צוות של זק"א (צילום: דוברות זק"א)
צוות של זק"א (צילום: דוברות זק"א)

2022: 21 עריריים נמצאו מתים בביתם בחיפה ובקריות

בשנת 2022 נמצאו ברחבי הארץ 163 עריריים שמתו בגפם ונמצאו במצב של ריקבון, כאשר רובם נמצאו רק בגלל ריח חריף שהתפשט מהדירה והציק לשכנים. בחיפה, שמוגדרת על ידי זק"א "עיר אדומה", נמצאו 13 עריריים ללא רוח חיים ובקריות שמונה

פורסם בתאריך: 28.12.22 10:34

דוברות זק"א פרסמה היום (רביעי) נתון מצמרר, ולפיו בשנת 2022 נמצאו ברחבי הארץ 163 עריריים וגלמודים שמתו בגפם ונמצאו במצב ריקבון לאחר ימים או שבועות. מזק"א נמסר כי רובם נמצאו רק בעקבות ריח חריף שהתפשט מהדירה לבניין והציק לשכנים, ואחרים נמצאו לאחר שבני משפחה או חברים נזכרו רק לאחר זמן רב לבדוק בשלומם.

מספר המתים שנמצאו מוטלים בביתם בשנת 2022 דומה למספרם בשנת 2021, שבה נמצאו 171 מתים בביתם במצב של ריקבון. גם מעבר לים טיפלו מתנדבי זק"א בגופותיהם של בני זוג ישראלים שנמצאו בביתם במצב ריקבון, ובשבוע שעבר הם הובאו לקבורה בפראג.

מתנדבי זק"א שמגיעים לטפל במקרי המוות מתארים את המראות הקשים, את הריח הנורא ואת ההרגשה למצוא אדם במצב השפל ביותר של איבוד צלם אנוש.

 

 

מזק"א נמסר כי הערים האדומות הן חיפה, ירושלים ותל אביב. בשנת 2022 נמצאו בחיפה 13 עריריים ללא רוח חיים ובקריות שמונה, לעומת שנת 2021 שבה נמצאו בחיפה 18 עריריים ללא רוח חיים ובקריות שישה.

דובר זק"א מוטי בוקצין: "הלב כואב מלראות את הנתונים. מזעזע שזה הפך לחלק מהשגרה שלנו. נמשיך להילחם בכל הכוח למען הקשישים והגלמודים כדי להציל את חייהם, ולהוביל קמפיינים להעלאת המודעות אצל בני המשפחה, החברים והשכנים. השינוי מתחיל בנו, וכל מי שיש לו שכן שמתגורר בגפו – אנא שמרו איתם על קשר לפחות פעם ביום, וביחד נציל חיים".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. שאלה קטנה

    יש בחיפה 300 עובדים סוציאלים בעירייה
    מה הם עושים אם הם לא מסוגלים ליצור קשר ולסייע לכמה אלפים שחיים בגפם ולבדוק את מצבם מדי פעם?

  2. ג'ורג'

    אמרו ששמים מוני מים מתריעים… אז אמרו.
    מצב מזעזע, מי מנהל הרווחה בחיפה? במה הוא מתעסק? הוא חייב לתת את הדין.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר