הזרקה למפרק כף היד (צילום: דוברות שירותי בריאות כללית)
הזרקה למפרק כף היד (צילום: דוברות שירותי בריאות כללית)

הזרקה במקום ניתוח למפרק כף היד

שנה לאחר הכנסת הטיפול לסל הבריאות: משרד הבריאות אישר למרכז רפואי לין לבצע זריקה במקום ניתוח לסובלים מהתעבות רקמת החיבור בכף היד

פורסם בתאריך: 7.9.17 15:48

מטופלי שירותי בריאות כללית הסובלים מתופעה של דיופוטרן – התעבות של רקמת החיבור בכף היד בשל היווצרות רקמה באופן בלתי מבוקר – יכולים לקבל מעתה טיפול בזריקה ללא הרדמה וללא ניתוח. ד"ר חיים כצבמן, מומחה בכירורגיה ובמיקרוכירורגיה של כף היד שמונה לאחרונה למנהל השירות המרחבי של כף היד בכללית ומבצע את הטיפול, מסביר כי מדובר בתופעה שכיחה שמופיעה ככל הנראה על רקע גנטי, בדרך כלל בגילאים 60-50. התעבות הרקמה גורמת להגבלה משמעותית בתפקוד כף היד ומשפיעה מאוד על איכות חיי המטופל.

עד לאחרונה הפתרון היה ניתוח להסרת הקישוריות המתפתחות בכף היד. בשנים האחרונות פותח חומר המוזרק לאזור וגורם להתפרקות הקולגן, ולפני כשנה הוכללה ההזרקה בסל הבריאות. עד כה ניתן הטיפול רק בבתי חולים, ועתה אישר משרד הבריאות מתן ההזרקה לראשונה במסגרת המרכז הרפואי לין הפועל בקהילה. תוצאות הטיפול בהזרקה דומות לאלה של ניתוח, רק ללא ההרדמה, הכאב והסיבוכים האפשריים.

מהכללית נמסר כי הביקוש לתחום מומחיות כף היד עולה לנוכח המודעות הגוברת לכך שזהו תחום מומחיות ספציפי, אך גם בשל עלייה בתחלואה כתוצאה מהתארכות תוחלת החיים ובשל השימוש הרב במפרק כף היד בעת הקלדה במשך שעות רבות ביום בעידן המודרני.

 

דר חיים כצבמן (צילום: דוברות שירותי בריאות כללית)

דר חיים כצבמן (צילום: דוברות שירותי בריאות כללית)

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר