הכוכבים של חיפה (מאגר תמונות: Shutterstock)
הכוכבים של חיפה (מאגר תמונות: Shutterstock)

הכוכבים של חיפה | ביקורת על הסרט "אימה במצולות" בקניון סינמול

שמענו הרבה על חוויית הצפייה במתחם היס פלאנט בסינמול. אז בחרנו לעשות את הטבילה הראשונה עם סרט המשלב כרישים המגיעים לחופי תאילנד באולם ה-4DX וליהנות מחווית קולנוע מיוחדת במינה

פורסם בתאריך: 27.8.18 23:13

מתחם היס פלנט המפואר שוכן בקניון סינמול המתחדש, המוכר לכם גם בשמו המקורי קניון לב המפרץ. במתחם 18 אולמות רגילים ואולם 4DX .

לצפייה בסרט הגעתי בשעה מאוחרת. העייפות, חוסר הוודאות לגבי איכות הסרט (מנהג קבוע שלי שלא לצפות בטריילרים), והעובדה שלחוויית הצפייה בסרטים באולם, מתווספים כל מיני אפקטים נלוויים שרק יכולים לעורר אותי, כמו – רעידות בכסא והתזת מים על הקהל, החלטתי ללכת לראות את הסרט באולם ה4DX.

ה-4DX הוא חוויה בפני עצמה שאין דומה לה, עם מאווררי תקרה ענקיים שמעיפים לך את הפוני ושפריצים של מים לפנים וכיסאות רועדים שלפעמים אתה צריך לתפוס בידיות כדי לא ליפול (יש לציין לא מתאים לנשים בהריון וכבדי משקל).

כשהגעתי למזנון לא יכולתי לפסוח על רכישת הפופקורן, כמו תמיד הריח החזק הפיל אותי. עוד בחירה שהתבררה כנכונה, רק חבל שלא התאפקתי והכל חוסל עוד לפני תחילת הסרט.

הסרט שבחרתי לראות הוא "אימה במצולות" בכיכובו של ג'ייסון סטיית'האם, שוודאי מוכר לכם מסרטים כמו "בלתי נשכחים", "מהיר ועצבני", "הג'וב הבריטי", "המשלח" ועוד עשרות סרטים מצליחים. אם אתם מצפים להכיר עוד שחקנים בסרט, כנראה שתתבדו.

לפני שאסקור את הסרט חשוב להדגיש שחוץ משם הסרט אין כל קשר לז'אנר האימה, אבל זה קצת גם מכיוון שכל קשר בין השם המתורגם לשם המקורי מקרי בהחלט. אז אתם שואלים על מה הסרט? אסופת חוקרים נמצאים במעבדה תת קרקעית הממוקמת בלב האוקיינוס השקט ומבצעת מחקר על קרקעית האוקיינוס. במהלך אותו מחקר הם מגיעים לפריצת דרך כשחודרים עמוק אל תוך קרקעית הים ומגיעים לנקודה העמוקה ביותר בקרקעית הים, שבני אדם הגיעו אליה.

בקרקעית העמוקה שוכן לו גם יצור ששם הכינוי שלו הוא מג ובתעודת הזהות שלו קוראים לו מגלודון. מי שנקרא לדגל הוא איש צוות החילוץ היחידי שיכול להציל אותם. הלא הוא ג'ונאס טיילור (ג'ייסון סטיית'האם). ג'ונאס פרש ממשימות מסוג זה ובחר למקד את חייו בשתיית אלכוהול ורביצה על ערסל בתאילנד.

בנוגע לתסריט הסרט, התאכזבתי מאוד. נראה שהתסריטאים של הסרט התאמצו מאוד למלא כמעט שעתיים. לדעתי, יש מספר קטעים בסרט שהיו צריכים ללכת לכיוון אחר ובפועל הפכו לפטפטת לא ברורה, סצנות קומיות עם בדיחות קרש במקרה הטוב, ודרמה ידועה מראש. 

וכאן יש לומר, התסריטאים די מנוסים, דין גרגוריאס (פייצ'ק) וצמד האחים ג'ו ואריק הובר (RED)

ברמת הבימויעבודה מצוינת של ג'ון טרטלטאוב, שביים את (בזמן שישנת) שהפך את סנדרה בולוק לכוכבת.טרטלטאוב יצר סצנות אקשן עוצרות נשימה, שתופסות אותך מרותק למסך (אפילו שהכיסאות רעדו והשפריץ עליי מים, לא מצמצתי לרגע)תקציב הסרט- 130$ מיליון דולר, ללא ספק נוצל במלואו.

לסיכום, "אימה במצולות" לא מושלם וחלק מהעלילה נמתחת , דרמה מאוד צפויה ועמוסה בדיבורים חסרי טעם ומתח רומנטי מרומז ונורא משעמם בין ג'ייסון סטיית'ם לכוכבת סרטי הקולנוע הסינית עם השם המחייב לי בינג בינג.

אבל! בתחום בו היוצרים בחרו להתמקד- סרט מתח בים, ללא הספק, מדובר בסרט המותח ביותר מאז "מלתעות" האגדי. לא דומה מבחינת עלילה או דרמה, אבל בסך הכל, מציג סצנות אקשן פשוט מעולות. אין מה לעשות, אתם לא תשארו אדישים אל מול סצנות של כריש עצום ממדים שמגיע לחופי תאילנד ו… (נשאיר מקום לדמיון). 

ציון : 7 ♣ מתוך 10 ♣

לחובבי הז'אנר, שווה צפייה.

מתחם יס פלאנט, סינמול (צילום: שירי וייצנר)

מתחם יס פלאנט, סינמול (צילום: שירי וייצנר)

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר