סם טרויר אוסף מזון מהפח (צילום: רוב גרינפלד)
סם טרויר אוסף מזון מהפח (צילום: רוב גרינפלד)

האיש שאכל חודש שלם את מה שאתם זרקתם לזבל

במשך חודש התקיים סם טרויר מפנסילבניה ממזון שהוא מצא בפחי הזבל ליד סופרמרקטים במרכז הכרמל בחיפה. "היו שם אוצרות שאנשים זרקו", הוא אומר. באחד מהימים הוא מצא ארבעה קרטונים שלמים של ביצים

פורסם בתאריך: 3.12.17 11:49

הסופרמרקטים במרכז הכרמל בחיפה יכולים להאכיל הרבה מאוד פיות במשך חודש שלם, רק ממה שהם זורקים לזבל. כדי לגלות זאת היינו זקוקים ליוזמה של סם טרויר, 27 מפנסילבניה, ארצות הברית, שהגיע לעיר במסגרת פרויקט "מסע" ותוכנית ההתמחות של ארגון יהודה הצעיר. טרויר, שהוא בלוגר ופעיל איכות הסביבה, ניצל את ביקורו בחיפה כדי להדגים עד כמה החברה המודרנית בזבזנית, והציב לעצמו אתגר – לאכול במשך 30 יום רק מזון שנזרק לאשפה.

את האתגר התחיל טרויר ב-15 באוקטובר וסיים ב-14 בנובמבר, ובבלוג שלו הוא תיעד מה שהצליח להוציא מהאשפה. "צללתי לפחים ובאמצעות חוש הריח וחוש הראייה בחרתי במה שאפשר להשתמש", הוא אומר, "היו שם אוצרות שאנשים פשוט זרקו. היו ימים שהיו לרשותי הרבה מצרכים שיכולתי להשתמש בהם כדי להכין אוכל, ומצאתי גם חטיפים. נזרקו לפח הרבה ירקות ופירות ולפעמים יוגורט".

 

מזון מפח הזבל (צילום: סם טרויר)

מזון מפח הזבל (צילום: סם טרויר)

 

 

לצורך חיפוש המזון הקדיש טרויר כשעתיים ביום, בעיקר בשעות הערב המאוחרות. ב-30 הימים שבהם נמשך האתגר הוא מצא עשרה קרטונים של ביצים – ארבעה מהם ביום אחד – כאשר בכל קרטון היו לפחות עשר ביצים טובות לשימוש.

כפעיל סביבתי מתנדב טרויר בכמה ארגונים ופרויקטים, ובהם רובין פוד בהדר – ארגון שאוסף מזון על סף זריקה ומחלק אותו בחינם. לדבריו, הוא שוקל לעלות לישראל ולהתיישב בחיפה, ובעתיד הוא מתכוון לבצע פרויקט בין לאומי שבו יתעד במצלמה אוכל שנזרק כדי להעלות מודעות לסוגיה זו. "תתרמו, אל תזרקו", הוא מסכם, "תשאירו את העולם נקי מצריכה בזבזנית".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    מדוע הסופרמרקטים אינם מעבירים לאגודות את המצרכים במקום לזרוק אותם לפח אשפה.
    בצרפת זה נעשה על בסיס קבוע מזה 25 שנים

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר