בית הספר דוד ילין (צילום: שושן מנולה)
בית הספר דוד ילין (צילום: שושן מנולה)

לא תהיה הגרלה: שתי כיתות מחוננים ייפתחו בדוד ילין

במשרד החינוך הצליחו לגבש פתרון יצירתי לבעיית המקום שבגללה כמעט נאלצו למיין את המחוננים באמצעות הגרלה: כל כיתה תלמד במשך שבוע, לסירוגין, במכון הביולוגי בית פנחס בגן האם

פורסם בתאריך: 23.6.17 19:26

התלמידים שישתתפו בתוכנית המחוננים בשנה הבאה לא ייבחרו בהגרלה, כפי שתוכנן בתחילה. מנהל המחוז במשרד החינוך ד"ר סער הראל בישר היום ל"כלבו – חיפה והצפון" שנמצא פתרון לפתיחת כיתת מחוננים שנייה בשנה הבאה במסגרת הקיימת בבית הספר דוד ילין. לפי הפתרון שגובש, הכיתות בבית הספר ילמדו לסירוגין במשך שבוע במכון הביולוגי בית פנחס שנמצא בשטח גן החיות בגן האם, וכך יתפנה מקום לכיתת המחוננים הנוספת. יצוין שבעוד שנתיים יעבור בית הספר לשטח שבו פועל כיום בית הספר התיכון חוגים.

לפני כשבועיים הודיע בית הספר דוד ילין ל-60 בוגרי כיתות ב' שאותרו כמחוננים שהוא אינו יכול לקלוט את כולם משום שבבית הספר אין מקום לפתיחת כיתה שנייה. הפתרון שגובש בתחילה הוא עריכת הגרלה שבאמצעותה ייבחרו 26 התלמידים שירכיבו את הכיתה. הורי התלמידים שאותרו התקוממו על הפתרון ושלחו מכתב לראש העיר יונה יהב ולהראל במחאה על ההחלטה, ובו הם הדגישו שהגרלה אינה תהליך מיון ראוי בעיניהם.

הראל: "מצאנו פתרון יצירתי ביותר שמסייע לנו לפתוח שתי כיתות מחוננים במרחב החינוכי של דוד ילין. החלטנו שכל בית הספר יוגדר כייחודי ושתלמידיו ילמדו במכון הביולוגי. בפתרון הזה כולם מרוויחים. התלמידים יוכלו לבצע עבודות חקר ברמה גבוהה, שתהיה חלק מהלמידה המשמעותית שלהם הכוללת גם לימודי קיימות וגם לימודי מדע. המכון נמצא בתוך גן החיות וזה משדרג את חוויית הלמידה. זו תהיה הפדגוגיה הייחודית של בית הספר".

לדבריו, למכון הביולוגי יש סמל מוסד של משרד החינוך והוא גם מתוקצב על ידו: "כולנו נרוויח משהו ייחודי בחיפה, וזה נותן לנו פתרון ארוך טווח שמונע את הצורך בהגרלה – דבר שמאוד לא רציתי בו מלכתחילה. בסופו של דבר אני רוצה לראות בדוד ילין ילדים והורים שמקבלים מענה הולם ושהתלמידים חווים מערכת שמעניקה מענה לכישורים שלהם ולא גורמת להם עוגמת נפש בגלל פרטים טכניים. במלים אחרות, יצירתיות היא המפתח לפתרון בעיות".

האם הפתרון הזה יפעל רק עד למעבר של בית הספר למבנה של חוגים?

"לא בהכרח. נרצה לשמר את הקשר הזה גם אחרי המעבר, כי למידה במכון מחקר היא למידה ברמה אחרת. זה מאפשר לתלמידים להתנסות בפועל בחוויה מדעית".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר