משתתפי כנס הדיאטנים (צילום: אלי דדון)
משתתפי כנס הדיאטנים (צילום: אלי דדון)

כנס דיאטנים ארצי התקיים בכרמל

במסגרת השתלמות של שירותי בריאות כללית נערך כנס בנושא מחלות מעי דלקתיות, שלהן השלכות רבות על איכות החיים. על הפרק: חידושים תרופתיים וניתוחיים, תזונה ודיאטות רלוונטיות

פורסם בתאריך: 6.11.17 10:27

דיאטנים של שירותי בריאות כללית מכל רחבי הארץ הגיעו לאודיטוריום של המרכז הרפואי כרמל כדי לעבור השתלמות בנושא מחלות מעי דלקתיות (IBD). ההשתלמות נערכה במסגרת כנס שיזמו מנהלות השירות המרחבי לתזונה ודיאטה של הכללית עליזה שרייר מכרמל וד"ר גלית גולדז'ק קוניק ממחוז חיפה וגליל מערבי בשיתוף עם בית החולים שלוותה  ובראשותה של הדיאטנית הראשית של הכללית אירית פורז. מדובר בפרויקט המתקיים כבר 11 שנה ואשר מוקדש בכל פעם לנושא אחר בתחום.

למחלות המעי יש השלכות רבות על איכות החיים. הסימנים להימצאותן הם ירידה במשקל ובתיאבון, חולשה, חום, כאבי בטן, שינויים בהרגלי היציאות ובאופיין ולעתים גם הפרעות בשליטה על הסוגרים. לתזונה יש תפקיד חשוב בטיפול במחלות המעי, ולכן התמקד השנה הכנס במחלות אלה.

 

 

מנהלת היחידה לתזונה ודיאטה בשלוותה ליטל נחמן הרצתה על הקשר בין תזונה, מחלות המעי הדלקתיות ובריאות הנפש; ד"ר רעות לוצקי, גסטרואנטרולוגית בכירה ורכזת תחום תזונה קלינית במכון הגסטרו בכרמל, עדכנה על חידושים בתחום האבחון והטיפולים התרופתיים, ושוחחה על האתיולוגיה ועל הפתולוגיה של המחלות; רבקה שטיינמץ, דיאטנית מרפאת גסטרו ילדים בכרמל, סיפרה על דיאטות ספציפיות למחלות המעי הדלקתיות; קרן שחף אלקלעי, אחראית מינהלת כרמל במחוז חיפה וגליל מערבי, הרצתה על דיאטת ה-Fodmap הידועה כיעילה במחלת המעי הרגיז ועוזרת לשיפור הסימפטומים של אי הנוחות במערכת העיכול גם במחלות מעי דלקתיות; מורן מלכה, דיאטנית קלינית וראש צוות דיאטניות כירורגיות בכרמל, הרחיבה בנושא תזונה פריאופרטיבית בתקופת המחלה; וסגר את הכנס ד"ר ויסאם חורי, כירורג בכיר ומנהל היחידה הקולורקטלית המרחבית בכרמל ובקריית בריאות זבולון, שהציג שיטות ניתוח חדשות לטיפול כירורגי במחלקות הקרוהן והקוליטיס והתייחס לשאלה לאלו חולים מתאים הפתרון הניתוחי.

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר