בית הספר מזור (צילום: בועז כהן)
בית הספר מזור (צילום: בועז כהן)

בלעדי: המסלול הדו לשוני יעבור מחופית למבנה בית ספר מזור בקרית אליעזר

תלמידי המסלול הדו לשוני יעזבו בעוד שנה את חופית ויעברו ללמוד במבנה משלהם בקרית אליעזר. הבעיה היחידה שנותרה היא כיתה ז׳ במסלול, שעל פי הצעת העירייה היא תעבור לבדה לבית הספר עירוני א׳ ההורים מתנגדים.

פורסם בתאריך: 7.6.22 10:24

תלמידי המסלול הדו-לשוני בחיפה יעברו לראשונה ללמוד במבנה משלהם – בית הספר מזור בקרית אליעזר, לא יאוחר משנת הלימודים הבאה תשפ״ג (2023 – 2024). כך נמסר לנציגי ההורים בישיבה שהתקיימה ביום שני (אתמול) בעיריית חיפה בהשתתפות מנהל המחוז במשרד החינוך ד״ר סער הראל וראש עיריית חיפה עינת קליש רותם. כך נודע ל״כלבו – חיפה והקריות.

יצוין שכרגע משמש מזור כבית ספר ״חם״ למוסדות חינוך שונים בעיר שזקוקים למבנה באופן זמני מסיבות שונות. למשל, כיום לומדים במבנה ששופץ לאחרונה ע״י העירייה, תלמידים מבית הספר ליאו באק, לאחר שבבית ספרם החלו עבודות לקראת הסרת האסבסט מתקרת מבנה בית הספר התיכון. בישיבה הובהר כי יעשו מאמצים להקדים את כניסת תלמידי המסלול הדו לשוני למבנה מזור עוד במהלך שנת הלימודים הנוכחית אם יתאפשר הדבר. עם המעבר יזכו התלמידים הלומדים במסלול למעשה לראשונה למבנה משלהם. עד כה התארחו התלמידים בבית הספר אחמדיה בכבביר וכעת בחופית שבשער העליה. עוד נאמר בפגישה שמשרד החינוך יפעל להוצאת סמל מוסד עצמאי לדו לשוני שהוא תנאי הכרחי לפתיחת בית ספר. מדובר בהישג גדול להורים ולקהילת ״יד ביד״ (עמותה שהוקמה במטרה לקדם ולפתח בישראל חברה משותפת לערבים ויהודים –ש״מ) שניהלו מאבק עיקש נגד עירית חיפה ומשרד החינוך שהתנגדו למהלך.

 

 

כפי שפורסם ב״כלבו – חיפה והקריות״ מאות הורים חתמו על עצומה הקוראת להעניק להם מבנה בית ספר עצמאי ואף הפגינו מספר פעמים מול העירייה ומול בנין משרד החינוך במחוז. בסופו של דבר המאבק השתלם ומשרד החינוך חזר בו מכוונתו שלא להעניק סמל מוסד לבית הספר בטענה של מיעוט תלמידים. בשיחות עם ההורים בעבר הם שיבחו את הנהלת בית הספר חופית בה הם פועלים בשנים האחרונות אולם הם הביעו רצון לצמוח באופן עצמאי ולקבל ניהול עצמאי ופדגוגיה ייחודית. כרגע נותרה בעיה אחת והיא כיתה ז׳ שתיפתח בשנת הלימודים הקרובה ותתווסף למסלול הצומח. במשרד החינוך מציעים להורים לפתוח את הכיתה בבית הספר עירוני א׳, אולם ההורים חוששים מכיוון שהם יהיו שם לבד ולא עם שאר תלמידי המסלול. מדובר בכיתה שכבר עברה מכבביר לחופית ועכשיו תצטרך לעבור שוב לבית ספר חדש לבדם. הורים לא מעטים אינם מרוצים מההצעה הזו וחושבים על מציאת אלטרנטיבות אחרות.

מעיריית חיפה נמסר: "בהמשך למאמצי עיריית חיפה ולפגישות הרבות שקיימה ראש עיריית חיפה, עינת קליש רותם, עם נציגי ועד ההורים של בית הספר "יד ביד", זימנה אתמול בערב ראש העיר את נציגי ועד ההורים של בית הספר לפגישה עימה ועם מנהל מחוז חיפה במשרד החינוך, ד"ר סער הראל. כמו כן, נכחו בפגישה חברת מועצת העיר ומחזיקת תיק החינוך בעיריית חיפה, סיגל ציוני, נציגים ממשרד החינוך מחוז חיפה, יו"ר משותפים של "יד ביד" וכן נציגי הורים".

בפגישה, שהתנהלה ברוח טובה ועניינית ובאווירה של שיתוף פעולה, חידדה ראש העיר את מחוייבותה בפועל להמשך פיתוחו של בית הספר, וציינה כי תוכנית האב לחינוך, אותה מקדמת העירייה, מתייחסת גם למוסד זה, תוך שהיא מדגישה, כי הנושא עלה בעבר בפגישה שנערכה בינה לבין שרת החינוך, ח"כ ד"ר יפעת שאשא ביטון. מנהל המחוז הציג סקירה מקיפה על הסוגייה והביע את עמדתו המקצועית של משרד החינוך בכל הנוגע למוסד ועתידו ופירט את הקריטריונים ואת התנאים הדרושים לצמיחתו של המוסד. בפגישה נדון נושא עתיד בית הספר היסודי והתנאים להכרה וקבלת סמל מוסד, בהתאם לתנאי והנחיות משרד החינוך, לרבות מספר הכיתות בכל שכבה ותמהיל התלמידים בהן, תוך שמירה על האיזון הנדרש ובהתאם – הסדרת מעברו של בית הספר למבנה אשר יבטיח את צמיחתו והתפתחותו".

בפגישה העלו ראש העיר ומנהל המחוז אפשרויות שונות, לרבות שימוש במבנה בית הספר "מזור", לטובת בית הספר. עוד סוכם, כי תלמידי כיתה ז' ילמדו בבית הספר "עירוני א'", ויזכו למשאבים, תמיכה ולכלל התנאים אשר יתרמו ויביאו לצמיחתם. ראש העיר בישרה להורים בפגישה שהתקיימה עימם בעבר על החלטתה לאפשר הקמת גן חובה דו לשוני ציבורי בשנת הלימודים תשע"ד, ובכך תסייע להורים שלא ייאלצו יותר לשלם עבור החינוך הדו לשוני בגני הילדים – כפי שהם נאלצים לעשות כיום. מהלך זה ייצור רצף חינוכי ציבורי תחת כנפי עיריית חיפה. בנוסף ציינה ראש העיר, כי כל הפתרונות שהועלו בישיבה היום נועדו להביא לידי מימוש את השאיפה לקיום מבנה קבוע לבית הספר, שהינו מוסד חשוב ביותר לעיר חיפה, והדגישה כי תמשיך לתמוך בהשגת מטרה זו, כפי שעשתה בעבר".

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר