עגלת נכים (צילום: א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE)
עגלת נכים (צילום: א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE)

מסלול מהיר לטיפול בבקשות בנייה הקשורות להנגשה

מועצת העיר אישרה הצעה לסדר של חברת המועצה עו"ד שרית גולן שטיינברג, ולפיה תפעיל עיריית חיפה מסלול מהיר לטיפול בבקשות בנייה הקשורות להנגשה עבור נכים וקשישים. כמו כן, פקחים יונחו לבצע אכיפה נגד נהגים שחונים על מדרכות ומפריעים למעבר של עגלות נכים

פורסם בתאריך: 5.6.18 11:05

עיריית חיפה תפעיל מסלול מהיר לטיפול בבקשות בנייה הקשורות להנגשה עבור נכים וקשישים. נוסף על כך, פקחי העירייה יונחו לבצע אכיפה נגד נהגים אשר חונים על מדרכות ומפריעים לעגלות נכים לעבור. כך הוחלט ביום ראשון בישיבת מועצת העיר שדנה בנושא במסגרת הצעה לסדר שהגישה חברת המועצה עו"ד שרית גולן-שטיינברג ואושרה פה אחד.

בהצעה נכתב: "הצעתי לסדר באה להתוות מדיניות לכלל המנהלים בעירייה לתת עדיפות בטיפול בבקשות השונות שעניינן הוא הנגשה לנכים – החל בהתאמת שבילים ומדרכות לנכים ולקשישים סמוך לבתיהם, ועד לדיון מהיר בבקשות הנדרשות ממינהל ההנדסה להתאמת מבנים לצורכיהם של הנכים והקשישים".

 

 

לאחר אישור ההצעה אמרה גולן שטיינברג ל"כלבו – חיפה והצפון": "המטרה שלי בהעלאת הנושא במועצת העיר היתה ליצור מסלול ירוק מהיר לטיפול בבקשות הללו, במיוחד במינהל ההנדסה, כדי לאפשר הנגשה בדרך המהירה ביותר. נוסף על כך ביקשתי שהעירייה תיתן העדפות בתקציבים ובהקצאת משאבים אחרים לטיפול בהתאמת דרכים ציבוריות אשר עוברות סמוך לבתים ולמבנים שבהם מתגוררים או פועלים נכים וקשישים".

חוק הנגישות מחייב את הרשויות המקומיות להנגיש מקומות ציבוריים. האם הצעתך מצביעה על בעיה ביישום החוק?

"הצעתי היא תוספת לחוק והיא נוגעת בעיקר לבקשות שמגיעות מגופים כמו עמותות פרטיות או בתים פרטיים שעניינן הוא נכים וקשישים, בין אם להתקין מעלית ובין אם לאשר שימוש חורג בבניין לעמותה שנותנת להם שירותים, כי חסרים לנו מבנים. כמו כן, אם צריך להנמיך מדרכה גבוהה ליד ביתו של נכה כדי שהוא יוכל לעלות עליה עם כיסא הגלגלים, אז שהעבודה הזו תקבל עדיפות".

לדברי גולן שטיינברג, כעת היא מצפה שהעירייה תיישם את ההחלטה באופן מיידי.

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. מאיר

    הנני נכה ברגליי 100 אחוז נכות, אב לילדים קטנים, המתגורר בקומת קרקע. מבקש לבנות ממ"ד ומרפסת. עשרה חודשים אני "בתהליך" בעירייה , במסלול המהיר והאור אינו נראה. על איזו מהירות אתם מדברים לעזאזל? עשרה חודשים לאשר ממ"ד ואם אקבל את האישור בעוד ש-נ-ה אומר תודה. חלם , פשוט חלם!

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר