האזור שבו חלה תוכנית התעסוקה (צילום: רמי שלוש)
השטח שבו יוקם פארק התעסוקה המשותף (צילום: רמי שלוש)

גם רשות נחל הקישון דורשת נתח מהכנסות המיסוי באזור התעסוקה המתוכנן

הרשות דורשת שחלק מההכנסות יועברו אליה כדי שהיא תוכל לממן באמצעותן את הקמתו ואת תחזוקתו של הפארק המטרופוליני קישון

פורסם בתאריך: 30.11.17 18:49

לשבע הרשויות המקומיות שדורשות נתחים מהכנסות המיסוי המוניציפלי מאזור התעסוקה והמסחר המשותף אשר מתוכנן באזור הצ'ק פוסט הצטרף גוף ציבורי נוסף – רשות נחל הקישון. הרשות דורשת שחלק מההכנסות יועברו אליה כדי שהיא תוכל לממן באמצעותן את הקמתו ואת תחזוקתו של הפארק המטרופוליני קישון.

הדרישה הוצגה במכתב ששלחה מנכ"לית הרשות שרון נסים לוועדה הגיאוגרפית של משרד הפנים, אשר בוחנת בימים אלה את האפשרות לחלוקת הכנסות המיסוי המוניציפלי מאזור התעסוקה, ובהן תקבולים מארנונה, היטלי השבחה ותשלומי חובה נוספים.

שבע הרשויות המקומיות המעוניינות לקבל את ההכנסות מאזור התעסוקה הן העיריות חיפה ונשר, המועצה האזורית זבולון והמועצות המקומיות עוספיה, דלית אל-כרמל, קרית טבעון ורכסים.

את התוכנית המאפשרת את הקמת אזור התעסוקה יזמו במשותף עיריית חיפה, עיריית נשר וקיבוץ יגור. התוכנית, אשר נמצאת בשלב הפקדה, חלה על שטח של 2,934 דונם, כאשר על 710 דונם מהם – ממזרח לאזור התעסוקה הקיים כיום בצ'ק פוסט ומדרום למתחם בתי הזיקוק – מוצעת הקמת אזור תעסוקה ומסחר משותף שיכלול שטח בנוי של כחצי מיליון מ"ר.

התוכנית כוללת גם כ-2,200 דונם במרחב הפתוח שבין תוואי נחל הקישון לכביש 75 המיועדים לפארק המטרופוליני קישון (אחד מבין שני פארקים המתוכנים לאורך הנחל. הפארק השני הוא פארק מורד הנחל המוצע בין שדרות ההסתדרות לשפך הנחל).

 

 

רובם של שטחי הפארק בתוכנית אזור התעסוקה מתוכננים ברמה המתארית בלבד, ותידרש בעתיד תוכנית מפורטת כדי לממש את שימושי הפארק המוצעים בהם. במכתבה לוועדה הגיאוגרפית הסבירה נסים שההכנסות שהיא מבקשת להעביר לרשות מאזור התעסוקה נחוצות לה לצורך הקמתו של מתחם שתוכנן בתוכנית באופן מפורט – מתחם 3 ששטחו הוא כ-650 דונם אשר מהווים רצועה רחבה של שטחי פארק לאורך הנחל, סמוך לאזור התעסוקה המוצע. תכנונו המפורט של המתחם יאפשר את הפיכתו לפארק לאחר אישורה של התוכנית ללא צורך בתוכנית נוספת.

במכתבה לוועדה הגיאוגרפית כתבה נסים: "מתקיימים יחסי גומלין ישירים וחד משמעיים בין אזור התעסוקה והמסחר לבין שטחי הפארק הכלולים בתוכנית ומתחם 3 בפרט. קיומו של מתחם 3 כשהוא מפותח, מגונן ומתוחזק יש בו כדי לתרום באופן ברור לאזור התעסוקה, הן ברמת עליית ערך המקרקעין שלו, הן ברמת איכות הסביבה והן ברווחת העובדים והשוהים בו. העובדה שמתחם 3 נכלל כחלק בלתי נפרד מהתוכנית מעידה על כך שהמוסד המתכנן רצה בפיתוחו בדיוק כפי שרצה בפיתוח כל יתר המתחמים הכלולים בתוכנית. לאור האמור מבקשת הרשות שהוועדה הגיאוגרפית תכלול בין יתר החלטותיה הכרעה ולפיה הרשות תהיה בין הגופים אשר יקבלו הכנסות מאזור התעסוקה המשותף לשם הקמתו ותחזוקתו של מתחם 3 או חלקים ממנו. אין לתאר את מתחם התעסוקה המתוכנן ללא פיתוחו של מתחם 3 כאזורים המשפיעים זה על זה, ויש לשמור על יחסי גומלין תכנוניים אלה גם בעתיד. לשם כך יש להבטיח את המשך ההשקעות הכספיות במתחם 3 או לפחות בחלקים ממנו כאזור פנאי ונופש לאורך ציר הנחל לרווחת הציבור".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר