הסטודנטים הזוכים עם הדיקן פרופ' בני נתן
הסטודנטים הזוכים עם הדיקן פרופ' בני נתן

הטכניון יפתח חדר בריחה ייחודי

במכון הטכנולוגי הכריזו על תחרות תכנון חדר בריחה. 22 קבוצות הגישו הצעות, מהן זכתה לבסוף אחת. חברי הקבוצה: "החדר יעניק למבקר חוויה חושית חזקה עם עלילה אמינה וסוחפת"

פורסם בתאריך: 7.8.17 13:22

בשנת הלימודים הקרובה יפתח הטכניון חדר בריחה ייחודי לקהל הרחב, שבו יבואו לידי ביטוי היבטים מדעיים וטכנולוגיים. מטרת המיזם היא לקרב צעירים ומבוגרים לעולמות המדע וההנדסה ולחשוף את המתרחש בטכניון לקהל הרחב באמצעות אקשן, יצירתיות וטכנולוגיה מתקדמת.

מדובר במיזם ראשון מסוגו בטכניון שאותו הגה דיקן הסטודנטים פרופ' בני נתן בעקבות ביקור שהוא ערך בחדר בריחה באיטליה. עם חזרתו לארץ פרסם נתן קול קורא לתחרות סטודנטים לתכנון חדר הבריחה, ואליה ניגשו 22 קבוצות של סטודנטים. לאחר בחינת ההצעות נבחרו מתוכן חמש הצעות שעלו לשלב הבא.

חמש הקבוצות שעלו שלב זכו לליווי צמוד של חודש וחצי מצדם של שני מומחים מעולם חדרי הבריחה – יוני פפיני וטלי מרצ'בסקי – ולשלב הגמר עלו שלוש קבוצות בלבד. ועדת השיפוט, שכללה את המשנה הבכיר לנשיא הטכניון פרופ' אדם שוורץ (יו"ר הוועדה), המומחה לחדרי בריחה רונן מי-טל ופרופ' נתן, בחרה בהצעה שהגישה קבוצתם של איתי משורר, עדי קופרשמיט, רז קגן, איתי צברי ודור זהר למקום הראשון. כל אחד מהם קיבל 5,000 שקל.

חברי הקבוצה הזוכה מציינים שהם החליטו בתחילת הדרך שהחדר שלהם לא יהיה סתם חדר חידות אלא מקום שיעניק למבקר חוויה חושית חזקה של התנתקות מהמציאות, עם עלילה אמינה וסוחפת. חדר הבריחה שלהם לוקח את המבקרים לסיור וירטואלי בשלושת הקמפוסים של הטכניון – בחיפה, בניו יורק ובגואנגדונג שבסין.

משורר: "הטכניון הוא מקום נפלא לממש רעיונות יצירתיים כי הוא נותן לך המון אפשרויות טכנולוגיות, עיצוביות ומדעיות, והצוות המגוון שלנו שיקף את המגוון הזה. כל זה התבטא למשל בהדפסות תלת ממד, בשימוש בארדואינו (מעגל מודפס) ובחיישנים ובתכנות מחדש של מצלמת עומק (קינקט). הגישה שלנו לחוקרים ולפיתוחים שעדיין נמצאים בתהליך נתנה לנו המון אפשרויות שאין למתכננים אחרים של חדרי בריחה".

בטקס חלוקת הפרסים לשלוש הקבוצות הזוכות בתחרות אמר פרופ' נתן לזוכים: "אני מודה לכם על ההשקעה הגדולה בתוכניות שהצגתם לנו. ההצעות שלכם מעידות על הכישורים המיוחדים של הסטודנטים בטכניון ועל רמת היצירתיות הגבוהה. היצירתיות הזאת לא תיעלם אלא תשרת אתכם גם בקריירה המקצועית".

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. אביב

    יוזמה מגניב!
    אני בתור סטודנט אוהב המון לצאת מאיזור הלימודים ולשחק בחדרי בריחה עם החברים שלומדים איתי.
    יש אתר טוב שעזר לי למצוא חדרים, שואל אותם שאלות ועזרו לי מאוד לבחור את החדר הכי מתאים לי בכל שלב ושלב.

    זה האתר: https://www.escape-rooms.co.il
    ממליץ מאוד!

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר