הטקס לזכרו של פרופ' תיאודור ינקו (צילום: אלי דדון)
הטקס לזכרו של פרופ' תיאודור ינקו (צילום: אלי דדון)

קרן לזכרו של מייסד מחלקת ילדים בכרמל

בטקס שנערך במרכז הרפואי כרמל לזכרו של פרופ' תיאודור ינקו הודיעה משפחתו על הקמת קרן שתתמוך במתמחים מצטיינים

פורסם בתאריך: 26.11.17 11:49

טקס לזכרו של פרופ' תיאודור ינקו, שהקים וניהל את מחלקת הילדים במרכז הרפואי כרמל מיום פתיחתו של בית החולים ולאורך עשרות שנים, נערך במחלקה בנוכחות חברי הנהלת בית החולים, מנהל מחלקת ילדים פרופ' גיורא פילר, אנשי צוות המחלקה, אלמנתו דייזי, ילדיו וחבריו. בטקס הודיעה משפחתו על הקמת קרן לזכרו ועל שמו של פרופ' ינקו שתתמוך ותסייע למתמחים מצטיינים מהמחלקה בלימודי התמחות במקצועות הילדים בבתי חולים בחו"ל. "הדאגה לדור העתיד היתה רוחו ורצונו של אבינו, ואנו שמחים לקיים אותה", אמר בנו ד"ר יגאל ינקו.

פרופ' ינקו, יליד בוקרשט ברומניה, היה אסיר ציון ועלה לישראל בשנות ה-60. הוא סיים שנת מחקר בלוס אנג'לס בבית חולים לילדים והתמקצע בתחום הפתולוגיה והמיקרוסקופיה האלקטרונית. הוא היה מחלוצי השימוש במיקרוסקופ אלקטרוני בישראל וביסס את התחום על ידי הקמת יחידת מחקר צמודה למחלקת הילדים בכרמל. פרופ' ינקו הגיע לכרמל מבית החולים השרון, וביחד עם קבוצה קטנה של רופאים הקים את התשתית הראשונית למחלקת הילדים של בית החולים. סייעו לו בהקמת המחלקה פרופ' נתן איש שלום, שהיה סגנו לאורך שנים רבות ושימש מנהל יחידת אורולוגית ילדים, ופרופ' נתי צלניק, מנהל יחידת נוירולוגית ילדים.

 

 

בטקס אמר מנהל מחלקת הילדים פרופ' פילר כי "פרופ' ינקו הטביע את חותמו לאורך השנים בכל פינה במחלקה, ואין ספק שהוא חקוק אצל כולנו כדמות מיוחדת ואצילה". פרופ' איש שלום סיפר כי "הוא היה רופא בחסד עליון והיתה לו עין קלינית מדהימה. הוא מעולם לא צעק או הרים את קולו, וכולם העריכו ואהבו אותו". פרופ' צלניק סיפר ש"הוא היה אציל נפש, חבר ואדם מיוחד משכמו ומעלה".

מנהל כרמל ד"ר אבי גולדברג אמר למשפחת ינקו: "דרך ההנצחה המיוחדת שבחרתם היא חלק ממורשתו ומדרכו המיוחדות של פרופ' ינקו. המתמחים הם דור העתיד שלנו. אנו מודים לכם ומעריכים את תרומתכם, וביחד נזכור את פרופ' ינקו בלבנו לעד".

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר