אירנה אולונובסקי ואנדרה הורביץ (צילום: דוברות מכבי שירותי בריאות)
אירנה אולונובסקי ואנדרה הורביץ (צילום: דוברות מכבי שירותי בריאות)

ניצחה את הסרטן וחזרה לקרוא לנשים להיבדק

זמן קצר לאחר שאירנה אולונובסקי החלה לעבוד במוקד של מכבי שירותי בריאות הקורא לנשים להתייצב לבדיקות לאיתור מוקדם של סרטן השד, היא עצמה חלתה בסרטן השד. אחרי שניצחה את המחלה היא מונתה לאחראית על צוות שירות הממוגרפיה של הקופה

פורסם בתאריך: 8.4.18 10:56

סיפורה של אירנה אולונובסקי, 55, מקדמת בריאות של מכבי שירותי בריאות בחיפה, נותן משמעות חדשה למונח שבו העבודה מגיעה הביתה.

לפני שנתיים החלה אולונובסקי לעבוד במוקד לשיחות יזומות שבהן הצוות של מכבי קורא לנשים להתייצב לבדיקות סקר לאיתור מוקדם של סרטן השד. לאחר כמה חודשי עבודה קיבלה אולונובסקי את הבשורה הקשה לאחר שהתגלה כי היא בעצמה סובלת מסרטן השד. בתחילה היא עוד הגיעה למקום עבודתה כרגיל, אך כעבור חודשים אחדים היא נאלצה לעזוב את עבודתה כדי להיאבק במחלה ולהילחם על חייה.

"זו הייתה התקופה הקשה בחיי", מספרת אולונובסקי, "עברתי סדרה של טיפולים וניתוחים לא פשוטים. כשדיברתי עם מטופלות היה לי מין דחף, צעקה שקטה, 'בואו להיבדק'. הבנתי שרבות מהן פוחדות להיבדק מחשש לתוצאות לא רצויות".

במשך שנה היא עברה סדרת טיפולי כימותרפיה והקרנות, כאשר באותו הזמן בתה היתה בהיריון. "היו מחשבות ופחדים", היא מספרת, "רציתי לחזור להיות סבתא, אמא לבתי ואשה לבעלי. רציתי להשתחרר מהכל ולהיות אני".

 

 

בתום שנה של טיפולים קשים הצליחה אולונובסקי לנצח את הסרטן, "בהתחלה התביישתי לבקש לחזור לעבודה", היא אומרת, "חששתי שלא יקבלו אותי בחזרה". בסופו של דבר היא אזרה אומץ והתקשרה לאנדראה הורביץ, מנהלת קידום הבריאות של מכבי והאחראית על בדיקות הממוגרפיה. הורביץ קיבלה אותה בחזרה לעבודה ושילבה אותה בצוות המוקד. כיום אולונובסקי משמשת אחראית על צוות שירות הממוגרפיה של מכבי בשיתוף עם בית החולים אסותא בלב המפרץ, ובמסגרת זו היא מדריכה כיצד לפנות לנשים ולא לוותר לאף מטופלת. לדבריה, היא יודעת מניסיונה באלו נקודות לגעת ואלו שאלות לשאול.

"להיות אשה זו עבודה קשה", מסכמת אולונובסקי, "האוצר הכי גדול של כל אדם הוא הבריאות שלו. לנשים מעל גיל 50 שמרגישות בודדות אני יכולה לומר – אתן לא לבד, ביחד יש לנו המון לתרום".

הורביץ: "אולונובסקי היא אשה חזקה שניצחה את המחלה ומביאה רמת מוטיבציה גבוהה מאוד בכל יום מחדש. הסיפור שלה משפיע לטובה גם על העובדות בצוות וגם על המטופלות. היא הפכה למנטורית והרבה נשים מתייעצות איתה. השינוי הגדול שהיא הביאה נעוץ בתפישה שלה שלפיה אנחנו לא מרחמות אנחנו תומכות. זהו ההבדל המהותי".

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר