הפגנה במרכז הכרמל נגד השחיתות השלטונית (צילום: איה ידידיה)
הפגנה במרכז הכרמל נגד השחיתות השלטונית (צילום: איה ידידיה)

3,000 משתתפים בהפגנה נגד השחיתות באודיטוריום (וידאו)

ההפגנה התחילה עם כ-20 משתתפים, ואז, במקביל להפגנה הגדולה בתל אביב, התמלאה רחבת האודיטוריום. "אי אפשר היה לזוז מרוב צפיפות", מספר אחד מהמארגנים, "גם ב-2011 התחלנו משלושה אוהלים"

פורסם בתאריך: 3.12.17 13:11

הפגנה המונית ומפתיעה התקיימה אתמול (מוצ"ש) ברחבת האודיטוריום במרכז הכרמל בחיפה נגד השחיתות השלטונית. משתתפי ההפגנה מחו נגד חוק ההמלצות שאמור לעלות על שולחן הכנסת לקריאה שנייה ושלישית מחר.

היוזמה לקיים את ההפגנות החלה ביום חמישי, ומקורה בארגון שאחראי על ההפגנות מול ביתו של היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט בפתח תקוה. בחיפה הצטרפו ליוזמה כמה פעילים שהפגינו בתחילה בחוף המערבי של העיר ואחר כך עברו למרכז חורב. ביום שישי הוחלט לקיים למחרת הפגנה באודיטוריום, ופעילים חיפאים בארגון אנו, אשר עוסק בשינוי חברתי ובקידום ערכי הדמוקרטיה בזירה הדיגיטלית, סייעו להפיץ את המידע על ההפגנה בקבוצות פייסבוק.

התוצאה הפתיעה את כל הנוגעים בדבר. "התאספנו ב-19:00 ברחבת האודיטוריום ואז היינו כ-20 משתתפים", אומר אברי רביב ממנהלי הקמפיין, "אחרי 20:00, במקביל להפגנה הגדולה בשדרות רוטשילד בתל אביב, הרחבה החלה להתמלא. ב-20:30 כבר אי אפשר היה לזוז מרוב צפיפות. הגיעו אנשים מכל הגילאים".

 

 

 

רביב השתתף במחאה החברתית בשנת 2011, ולדבריו ההתארגנות הנוכחית הזכירה לו אותה: "אני חושש וחרד ממה שקורה בארץ מבחינת הדמוקרטיה. ב-2011 התחלנו משלושה אוהלים בחיפה ובסופו של דבר הגענו להפגנה של 30,000 במושבה הגרמנית. נראה לאן זה יגיע הפעם".

במקביל התקיימה הפגנה מול ביתו של שר האוצר משה כחלון בדרישה למנוע את הקמתה של אסדה לטיפול בגז מול חוף דור, והעברת קונדנסט – תזקיק מעובה של נפט – לבתי הזיקוק מהאסדה באמצעות צינור. אביהו האן מסיעת הירוקים במועצת העיר חיפה אמר כי הוא דורש מכחלון לבצע את הטיפול בגז בעומק הים ולא להעביר אותו לבז"ן ולהגדיל בכך את התחלואה בעיר.

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר