ד”ר ענת רוזנצוויג (צילום: דוברות שירותי בריאות כללית)
ד”ר ענת רוזנצוויג (צילום: דוברות שירותי בריאות כללית)

ביקש טיפול נגד דיכאון, אובחן כסובל מפקקת

מנהלת מרפאת שירותי בריאות כללית בטכניון אבחנה מקרה של פקקת מסכנת חיים אצל פרופסור שפנה אליה לצורך טיפול בדיכאון, וכך הצילה את חייו

פורסם בתאריך: 16.8.18 16:16

אל חדרה של ד”ר ענת רוזנצוויג, מנהלת מרפאת הטכניון של שירותי בריאות כללית, הגיע פרופסור בכיר מסגל המוסד שביקש טיפול בשל תחושת דכדוך שחש לאחר שראייתו נפגעה, והדבר הפריע לו בהמשך עבודתו האקדמית. ד”ר רוזנצוויג לא הסתפקה ברישום תרופה לשיפור מצב רוחו של הפרופסור, ובבדיקה שערכה לו היא הבחינה בנפיחות ברגלו השמאלית. היא שאלה אותו אם שב לאחרונה מטיסה, ומשנענתה בשלילה התעורר אצלה החשד כי מדובר במצב מסכן חיים של פקקת (טרומבוזה) במערכת הוורידים העמוקה, למרות שלא היתה לכך עדות חד משמעית.

על אף הספקות הפנתה ד”ר רוזנצוויג את הפרופסור לחדר המיון של המרכז הרפואי כרמל, שם אכן אובחנה טרומבוזה ברגל שמאל שלו. המטופל אושפז, עבר טיפול נוגד קרישה בזריקות ושוחרר עם המלצה להמשך טיפול תרופתי. כמו כן נערך לו בירור רפואי באשר לנטייה גנטית לקרישתיות יתר, שכן לא היה גורם חיצוני, כמו טיסה ממושכת או היעדר תנועה ממושך, אשר מסביר את הפקקת.

 

 

המטופל וצוות בית החולים ציינו כי ערנותה של ד”ר רוזנצוויג הצילה את חייו, שכן תסחיף ברגל עלול לגרום לתסחיפים במקומות שונים בגוף ולהתפתחות של אירוע מוחי, תסחיף ריאות ועוד.

ד”ר רוזנצווייג מסבירה כי טרומבוזה של מערכת ורידים העמוקה היא תופעה נדירה יחסית, שמתרחשת בעיקר במצבים של נטייה לקרישיות יתר או במצבים של חוסר תנועה ממושך, וכן אצל אנשים לאחר פציעות גפיים ולאחר ניתוחים שמתקשים לנוע.

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר