הפגנה ברחוב נתנזון בשבוע שעבר
הפגנה ברחוב נתנזון בשבוע שעבר

סוף הדו קיום? מתיחות שיא לקראת ההפגנות הערב

שתי הפגנות יתקיימו הערב בשדרות בן גוריון - האחת במחאה על האירועים בעזה והמעצרים של מפגינים בחיפה, והשנייה תחת הכותרת "מזכירים להם שחיפה בישראל" נגד "הזדהות עם ארגון החמאס"

פורסם בתאריך: 20.5.18 13:58

באווירה מתוחה לאחר אירועי הימים האחרונים מתוכננות הערב (ראשון) להתקיים שתי הפגנות בשדרות בן גוריון בעיר התחתית בחיפה, והמתח בעיר גואה.

הפגנה אחת ביוזמת סיעת חד"ש ותנועת עומדים ביחד מוגדרת כהפגנה משותפת יהודית-ערבית. בדף האירוע של ההפגנה בפייסבוק נכתב בכותרת "הפסיקו את האש, הסירו את המצור".

בדברי ההסבר נכתב: "יותר מעשר שנים של מצור על רצועת עזה, הרג מאות מפגינים לא חמושים ואלפי פצועים בשבועות האחרונים. הממשלה מסלימה בכל החזיתות – בהתנחלויות בגדה המערבית, בפרובוקציה של דונלד טראמפ ובנימין נתניהו בהעברת שגרירות ארצות הברית לירושלים ובחרחורי מלחמה, הרס ואסון על שני העמים באזור. נפסיק את האש, נפגין ביחד, ערבים ויהודים, ישראלים ופלסטינים, גברים ונשים בדרישה להפסקת ההרג, להסרת המצור, לסיום הכיבוש ולבניית שלום צודק, שבו שתי המדינות – ישראל ופלסטין – קיימות האחת לצד השנייה". יוזמי ההפגנה אמרו אתמול כי הפעילות המשטרתית נגד המפגינים גם היא אחת הסיבות למחאה.

עוד מצוין בדף האירוע כי הסעות להפגנה יצאו מתל אביב, וכי היא תתקיים בשעה 20:30 בכיכר אונסק"ו, בקצה העליון של שדרות בן גוריון. ארגונים נוספים שמופיעים כשותפים להפגנה הם אשה לאשה – מרכז פמיניסטי חיפה, לוחמים לשלום, מאבק סוציאליסטי ופורום המשפחות השכולות.

 

הקריאה להפגנה הערבית-יהודית

הקריאה להפגנה הערבית-יהודית

 

 

בעמוד הפייסבוק "חיפאים מצייצים" נמסר על הפגנה נוספת שתתחיל שעה מוקדם יותר – ב-19:30 – ברחבת קניון סיטי סנטר בחלק התחתון של שדרות בן גוריון תחת הכותרת "מזכירים להם שחיפה בישראל".

בדברי ההסבר להפגנה נכתב: "הערב תתקיים הפגנה של ערבים אשר מגיעים מחוץ לחיפה בצאת חג השבועות. אתם בטח שואלים על מה. הזדהות עם ארגון חמאס על ה'טבח' שנעשה בעזה למחבלי הארגון (דובר חמאס אמר שהם פעילי ארגון הטרור). בעזרת מי? אוטובוסים ממומנים לתושבי ואדי ערה וכפרי הצפון. אז החלטנו שהגיע הזמן לשים לזה סוף. בצאת חג השבועות ניפגש כולנו בשדרות בן גוריון עם דגלי ישראל ועם שלטים בעד עם ישראל וחיילי צה"ל".

המועמד לראשות העיר פעיל מפלגת העבודה ניר שובר, אשר מפעיל את העמוד "חיפאים מצייצים" מסר ל"כלבו – חיפה והצפון" שהוא אחד ממארגני ההפגנה ושהוא פנה למשטרה על מנת לקבל אישור להפגנה.

 

הקריאה להפגנה נגד המחאה הערבית

הקריאה להפגנה נגד המחאה הערבית

 

ההפגנות עתידות להתקיים על רקע סערת הימים האחרונים שבהן נערכה סדרה של הפגנות במחאה על האירועים בעזה. המשטרה מאשימה את המפגינים בהפרת הסדר הציבורי וביצעה מעצרים, כולל מעצרו של מנהל עמותת מוסוא לזכויות האזרחים הערבים ג'עפר פרח שאושפז לאחר המעצר בבית החולים בני ציון עם פגיעה ברגלו. ההפגנות עוררו זעם בקרב רבים בציבור היהודי שתקפו בחריפות ברשת את המפגינים. מי שעוד הותקף בחריפות הוא ראש העיר יונה יהב, שלטענת רבים עצם עין ואפשר את ההפגנות. בתגובה פרסם אתמול יהב הודעה בפייסבוק שבה כתב: "הזכות להפגין היא לא זכות לאנרכיה ולפגיעה בשלום הציבור. לא אאפשר לייבא לחיפה אלימות וחוסר סובלנות. זו אינה דרכה של חיפה. טוב עושה המשטרה שלא מאפשרת הפגנות לא חוקיות. ביחד עם המנהיגות הציבורית בחיפה אנחנו פועלים להפסקת כל גילוי של הסתה מצד מי שמגיעים מחוץ לעיר על מנת ליזום הפרות סדר".

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

10 תגובות
  1. דודו

    דו קיום? עם הערבים? אף פעם לא היה ולא יהיה!!!

    הפתרון הוא פשוט וכואב: לקחת את כל האוייב הערבי על משאיות , יחד עם עוזריהם, לכיוון עזה , ירדן, סוריה ולכל המדינות המוסלמיות החזירות שישנן.
    רק זה יביא ביטחון לעם ישראל!!!
    חג שמח לכל עם ישראל!

  2. שאול חיפה

    סתם חבורה של סמרטוטים ערבים שזועבי אוספת בכוח מהכפרים כי משעמם להם. רוב ערביי חיפה לא תומכים בהפגנה ולא מעיין אותם ההפגנה בכלל. את ערביי חיפה מעניין לשבת במסעדות ובבתי הקפה בחיפה ולנוח עיניהם עובדים מחר לא כמו זועבי והרשימה המשותפת שהעבודה שלהם זהה להפגין וחוץ מה לא לעשות כלום ולא לעבוד.

  3. יוסי

    זה חבל שלא עשו ב 48 עכשיו המציאות היא שיש לך אויבים גם בבית אז תציע פתרון יותר חכם כמו : שלילת אזרחות
    רישום פלילי , שלילת רשיונות , פגיעה בפרנסה
    פשוט להרוס להם את החיים ככה גם יעופו מהארץ וגם
    לא יחשבו להרים את הראש .

  4. ניסן

    צריך לחסל כל אחד שמרים פה הדגל של האוייב..בושה וחרפה.דו קיום בתחת שלי.

  5. חי

    חברים יקרים עם ישראל חי צאו צאו לרחובות כי אספסוף פגני יוצא שימרו על הבתים ילדים נשים ומישפחות שלכם כי אכשיו זה כבר בתוך הבית זכותכם להרוס אותם ואף להשמידם כי זו לא המדינה שלהם הם פה רק בכדי להרוס אספסוף למישפחות פשעה זנות ואידיולוגיה בגרוש חברים יקרים עם ישראל זו האיזדמנות לתת בראש וגם למשתפי הפעולה שלהם צאו אין מה לפחד לא לסמוך רק על כוחות הביטחון צאו זו הבקשה של השם וחסידב אכשיו למען הקידוש השם וישראל עם ישראל חי

  6. חי

    עם ישראל צאו להפגין עים לא למען השם ולא למען ישראל אז לפחות למען ילדיכם נשותכם אמאותכם כי זאת השעה להחזיר תאספסוף הערבי עים המשטפים שלו לעזזל לתת בראש לא לסמוך על כוחות הביטחון רק אין מה לפחד מתיק פלילי כי זה ממש מה שהממשלה מפחידה בו גם ככה אין עבודה פה לצעירים קר לערבים מסריחים צאו צאו צאו כי עים לא אכשיו מחר כב היה מאוחר חבל כולחם לים

  7. עוז

    המעצבן שראש עיריית חיפה אינו מגיע להפגנות בכדי להיות נכוח בהם ואולי לעצור את כל העיוללת הזאת שנקראת חבורת הזבל הפלשתינאית הישראלית ותומכיהם מהשמאל הישראלי ! כנראה שיונה יהב חושש מאוש מאיבוד כס ראש העיר בבחירות הקרובות, ובמעשהו זה הוא גורם לכלצתושבי חיפה להתחיל לחשוב ארחת לגבי ראש העיר הבא שלנו !
    המצב הבלתי שפוי אליו נקלענו כיום בעיר חיפה, רק מוכיח לכולנו שהגיע העת אולי להיפרד גם מחברי הכנסת הערבייים ומערביי ישראל שונאי ישראל כאחד ! והגיעה לה העת שמדינת ישראל תתחיל לחוקק חוקים נוקשים יותר כלפי הקמים להורגנו, משום שהם מהווים סכנה גדולה ביותר כגייס חמישי של אויביי מדינת ישראל !

  8. אסי

    אני מאחל לזבלים האלו שילמדו שחיפה בישראל וכל התנאים שהם מקבלים זה בגלל שהמדינה שלנו מתקדמת ונאורה. הם יבינו רק כשנעיף אותם לעזה.
    ולעורך! יתקיימו זה בעתיד התקיימו זה בעבר

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר