עינת קליש רותם, היום בכניסה לבית המשפט (צילום: חגית הורנשטיין)
עינת קליש רותם, היום בכניסה לבית המשפט (צילום: חגית הורנשטיין)

ההחלטה בעניין קליש רותם – בימים הקרובים

בית המשפט שמע את טענות הצדדים בעתירתן של מפלגת העבודה ועינת קליש רותם, שביקשה לבטל את החלטת ועדת הבחירות שפסלה את התמודדותה על ראשות העיר. השופט ימסור את החלטתו תוך ימים אחדים

פורסם בתאריך: 16.10.18 17:35

נשיא בית המשפט המחוזי בחיפה השופט ד"ר רון שפירא הודיע הערב (שלישי) לצדדים בעתירתן של מפלגת העבודה ועינת קליש רותם, אשר מבקשת לאפשר לקליש רותם להתמודד בבחירות לעיריית חיפה, כי הוא ימסור את החלטתו בימים הקרובים.

הדיון בטענות הצדדים החל בשעה 15:30 והסתיים בשעה 17:15. בדיון השתתפו עורך דינה של מפלגת העבודה אורי הברמן, ואת המשיבים ייצג עו"ד יוסף דאוד. עוד השיבו לעתירה נציגיהם של ישראל סביון וסיעתו אוהבי חיפה, נציג מטעמו של המתמודד דוד עציוני ועו"ד ליאור דץ.

הסוגיה המשפטית הסבוכה שעל השופט ועל עורכי הדין היה להתיר קשורה בטיב העבירה שיש לייחס למפלגת העבודה ובשאלה אם מדובר בסוגיה טכנית או מהותית. בדיון עלתה השאלה אם יש לפסול את שתי הרשימות – של קליש רותם ושל סביון – או שזכותה של אחת להתמודד גוברת על השנייה. עו"ד הברמן טען שמדובר בסוגיה טכנית בלבד ושניתן היה להגיש כמה רשימות, אלא שבא כוח המפלגה היה צריך ליצור הפרדה בין השתיים. הצדדים הציגו פרשנויות שונות לסעיפים הרלוונטיים בחוק, ובשלב זה קשה להעריך איזו פרשנות תתקבל.

 

 

עיקר המחלוקת נסוב סביב הפירוש לסעיף 35 של חוק הבחירות. בסעיף זה מופיעים שני תתי סעיפים בעלי רלוונטיות לפרשה. האחד הוא סעיף ד' שקובע כי "מי שחתם על יותר מרשימת מועמדים אחת – חתימותיו בטלות". "החתימה איננה אקט טכני. זוהי פעולה מהותית שבלעדיה הרשימה פסולה", אמר דאוד, "נניח ששתי הרשימות הגישו את אותה רשימה של תומכים – סביון 400 תומכים וקליש רותם 200 תומכים. מתוך ה-400 ברשימה של סביון יש את ה-200 שתמכו בקליש רותם. צריך למחוק את ה-200 מכאן ומכאן, ואז הרשימה של סביון היא עדיין כשרה ושל קליש רותם היא למעשה אינה רשימה. אי אפשר להגיש רשימה ללא תומכים כלל".

הסעיף הבעייתי עוד יותר הוא סעיף א' שקובע כי "רשאיות להגיש רשימת מועמדים אחת בלבד כל קבוצת בוחרים המונה 200 איש או שני אחוזים ממספר הבוחרים שבפנקס, וכן כל סיעה של הכנסת, כל מפלגה וכל סיעה של המועצה היוצאת". על כך אמר דאוד: "סעיף 35 א' הוא ברור. אין כאן מקום לפרשנויות. 'רשאיות להגיש רשימת מועמדים אחת בלבד' – לא ניתן לתת למילים האלה מובנים אחרים. גוף אחד מגיש רשימה אחת. אם הגוף מתחבר עם גוף אחר זה עדיין לא מבטל את שניהם ויוצר גוף חדש".

עו"ד אושרי שלוש שייצג את עציוני חיזק את הנקודה הזו ואמר: "אנחנו סבורים שבסיס המחלוקת העומד לפנינו אינו סעיף 35 ד' אלא 35 א', וצריך לקרוא לילד בשמו – מפלגת העבודה ניסתה להתחכם והגישה לראשות העיר ולמועצת העיר שתי רשימות שונות. זה אינו ליקוי טכני אלא מהותי. כבר בחודש אוגוסט הפנה מרשי מכתב ליועץ המשפטי לממשלה וגם לבא כוח מפלגת העבודה בדבר האיסור הזה".

 

עינת קליש רותם ועורך דינה לפני הדיון (צילום: חגית הורנשטיין)

עינת קליש רותם ועו"ד אורי הברמן לפני הדיון (צילום: חגית הורנשטיין)

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

23 תגובות
  1. ניר

    סביון נשלח מטעם גורמים ממפלגת העבודה כדי להפיל את קליש! יונה יהב הוא חבר טוב מאוד של סביון.
    אם עינת קליש תיפול אז מפלגת העבודה תיפול יחד איתה ושלא יפתלאו שהם לא מצליחים לשוב להיות בשלטון!

  2. חיפאי

    מפלגת העבודה צברה לזכותה חטאים רבים עם השנים. השיא יהיה אם יתברר שהכביכול תמיכה של מפלגת העבודה בקליש, היתה אקט של בגידה !

  3. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    למרות שאני תומך בקליש, אני חושב שהחור מאד ברור ודין הרשימה והמועמדות להיפסל. פשוט לא להאמין עד כמה פעלו עורכי דינה ועורך הדין של מפלגת העבודה בחוס מקצועיות, אנשים שם פשוט לא קראו את החוק. לו אני הייתי במקום קליש הייתי תובע את עורכי הדין האמורים. גם ובעיקר לאחר התלונה שהתקבלה בעניין כבר בחודש אוגוסט, ולעורכי הדין האמורים היו כחודשיים כדי לתקן את הליקוי.

  4. תושב

    בכירים רבים של מפלגת העבודה עולים בימים האחרונים לרגל לסביון משום מה, יש הרגשה שדרך מנגנון מסואב מישהו שתל מוקשים משפטיים וכך מנסים להתל בדמוקרטיה החיפאית. אנו תקווה שהשופט לא ייתן לכך יד. לכאן או לכאן סביון ישלם את מחיר הנכלוליות שלו. קארמה רעה מאד האיש הזה.

  5. ששי

    אני מאד מקווה שהשכל הישר ינצח.. פסילה טכנית מהסוג הזה זה פשוט צעד לא דמוקרטי

  6. להחרים את הבחירות אם קליש תיפסל

    השיטות של הדמוקרטיה הרוסית מוצאות את דרכן לדמוקרטיה הישראלית. פוטין הציב מולו 5 מועמדי קש ודאג שהמועמד הרציני היחידי, אלכסי נבלני, ייפסל. עכשיו דבר אחד ברור, אם קליש תישרוד את הפרשה , היא תיבחר ברוב מוחץ, השאלה היא אם היא תשרוד את נסיונות החיסול הפוליטי החוזרים נגדה.

  7. אזרח ישראלי ציוני.

    למרות שיש לי יותר נטיה לימין הפוליטי.בבחירות המקומיות אני מוכן לבחור גם לשמאל הקיצוני ביותר אם המועמד באמת נראה לי כמתאים.לדעתי אין מועמדת יותר מתאים לראשות עיריית חיפה מאשר עינת קליש.אנחנו נאחל לה הצלחה גדולה.

  8. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    אני לא מבין מה זה השטויות האלה שמתעסקים בהן. לסביון יש כבר חתימה אחת למה הוא צריך גם של מםלגת העבודה? שיבטלו את החתימה הכפולה אצלו רטרואקטיבית, ושאצל קליש ישאירו את החתימה של מפלגת העבודה ונגמר הסיפור שתי הרשימות יהייו כשרות. אי אפשר לשגע את הציבור פתאום לבטל רשימה שבועיים לפני בחירות

  9. פיח

    אז שישיגו תומכים אחרים… או שהעבודה תוציא מכתב תמיכה חדש.. אין סיכוי שעווית כזו תחסוך מחיפה ראשת עיר (יש סיבה שדני מועמדים שלחו נציג לדיון הזה). למען הדמוקרטיה ושלטון העם, יש לפתור את הסוגיה הזאת.

  10. חרדי קריית שמואל חיפה

    מה שקורה עם קליש ניראה תמוה ביותר צריך לעשות וועדת חקירה רצינית ביותר לחקור מה קרה שם …יש כוחות בלתי קונבנציונלים ששמים מקלות בגלגלים לקליש ביניהם אפשר לנחש שזה הטייקונים ויהב שהיא מאיימת עליהם על הדיקטטוריות שלהם ! במקרה והשופט יפסול את קליש צריך לעזוב את העיר ולשרוף אותה ביחד עם יהב והטייקונים שיחנקו בחרא שהם מבשלים!! זה פשוט לא יאמן מה שהם עושים כדי שהיא לא תיבחר פשוט לא יאמן ….הרי הציבור רוצה אותה ראשת עיר!!!! באיזה רשות החארות האלה עוצרים אותה ועוד על כלום!!! ראו שהציבור לא קונה את האמירה המפגרת שלהם "מורשעת" עלק….אז עכשיו התחילו לשחד את משרד הפנים ובתי המשפט??? תגידו איפה אנחנו נמצאים בצפון קוריאה??? למה הם לא מכבדים את הדמוקרטיה הציבור לא רוצה אותם פה בעיר דייי כבר נמאססס ממכם!!!! רוצים את קליש לראשות העיר נקודה סוף פסוק!!!! אני אומר את זה ממש מהלב …העיר ניראת זבעת עולם איכס העיר שוקעת כולם כבר עקפו את חיפה שפעם הייתה העיר מס 10 !!! היום נישאר ממנה רק ה 0 !!! ה1 נעלם!

  11. דני דין

    הענין נשמע הזוי איך שמפלגת העבודה פועלת בצורה חובבנית ומבלי לבדוק את החוק .בקיצור מפלגה שאבד עליה הקלח זקני גבעתיים עדין שולטים בה ולא גבאי.

  12. לא לכוחות החושך

    כוחות חושך עכורים מנסים למנוע מאיתנו לבחור את המועמדת היחידה שראויה לראשות העיר. אם הם יצליחו גורלה של חיפה נחרץ!

  13. אלפר

    מפלגת העבודה, ןעינת קליש שהורשעה בפלילים, בעניין בנייה לא חוקית ועוד. עברו על חוק ויש חוק בישראל ושופטים בירושלים, לא הגישה הרשימה במועד וכחוק. וזה סוף דבר

  14. ברי

    יונה יהב, נרקיס, ועידן עופר (שעושה בעיר מה שהוא רוצה- קנה כבר חצי עיר)הם מנסים לנטרל את קליש….כי היא היחידה שמאיימת על יהב…
    והיא לא הורשעה – זו שמועה זדונית…
    נמאס מהשחיתןיות במדינה הזו- אין פינה נקייה…..

  15. יצחק

    יונה יהב, נרקיס, ועידן עופר (שעושה בעיר מה שהוא רוצה- קנה כבר חצי עיר)הם מנסים לנטרל את קליש….כי היא היחידה שמאיימת על יהב…
    והיא לא הורשעה – זו שמועה זדונית…
    נמאס מהשחיתןיות במדינה הזו- אין פינה נקייה…..

  16. יוסף

    מאוד מקווה שהשופט ישפוט עפ משפט *צדק* ולא רק עפ החוק היבש. והצדק הוא לתת לעינת את האפשרות להתמודד, זו זכותה הדמוקרטית וזכות האזרחים להצביע ולהכריע. מכל הסיפור נודף ריח חריף של סירחון – נסיון חיסול פוליטי חשוך וקשה. על השופט להציג לעם צדק!

  17. חיפאית

    לא יודעת אם זה יפתור את התסבוכת המשפטית, אבל סביון צריך לפרוש. הוא הרי לא יהיה ראש העיר, ולקליש יש הזדמנות אמיתית להחליף את יהב.
    בשלב זה של המירוץ, עליו לפרוש ולתמוך בה. רוב חיפה מאחוריה.

  18. חיפאי

    שקליש תבחר בעזרת השם יתברך היא חייבת להטיס מהעיר את שני הזקניי תרח האלו סביון ויהב
    הם כמו קוץ בתחת הזקנים האלו מי תומך בהם בכלל מי?? אפחד!!! מה עשו עד עכשיו לעיר …רק הרסו!! יאללה סעו לנו מעיר כבר סעו סעו ואל תחזרו ! אי אפשר לראות את הפרצוף שלכם!

  19. חנה אלינוי

    שלא תיתבלבלו – אם קליש היתה מהצד השני של המיתרס היא לא היתה הדודה הטובה, היא הייתה תוקפת בדיוק כמו עציוני כרגע. תראו את הבריונים שלה בכוח לקריית חיים ובדפים הפנימיים שלהם. אל תטעו. היא לא היתה מושיטה יד לא לעציוני, לא ליהב, לא לאביהו ולא לאף אחד אחר. חטא היוהרה.
    רק יהב – שקט.

  20. רק לא יהב. רק קליש.

    חיפה עם קליש. סביון יכול לחלום על זכיה כלשהי. היחיד שירויח מפסילת קליש הוא עציוני.

    איך שזה לא יהיה זו שלומיאליות מדהימה מצד צוות קליש.
    עם כל האהבה שיש לי אליהם והאמונה ברצון האמיתי והיכולת לתרום – זו פארסה מאוד מצערת.

  21. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    בושה וחרפה לעורך הדין של מפלגת העבודה שלא יודע את מהות החוק וחותם על שתי רשימות. אמנם דיני מפלגות אינו קורס חובה בלימודי המשפטים, אבל זה תחום העיסוק שלו…..

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר