ברוך יעקבי (צילום: אסף שחר)
ברוך יעקבי (צילום: אסף שחר)

מי רוצה להיות מורה?

בעידן הזום והלמידה מרחוק, ברוך יעקבי קורא לאנשי החינוך להחזיר את החינוך לבית הספר ולהציב סדר יום חדש

פורסם בתאריך: 30.12.21 16:14

אנחנו, ילדי התקופה, דור הבייבי זום. עזבו אותנו מסיכומי סוף שנה. מחוברים למסך, מרחפים בסביבות ענן, הוליכו אותנו שולל אחר קשקשת הזומזומיה. בממלכת הנתונים והמדידה שכחו אותנו בבית, ויתרו עלינו מזמן. הלמידה מרחוק התאימה להם כמו כפפה ליד. יחסים בין בני אדם כתוצר אינסטנט, אינטימיות כוזבת. פתח וסגור, השתמש וזרוק. רגע אתה שם, מחייך לעצמך בסיפוק, ועוד שנייה, בלחיצת כפתור, יד נעלמה מעלימה אותך. אנחנו, ילדי התקופה, לא מעניינים אף אחד.

אנחנו, ילדי התקופה, נותרנו לבד, זו חוויית נטישה. ההורים טרודים בבעיות פרנסה, בדאגות קיום, המורים מוטרפים, גל של עזיבות. מי רוצה היום להיות מורה, להיכנס לכיתה, מי רוצה לנהל בית ספר, שומר נפשו ירחק. למרות זאת, דור הבייבי זום נבון דיו כדי לראות את חצי הכוס המלאה – בזכות בתי הספר, למרות המערכת. המורים שלנו, יש בהם כאלה שהניצוץ בעיניהם לא כבה, מתמודדים במסירות על נפשנו. אבל ראו, הפסדנו במלחמה הכי חשובה.

ההוגה בל הוקס, שהלכה לעולמה לאחרונה, דיברה על חריגה בחינוך, בזכות הסטייה מהמקובל (לא למדנו עליה בשיעור אזרחות, כנראה זה חתרני מדי). הוקס דיברה על חינוך המחפש דרכים לפרוץ את הקיבעון במיקומים חברתיים, מעמדיים, רגשיים ומגדריים (הכל פוליטי, שימבורסקה צדקה. כן, אנחנו גם קוראים שירה). הוקס קראה למורים לגלות את העצמיות ואת העצמאות שלהם לנוכח הכוחות המשתקים שפועלים עליהם. היא עודדה אותם ליצור פעולה אנטי-ממשמעת, שעיקרה התביעה לממש חירות אישית.

 

 

לכן, אנשי חינוך, אנחנו קוראים לכם – תחזירו את החינוך הביתה. תזכרו על מה חלמתם כשהגעתם לבתי הספר, את התשוקה לעשות חינוך כלבבכם. אל תחמיצו את ההזדמנות לבניית קשר אנושי. זו זכות הקיום של בית ספר. הדיון על הרלוונטיות של המערכת מוצה (היא לא), השינוי מתחיל בכם. אל תגידו יום יבוא ותרוצו לקבל אישור (לא תקבלו) – הביאו את היום!

אנחנו, ילדי התקופה, מזמינים אתכם לחריגה. המומחים יעסקו בחובתה של המדינה להציל את מערכת החינוך מקריסה. לכם נאמר – תחרגו לעבר חינוך אישי, המעורר שאלות של זהות ושייכות, הציבו סדר יום חדש. הקטינו את נפח שעות הלימוד, תנו מקום מרכזי לשיעורי ספורט ואמנויות, השאירו מאחור את תוכני הלימוד המשמימים של תחומי הדעת. אפשרו לנו למידה פעילה, חווייתית, משחקית, רלוונטית לחיים במאה ה-21. שימו במרכז ערכים של השכלה, שוויון דמוקרטי ומגדרי, צדק חברתי וקיימות סביבתית. תנו לנו ולעצמכם שגשוג והגשמה עצמית.


  • ברוך יעקבי הוא מנהל בית הספר עין הים

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר