה מחמירה. לעלי מיוחסת גם עבירת הסעת תושב זר, ולג'ארדאת מיוחסות גם עבירות של כניסה וישיבה בישראל שלא כדין וכניסה וישיבה בישראל שלא כדין.

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר