ד"ר זאב שנפ וד"ר גלית לבנון לבנת בכנס הבין לאומי בבלגרד (צילום: המרכז הרפואי כרמל)
ד"ר זאב שנפ וד"ר גלית לבנון לבנת בכנס הבין לאומי בבלגרד (צילום: המרכז הרפואי כרמל)

מחקר בנושא סיסטיק פיברוזיס שנערך בכרמל הוצג בסרביה

מחקר מתקדם שנערך במרכז הרפואי כרמל בנושא מעורבות התהליך הדלקתי במערכת העיכול בחולי הסיסטיק פיברוזיס (CF) הוצג בכנס בין לאומי שנערך בבלגרד, סרביה

פורסם בתאריך: 8.7.18 11:30

מחקר מתקדם שנערך במרכז הרפואי כרמל בנושא מעורבות התהליך הדלקתי במערכת העיכול במחלת הסיסטיק פיברוזיס (CF) הוצג בכנס הבין לאומי ECFS שנערך בבלגרד, סרביה. המחקר, שאותו הציג ד"ר זאב שנפ, מתמחה במחלקת הילדים בכרמל, בדק את הקשר בין שינוי רמות החלבון קלפרוטקטין בצואה בחולי CF בזמן החמרה נשימתית. השינוי ברמות הקלפרוטקטין משמש אחד מהמדדים להערכת המצב הדלקתי במערכת העיכול בחולי CF.

המחקר נערך בכרמל במסגרת חובת מדעי היסוד של ד"ר שנפ בהנחייתו של ד"ר יגאל אלנברג, מומחה ברפואת ילדים בגסטרו ילדים בכרמל, ובשיתוף עם ד"ר גלית לבנון לבנת, מנהלת יחידת ריאות ילדים, וד"ר קורינה הרטמן, מנהלת יחידת גסטרו ילדים. במהלך המחקר בדק ד"ר שנפ את רמות החלבון לפני ואחרי טיפול אנטיביוטי בחולי CF והחמרה נשימתית. המחקר הצביע על ירידה ברמות הדלקת במערכת העיכול בעקבות טיפול אנטיביוטי סיסטמי בחולים אלה.

 

 

בכנס שבו הוצגה העבודה השתתפו מאות מומחים מובילים מארצות הברית, מקנדה, מאוסטרליה, מצרפת וממדינות נוספות, שדנו באספקטים השונים של המחלה, בחשיבות הגילוי המוקדם, ובטיפול תרופתי מתקדם ברמה המולקולרית שנכנס לאחרונה לשימוש גם בישראל. בכנס השתתפו גם ד"ר לבנון לבנת וד"ר מיכל שטיינברג ממכון הריאות בכרמל שהציגה גם היא עבודת מחקר.

ד"ר שנפ מציין כי בשנים האחרונות ניכרת ירידה בשכיחות מחלת ה-CF באוכלוסייה בעקבות גילוי מוקדם וסקירות היריון, כמו גם בשיפור איכות החיים בעקבות טיפול קפדני ואפשרויות תרופתיות מתקדמות.

נסיעתו של ד"ר שנפ לכנס להצגת המחקר התאפשרה בסיוע של קרן ינקו שהוקמה לזכרו של פרופ' תיאודור ינקו, שהיה ממייסדיה של מחלקת הילדים בכרמל. הקרן הוקמה על ידי בני משפחתו במטרה לסייע למתמחים מצטיינים במחלקת הילדים בכרמל לצאת לכנסים ולהשתתף במחקרים מתקדמים ברחבי העולם.

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר