ד"ר עינת קליש רותם. השופט יעקב גולדברג: "הנזק לנאשמת רחוק מלהוות פגיעה קשה ובלתי מידתית" (צילום: צחי אוסטרובסקי)
ד"ר עינת קליש רותם. השופט יעקב גולדברג: "הנזק לנאשמת רחוק מלהוות פגיעה קשה ובלתי מידתית" (צילום: צחי אוסטרובסקי)

קליש רותם הורשעה בעבירות בנייה

בית המשפט בחדרה הרשיעה את המועמדת לראשות העיר בתיק שהתנהל נגדה בגין בנייה ושימוש במקרקעין ללא היתר. בעבירה אין קלון והיא תוכל להתמודד על ראשות העיר. העונש: קנס של 30,000 שקל או 60 ימי מאסר

פורסם בתאריך: 4.3.18 11:18

בית המשפט לעניינים מקומיים בחדרה הרשיע הבוקר (ראשון) את ד"ר עינת קליש רותם בתיק שהתנהל נגדה ונגד אחרים בגין עבירות בנייה. ההרשעה היא ללא קלון, וקליש רותם תוכל להמשיך להתמודד על ראשות העיר חיפה.

לפי האישומים שימשה קליש רותם כמתכננת של בית מגורים שנבנה בניגוד לחוק. בכתב האישום נכתב: "הנאשמים הועמדו לדין בעבירות בנייה ושימוש במקרקעין ללא היתר ובסטייה מתוכנית של בית מגורים בן שלוש קומות ומרתף בשטח כולל של 320 מ"ר וגדרות באורך 60 מטר בזכרון יעקב. כנטען בכתב האישום, המבנה נבנה ללא היתר ובסטייה ניכרת מהוראות התוכנית החלה במקום".

בשנה שעברה הודתה קליש בעבירות המיוחסות לה אך ביקשה מבית המשפט להימנע מהרשעתה כדי שלא ייגרם לה, לדבריה, נזק בלתי הפיך בתחום המקצועי ובתחום הציבורי. בדבריה בבית המשפט אמרה קליש רותם שפעלה בתום לב.

השופט יעקב גולדברג הביע הבנה לעמדתה של קליש רותם, אך מנגד לא קיבל את הטענה שמדובר באירוע מקרי או בכישלון נקודתי, אלא לדבריו "במחדל מתמשך המתייחס למבנה מגורים גדול, המהווה עובדה מוגמרת בשטח שיקשה לשנותה". בהכרעת הדין ציין השופט: "למרות התרשמותי מדברי הנאשמת מצאתי כי במקרה הנוכחי אין לחרוג מכלל ההרשעה ואין להיעתר לבקשתה להימנעות מהרשעה, בראש ובראשונה מן הטעם שאי הרשעה עלולה לשדר מסר מקל בכל הקשור לאחריותם של ממלאי תפקיד בתחום הבנייה, ומסר זה עלול לפגוע פגיעה ממשית בציבור ובשלטון החוק. מבלי להקל ראש בפגיעה הצפויה לנאשמת כתוצאה מן ההרשעה מצאתי כי אינה חמורה עד כי אינה עומדת בפרופורציה לאינטרס הציבורי שבהרשעתה. טענות הנאשמת, גם אם אינן יכולות לפטור אותה מהרשעה, ייכללו בשיקולים לכף זכות בגזירת דינה".

 

 

עוד אמר השופט: "במקרה הנוכחי, הנזק הצפוי לנאשמת אינו מבוטל, אולם הוא רחוק מלהוות פגיעה קשה ובלתי מידתית. לא רק שהנאשמת לא הוכיחה כי הרשעתה הנוכחית אכן תמנע ממנה מלעבוד עם גופים ציבוריים ולא הציגה פגיעה קונקרטית מוחשית כזאת, אלא שהרשעתה בפלילים אינה מסכלת בהכרח המשך עבודתה כאדריכלית או המשך פעילותה הציבורית וממילא לא נלווה להרשעתה קלון".

השופט גזר על קליש רותם קנס בסך 30,000 שקל או 60 ימי מאסר תמורתם וכן חתימה על התחייבות כספית בסך 35,000 שקל להימנע מלעבור עבירה על סעיפי פרק י' לחוק התכנון והבנייה למשך שנתיים.

כבר בחודש יולי 2017, בריאיון ל"כלבו – חיפה והצפון", אמרו עוה"ד אור פרים ואורי שילה ממשרד א. שילה המתמחה בנדל"ן כי מדובר במקרה נדיר ביותר שבו מואשם אדריכל בבנייה ללא היתר שביצע קבלן. להערכתם, לא מדובר בעבירה שיש עמה קלון ואין בה כדי למנוע התמודדות של קליש רותם בבחירות המוניציפליות.

קליש רותם הגיבה כל הרשעתה בדף הפייסבוק שלה וכתבה: "הבוקר פסק בית המשפט נגדי בתיק שנולד ממזימה של קבלן וועדת תכנון מושחתים בזכרון יעקב. הבנייה נעשתה בניגוד להוראותי המפורשות. בעבירות מינהליות מסוג זה החוק קובע הרשעה אוטומטית, לא חשוב אם התכוונת או לא. כולנו מועדים להפוך לקורבן של התעמרות מערכות החוק השרירותיות והוועדות המקומיות המושחתות. נשרפה לכם נורה אחורית ברכב? קבלן השיפוצים חרג חצי מטר? גם אתם עלולים להיות מואשמים בפלילים. במקרה שלי תוסיפו לזה כמובן גם בחישות פוליטיות. כראש עיר לא אוכל לקבוע ולשלוט על דרישות החוק של מדינת ישראל, אבל לא אתן יד ולא ארשה לרמוס את האזרח הקטן על ידי העירייה שבראשה אעמוד. ראו זו הבטחה לכם, תושבי חיפה. אותי המערכת מנסה למחוץ. היא לא תצליח. אני ממשיכה לרוץ לראשות העיר עד שאעמוד בראשה".

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר