דניאל סיגלוב
דניאל סיגלוב

משהו נסדק

דו קיום הוא מארג עדין של הרבה פיסות שנתפרו יחד לאורך עשרות שנים. ימי "שומר חומות" פרמו חלק מהתפרים. דניאל סיגלוב קורא לכולנו להפיק לקחים 

פורסם בתאריך: 30.12.21 16:46

כמו חברות, דו קיום נמדד בעיתות מצוקה ואתגרים, וימי "שומר חומות" היו כאלה. חיפה, לצערי, לא עמדה במבחן. לכן, יהיה זה מן הראוי ללמוד את הלקחים ולהפנימם לפני המבחן הבא.

חיפה התברכה לאורך ההיסטוריה שלה ביכולתה לקיים חיים משותפים של יהודים וערבים  והתפארה בהיותה עיר שבה התושבים היהודים והערבים ידעו לשים בצד את המחלוקות. אירועים כמו "חג החגים" היוו מגדלור, סמל ודוגמה לחיים ביחד ולכבוד הדדי. ברגעי משבר, והיו לא מעט כאלה במהלך השנים, למשל השריפות בכרמל, כולם התגייסו לטובת מי שנפגעו ואיבדו את ביתם ורכושם. אבל משהו בשנים האחרונות ובעיקר בשנה האחרונה נסדק.

גורמי קיצון שחדרו לעיר שלנו מנסים לפגוע בדו קיום. בשנים האחרונות אנו עדים ליותר ויותר הפגנות של גורמים ששמו לעצמם למטרה לחבל ביחסים המשותפים שלנו. הפגנות של הסתה ושנאה.

השיא היה השנה. הפגנות שבחלקן היו אלימות. דבר שעד לפני זמן קצר היה בלתי נתפס. כל הפגנה כזאת יצרה סדקים קטנים בחיים המשותפים שלנו בעיר. לצערי, בחודש מאי במהלך מבצע "שומר החומות", אותם גורמי קיצון הצליחו לסדוק סדק גדול יותר בדו קיום. הפרעות האלימות חצו רף שלא דמיינו שייחצה, ניסיונות לפגוע פיזית בעוברי אורח, פגיעה ברכוש ובבתי עסק והשארת שובל של הרס. הרס רכוש, אבל בעיקר הרס אמון בין יהודים וערבים.

 

 

גורמי הקיצון, שהחליטו לחבל בדו קיום, חלקם כלל לא מתגורר בעיר וחלקם עברו לגור בה אך ורק לצורכי לימודים. אותם גורמי קיצון אינם שייכים לחיפה, אין להם אהבה לעיר ולא רצון להיות חלק ממנה.

בנוסף, לצערי הרב, גם ההנהגה המקומית נעלמה כלא הייתה. מצד אחד, נבחרי הציבור של המגזר הערבי לא ניסו להרגיע את השטח ואף תרמו לליבוי האש, ומצד שני, ראש העיר התעוררה מאוחר מדי, וגם כשכבר התעוררה לא פעלה לכיבוי השריפות ולהרגעת הרוחות. במצב של חוסר הנהגה האנרכיה והכאוס שולטים. במצב של חוסר הנהגה אותם גורמי קיצון יכולים באין מפריע להמשיך ולחרב את מה שנבנה כאן במשך עשרות שנים.

לסיכום, דו קיום הוא מארג עדין של הרבה פיסות שנתפרו יחד לאורך עשרות שנים. ימי "שומר חומות" פרמו חלק מהתפרים. חובה על כולנו ללמוד ולהפנים את הלקחים, כדי שהמארג שכל כך יקר לכולנו ושנבנה בעמל רב, יתאחה וישוב לקדמותו. כי כל אפשרות אחרת היא בלתי נסבלת לכל מי שחיפה יקרה לליבו.


  • דניאל סיגלוב הוא פעיל ימין

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר